Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
1. Folk flyttar om dom behöver flytta men varför ska man flytta om man inte behöver?
Precis så hur blir hyresrätten då ledig om hyran är under marknadspris?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
1Du vill vräka folk bara för att du är avundsjuk på att folk har någonstans att bo.
nej jag vill inte vräka någon. Jag vill att de hyresrätter som finns används bättre. Då minskar kön.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
2. Därför att du tycker att 12k för en 2a idag är för billigt helt uppenbart. Tro mig de flesta har inte samma syn som dig när det kommer till hyrorna.
Det beror väl helt på läget och standarden?
En Ferrari är dyr medan en 240 är billigare. Borde råda samma princip med hyresrätter i utbudet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Idag kan du inte smita förbi kön om du tjänar 127k men det kommer du kunna göra med ditt system, det är PRECIS det du vill skapa så vad gnäller du på?
jasså. Vad gjorde då Margot Wallström?
Det finns inga köer med mitt system. Vore det inte bra så säg?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Vem förvägrar någon med hyresreglering? Får du inte bo för att du tjänar för mycket menar du? Eller vad är det som hindrar dig från att ansöka en lägenhet som blir ledig?
Alla som inte får ett kontrakt trots att de kan betala för sig..
Attraktiva hyresrätter till underpris kommer aldrig någonsin bli lediga förrän hyran närmar sig marknadshyran.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Den som har mest pengar ska få bo medan den med mindre pengar ska få bo i tält, ja vi vet redan om att du anser det Kurt.
nej den med mest pengar ska få gå före i kön och få reglerad hyra, medan andra får ställa sig i kön med 500 k före.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Hur ska folk välja när det bara är de med överdriven inkomst som kommer ha råd att bo medan resten får bo i tält?
hur får folk välja idag med ditt system?