2016-01-26, 20:08
Avstängd
konstapels avatar
Den bästa dokumentären om fallet är den här:

http://www.mccannfiles.com/id240.html

Mycket bra och saklig genomgång om varför parets version inte kan stämma.
Citera
2016-01-26, 22:30
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Alltid intressant att återvända till detta fall för att få sig en funderare.

Min senaste tanke: Om föräldrarna nu råkat ha ihjäl henne, så är det ju Väldigt unikt handlande av dem i efterhand.

Om hon dog långt tidigare (tidigare på dagen/dagen innan), borde inte någon ha noterat någon form av ändrat beteende hos dem plötsligt?

Om det skedde under tapaskvällen, då bör ju K och G ha någon tid tillsammans för att diskutera hur de ska lösa detta avgrundsproblem de plötsligt står inför. Finns det någon sådan lucka?

Eller så ville de ja ihjäl henne alt. var riktiga psykopater hela tiden och kunde handla mer eller mindre kallt, utan att det märktes. Men detta sista tycker jag känns väldigt långsökt.

Och det här med att flera eller ALLA i sällskapet var med på noterna tror jag inte en sekund på.

-En konspiration mellan tre personer går att hålla hemlig. Om två av dem är döda.

Ändra beteende var exakt vad dom gjorde Måndagen den 30/4.
De åt inte frukost vid Millenium med de andra i sällskapet som de gjorde på Söndagen och de började hålla sig mer för sig själva.

För min del efter all research börjar faktiskt bilden klarna och indicierna falla på plats om vad som troligen skedde den ödesdigra veckan i Portugal 2007,men det finns fortfarande några frågetecken att räta ut.

Vi kan börja med att hoppa till lunchtid Söndagen den 29 April 2007.
Utanför McCann´s lägenhet sker den sista oberoende säkra iakttagelsen av Madeleine för hela veckan.
Kl.13:15 möter städerskan María da Silva,med bara ett par meters avstånd hela familjen McCann när dom kommer ut ur sin lägenhet hon beskriver ganska detaljerat kläder,skor etc
Hotellkedjan Mark Warner erbjuder en service där en barnflicka sitter barnvakt i lägenheten kvällstid mot betalning.
Den barnflicka som stod McCann´s "närmast" och var Madeleines nanny var Catroina "Cat"Baker.
http://www.mccannpjfiles.co.uk/pp/Catriona_Treasa_Sisile_Baker_small.jpg

Jag misstänker starkt att hon satt barnvakt i lägenhet 5A under kvällen Söndagen den 29 April när Kate och Gerry var ute med T7 och åt och drack.

När barnen somnat eller när hon tror Madeleine somnat smiter Baker iväg av någon anledning men när hon är borta kliver Madeleine upp,förmodligen hade Kate eller Gerry gett något till Madeleine så att hon skulle sova bättre då hon enligt uppgift hade problem med att somna.
Madeleine kliver groggy upp i soffan för att kika genom fönstret om hon kan se någon utav föräldrarna,sträcker sig för att dra isär gardinen och faller mellan soffan och väggen/fönstret.
(Här markerar hunden)

Senare kommer antingen Baker tillbaka och ser att katastrofen är ett faktum,alternativt att Kate och Gerry kommer tillbaka före Baker.

Nu vet både McCann´s och Baker att dom ligger riktigt risigt till och inte minst Mark Warner.
Baker kontaktar någon utav sina chefer som arbetar vid creche och berättar vad som inträffat.
Skulle det komma ut att ett barn avlider i samband med att man hyr en barnvakt på en semesteranläggning skulle det utmynna i en katastrof för hotellkedjan Mark Warner som har familjeanläggningar runt om vid bla Medelhavet.
Ocean Club förvaltas av affärsmännen och fastighetsägarna George Crossland,John Garveigh och David Symnington som äger företaget Luz Oceano II - Exploração Turística Lda.
David Symnington är kusin med Robert Murat.

Någon av dessa kontaktas av crechechefen på Söndag kväll/natt förmodligen Crossland? som är på plats i Luz då han bor där,de andra två har jag inte sett några förhör med men dom blir naturligtvis underrättade om vad som inträffat.
Förmodligen kommer Crossland? till lägenheten och varken MW eller McCann´s vill att sanningen kommer fram, Crossland? erbjuder McCann´s hjälp och kraftig ekonomisk ersättning vilket McCann´s godtar då de gett henne någon form att sömnhjälpmedel.

