2016-01-27, 12:14
Medlem
Extasiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmonthrough
Kristna libaneser är dessutom araber, och har mer gemensamt med muslimer än vad de har med kristna svenskar. Ni kanske borde läsa mer om kultur istället för att låtsas vara så jädra insatta?
Ehhh... det var typ inbördeskrig där för 30 år sedan. Israel hjälpte de kristna.

Libanon var kristet i början av 1900-talet, men blev muslimskt senare genom barnafödande.
Citera
2016-01-27, 12:21
Bannlyst
Det borde endast vara manlig personal på sådana ställen kan man tycka.
Förstår inte kvinnor som söker sig till dessa tjänster vilken nedlåtande syn på kvinnor dessa "människor" har?
Citera
2016-01-27, 12:28
Medlem
Jessica.Amins avatar
Detta brott e samma sak som ikea skandalen. Egentligen inte 1 offer utan 2 här. De här e människor som blivit utsatta för samhällets ohumana asyl system o osäkerheten har gjort att de flippat totalt.

Sanna gärningsmannen skulle ja säga Jimmie Åkesson o Ebba Busch Tor
Citera
2016-01-27, 12:31
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
Detta brott e samma sak som ikea skandalen. Egentligen inte 1 offer utan 2 här. De här e människor som blivit utsatta för samhällets ohumana asyl system o osäkerheten har gjort att de flippat totalt.

Alla vet att du trollar så du kan ju lägga ner, bara cringe att läsa.

OT.

Hur många år tror ni GM får.
Citera
2016-01-27, 12:32
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin

Din text indikerar att du vet något om GM. Då kanske du kan utveckla vad du vet om honom?

Det enda jag har snappat upp är att han ska vara i femtonårsåldern (kan komma att revideras) och att han bodde på ett hem för ensamkommande. Jag har inte läst något alls om att han ska ha varit föremål för någon avvisning från Sverige eller liknande som kan ha gjort att han har flippat ur.

Det enda jag vet är att han har kommit till Sverige och sökt skydd (antar jag) och också fått det. Han har fått ett hem att flytta in i. Tak över huvudet, mat, förmodligen aktiviteter och chans till utbildning.

Så - vad vet du om GM som inte jag vet?
Citera
2016-01-27, 12:39
Medlem
IQ130s avatar
Ja, nu när vi vet att hon jobbade natt på detta hem, ensam, och snart skulle bli avlöst av dagpersonal, börjar jag undra om det var något mer än dåligt morgonhumör som utlöst bråket. Antagligen har hon blivit sexuellt trakasserad och sagt ifrån. En gissning.

Det bör vara män som jobbar på dessa boenden, äldre män. Arrestvakter. Utbildade i hur man övermannar galningar, med kroppsresurser att stå emot angrepp. Det går inte att tala knivmän till rätta, glöm det tjejer. Det går inte heller att undgå andra övergrepp, saknas det knivar kan de använda andra tillhyggen.

Alltså, hela vårdformen är fel… "hemliknande" förhållande med adventsljusstjärnor, mat på bordet, skola och kamrater uppskattas inte. Det här är män utan impulskontroll. De måste upptäckas innan de ens får påbörja en asylprocess… skiter blankt i deras trauman. Traumatiserade som knivdödar är galna, traumatiserade som skadar sig själva är något helt annat. Man blandar äpplen och päron här. Det krävs en hel del för att sticka kniven i någon, det är något man rent av måste samla kraft för. Ha en plan.

Kanske var hon ett offer redan första dagen hon började. Attraktiv, ung, lockande, men professionell, utbildad och avstyrde alla inviter… till slut rann bägaren över för någon dåre.
Senast redigerad av IQ130 2016-01-27 kl. 12:43.
Citera
2016-01-27, 12:41
Medlem
FruGondols avatar
Efter att jag sett foto på BO funderar jag på om det kan röra sig om ett svartsjukedrama …?
Citera
2016-01-27, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det är en formlig explosion av sexbrott och trakasserier. Man vågar fan inte släppa iväg ungarna på simhallen längre på grund av allt äckel som pågår där; inte utan väpnad eskort i alla fall. Det skjuts, sprängs, knivas, våldtas och begås kravaller i en aldrig tidigare skådad omfattning.
"Sverige har aldrig varit tryggare än vad det är nu", säger Magnus Betnér :
https://www.youtube.com/watch?v=drH21YCHpQs

Mord på svenska arbetsplatser har väl alltid förekommit? Eller?
Citera
2016-01-27, 12:42
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Alla vet att du trollar så du kan ju lägga ner, bara cringe att läsa.

OT.

Om han bedöms vara minderårig, dvs att hans ålder verkligen är 15 år, kommer han få maximalt 4 års ungdomsfängelse. Förmildrande omständigheter kan dock förkorta straffet avsevärt. Ta 16-årig flicka MÖRDAD av jämnåriga som ett exempel. Där fick mördaren sluten ungdomsvård i 20 månader.