Crossland? drar iväg och ordnar en bil,Madeleine bärs ut genom altandörren,förmodligen av Kate,ner för trappen som leder från altanen,när hon kommer ner måste hon hämta andan och sätter ner henne tillfälligt intill muren(där markerade hunden för liklukt),lägenheten ligger på hörnet och bilen stannar till/backas in intill muren/vägen nedanför altanen och ger sig av,vart är omöjligt att säga men med tanke på att Crossland var fastighetsägare så var det nog ingen brist på förvaring,kan förmodligen frysts ner som Goncalo Amaral tror.

Söndag natt,paniken var total och de var tvungna att komma framåt på något vis.
Någon utav dessa tre affärsherrar kontaktar en connection inom MET/CEOP hemma i London som Måndagen den 30 April i all hast slänger upp en efterlysning av Madeleine,CEOP arbetar mot barntrafficking.
http://truthformadeleine.com/wp-content/uploads/2015/06/CEOP.jpg

Antagligen var inte detta speciellt genomtänkt utan krävdes mer planering,sidan plockades ner men fastnade hos WBM.
Det krävdes en ny plan,med mer planering.
På Måndagen ändras McCanns rutiner,de äter frukost i lägenheten och håller sig för sig själva,ingen utav Kate´s och Gerry´s mobiler är påslagna under hela Måndagen.
Måndagen kallas även för "den bortglömda Måndagen".
Gerry,Kate,Jane Tanner,Russel o Brien,Matt Oldield glömde tydligen bort vad dom gjorde just på Måndagen och några utav dom nämnde inte ens den dagen i förhör.
Och enligt branschtidning "PR week"(Maj 2007) att MW kontaktade PR firman "Resonate" kontaktades i ett tidigt skede,exakt vilken dag vet vi dock inte.
Resonate hjälper bla företag att hantera media vid olika situationer.

MW hjälper McCann´s med Crechelistorna så att Madeleine är inskriven och de vet nu att de behöver all hjälp de kan få.
David Symnington kontaktar förmodligen sin kusin Robert Murat på Måndag kväll,Murat befinner sig i Exeter, UK och bokar en flygbiljett vid midnatt och flyger vid 06 tiden på morgonen ner till Pdl.
Murat,affärsman men arbetar även som tolk och översättare för Polisen vilket han även blev vid förhören.

Dagen D,Torsdagen,det var dags att iscensätta planen och fokus var precis som på Måndagen, att hävda att hon blev kidnappad av pedofiler.
MW hjälpte McCann´s för att få fullt media genomslag med hjälp av PR firmorna Bell Pottinger och Resonate och även med eventen som skulle komma den närmaste tiden.

För att förstärka bilden av att Madeleine var vid liv den 3 Maj tar dom fram "the last photo",poolfotot som efter noggrann expertisresearch togs på Söndagen den 29 April.

Nanny Cat Baker blev efter det inträffade illa kvickt förflyttad till Grekland och den 25 November 2007 bjöds hon hem till McCann´s i Rothley.
http://www.gerrymccannsblogs.co.uk/NANNYS.htm

McCann´s bad journalister lämna henne i fred och bad henne att inte svara på några frågor.
Fd anställda vid Ocean Club i Luz har sagt i intervjuer i efterhand att det var locket på och alla fick yppandeförbud om fallet.

Sen kan det vara så som Amaral sagt att hon låg nedfryst i en annan fastighet för att senare begravs/kremeras.

Så gick det förmodligen till i grova drag utan detaljerad info från förhör,efterspel etc.

Sedan finns det frågetecken som att Tanner säger sig sett en man 21:15 som troligtvis aldrig existerade och signalementet var kopierat från polacken Krokowski,när fick dom den idén?

Varför ljög Nuno Lourenco om varför samme Krokowski skulle ha försökt kidnappa hans dotter i Sagres Söndagen den 29 April och väntade en vecka med att anmäla det?
Senast redigerad av 2big4you 2016-01-26 kl. 22:38.
Citera
2016-01-26, 23:26
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Ändra beteende var exakt vad dom gjorde Måndagen den 30/4.
De åt inte frukost vid Millenium med de andra i sällskapet som de gjorde på Söndagen och de började hålla sig mer för sig själva.