Så ja, om åldern blir fastställd till runt 15-17 år har vi ett straff på mellan 1.5 till 4 års sluten ungdomsvård. Någon som vet hur det ser ut med utvisning i sådana här ärenden? Går det ens?
Citera
2016-01-27, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem

Det beror ju på hur gammal han bedöms vara i slutändan. Men om vi antar att rapporterna om att han är 15 står sig...säg att han åker för dråp så är straffvärdet 7-10 år. Dra sedan av 80% för att han är 15, då är vi nere på ungefär mellan 1 och 2 års sluten ungdomsvård.

Om det visar sig att han inte är 15, så dras mellan 75-50% av tiden av med stigande ålder upp till 18. Så för varje år äldre han är blir det ett par månader extra. Skulle det visa sig att han är över 18 så lär det väl bli fängelse, och då är han ute efter 2/3 av tiden, dvs kanske 4-6 år, förutsatt att han inte sjukförklaras och åker på rättspsykiatrisk vård.

Åker han för mord så är straffskalan 10-18 år eller livstid. Sen är det bara att räkna som ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Så ja, om åldern blir fastställd till runt 15-17 år har vi ett straff på mellan 1.5 till 4 års sluten ungdomsvård. Någon som vet hur det ser ut med utvisning i sådana här ärenden? Går det ens?

Funderade också på det. Antar att man inte kan utvisa minderåriga, men går det att döma utvisning om GM har fyllt 18 den dagen straffet är avtjänat? Alltså, om GM är 17 och döms till 2 års ungdomsvård, då är han ju myndig när utvisningen isf skulle verkställas.
Senast redigerad av Primulina 2016-01-27 kl. 12:49.
Citera
2016-01-27, 12:54
Medlem
waggazees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Din text indikerar att du vet något om GM. Då kanske du kan utveckla vad du vet om honom?

Det enda jag har snappat upp är att han ska vara i femtonårsåldern (kan komma att revideras) och att han bodde på ett hem för ensamkommande. Jag har inte läst något alls om att han ska ha varit föremål för någon avvisning från Sverige eller liknande som kan ha gjort att han har flippat ur.

Det enda jag vet är att han har kommit till Sverige och sökt skydd (antar jag) och också fått det. Han har fått ett hem att flytta in i. Tak över huvudet, mat, förmodligen aktiviteter och chans till utbildning.

Så - vad vet du om GM som inte jag vet?
Asch J.A vet ingenting, vattna inte trollen.

Det enda i den här historian som jag förundras över är själva tidpunkten för brottet. Varför attackera någon så brutalt på en måndagsmorgon. Snetändning från kvällen innan? Eller har hon blivit överfallen tidigare under natten men inte kunnat larma.

I det här fallet är jag rätt övertygad om att det kommer ske ålderskontroll och även att anledningen till knivningen kommer att komma fram.

Fö anser jag att det är märkligt att ens ha knivar på dessa hem. Behövs det knivar överhuvudtaget? Färdigskivat bröd, levererade luncher. Varför ha vassa stickföremål tillgängliga för barn som ev. kan ha psykproblematik alls. Att barn inte ska använda knivar utan vuxens uppsikt är ju något man lär sig sen liten knatte.
Citera
2016-01-27, 13:01
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primulina
Det beror ju på hur gammal han bedöms vara i slutändan. Men om vi antar att rapporterna om att han är 15 står sig...säg att han åker för dråp så är straffvärdet 7-10 år. Dra sedan av 80% för att han är 15, då är vi nere på ungefär mellan 1 och 2 års sluten ungdomsvård.

Om det visar sig att han inte är 15, så dras mellan 75-50% av tiden av med stigande ålder upp till 18. Så för varje år äldre han är blir det ett par månader extra. Skulle det visa sig att han är över 18 så lär det väl bli fängelse, och då är han ute efter 2/3 av tiden, dvs kanske 4-6 år, förutsatt att han inte sjukförklaras och åker på rättspsykiatrisk vård.

Åker han för mord så är straffskalan 10-18 år eller livstid. Sen är det bara att räkna som ovan.

Funderade också på det. Antar att man inte kan utvisa minderåriga, men går det att döma utvisning om GM har fyllt 18 den dagen straffet är avtjänat? Alltså, om GM är 17 och döms till 2 års ungdomsvård, då är han ju myndig när utvisningen isf skulle verkställas.

Det går inte att döma någon till utvisning i framtiden, han kommer bli dömd efter den ålder han hade då brottet begicks. Alternativt att hans asylärende blir behandlat när han kommer ut och att det då är möjligt att utvisa honom.

Man kan väl hoppas på utvisning. Enligt gällande lagbok kommer han inte få ett straff som matchar hans gärning. Han kommer till Sverige och mördar en person efter mycket kort tid, ingen i samhället vill att en sådan person kvar här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in