För min del efter all research börjar faktiskt bilden klarna och indicierna falla på plats om vad som troligen skedde den ödesdigra veckan i Portugal 2007,men det finns fortfarande några frågetecken att räta ut.

Vi kan börja med att hoppa till lunchtid Söndagen den 29 April 2007.

Och en liten gnutta text till.

Tack för kort och koncist svar.

Skämt åsido. Jag respekterar verkligen ditt grävande och ditt kunnande i detta fall. Men när jag läser detta känns det som du tappat greppet.

Tror du verkligen på det du skriver? Detta är alltså den största konspirationen i modern tid, ALLA kategorier?

Och inte EN käft glappar vid sidan av??

Nej du.. Om jag ska spekulera i att det är föräldrarna som är skyldiga så tror jag att det är oerhört mycket enklare än den teori du just tog dig tid att lägga fram.

Har detta möjligen tillslut blivit 2big4you 2?
Senast redigerad av portnoy 2016-01-26 kl. 23:34.
Citera
2016-01-27, 06:54
Medlem
2big4yous avatar
Citat:

Skämt åsido. Jag respekterar verkligen ditt grävande och ditt kunnande i detta fall. Men när jag läser detta känns det som du tappat greppet.

Tror du verkligen på det du skriver? Detta är alltså den största konspirationen i modern tid, ALLA kategorier?

Nej du.. Om jag ska spekulera i att det är föräldrarna som är skyldiga så tror jag att det är oerhört mycket enklare än den teori du just tog dig tid att lägga fram.

Om det är så enkelt,varför är det inte löst efter 9år och en Polisutredning på £ 15milj?
Om du säger att jag tappat greppet måste du förklara och svara på några frågor?

Varför lade CEOP upp en efterlysning den 30 April 2007?
Varför är det ingen oberoende som sett henne efter 13:15 den 29 April?
Varför ändrades tidsstämpeln på det sista fotot?
Varför fick Cat Baker sluta veckan efter efter fast hon hade kontrakt till Oktober?
Varför hade hon inte något armband på sig på någon bild,trots att Cat Baker sa i förhören att gjorde dessa klara?

Jag rekommenderar att du håller utkik efter Richard D Hall´s nya 4 timmars dokumentär
"When Madeleine Died?" Som bygger på utredningen.
Släpps den 22 Februari
Fler än jag som tappat greppet.
Senast redigerad av 2big4you 2016-01-27 kl. 07:24.
Citera
2016-01-27, 08:40
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
//

Richard D Hall är en foliehatt, ett psykfall. Hans "dokumentär" om Mccann-fallet kommer med stor sannolikhet bli ett sammelsurium av foliehatts-paranoia som ingen vettig människa kan ta på allvar.
All relevant information som finns i fallet att ta upp har redan visats i dokumentärer som den ovan länkade som inte är gjord av en knäppgök.
Citera
2016-01-27, 09:23
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Richard D Hall är en foliehatt, ett psykfall. Hans "dokumentär" om Mccann-fallet kommer med stor sannolikhet bli ett sammelsurium av foliehatts-paranoia som ingen vettig människa kan ta på allvar.
All relevant information som finns i fallet att ta upp har redan visats i dokumentärer som den ovan länkade som inte är gjord av en knäppgök.

I detta fall bygger han sina filmer uteslutande på de uppgifter och vittnesmål som finns i Polisutredningen och ställer sig frågor kring detta, i så fall måste vi även avfärda den Portugisiska utredningen som konspirstorisk.
Citera
2016-01-27, 09:31
Medlem
2big4yous avatar
Citat:

Ska tillägga frågan om "att det är den största konspirationen"
Inte alls,det är klassisk brittisk mörkläggning som skett många gånger tidigare och som till slut rullats upp.
"Elm guesthouse" var en gigantisk "konspiration",jag kallar det mörkläggning där höga politider, domare,poliser,artister ägnade sig åt att utnyttja barn sexuellt,detta pågick i ett decennium trots att polis,MI5 och journalister visste om detta.
Dröjde fram till 2012 innan det rullades upp,där kan du prata "konspiration" om du vill,jag kallar det fortfarande för mörkläggning.
Citera
2016-01-27, 09:38
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Om det är så enkelt,varför är det inte löst efter 9år och en Polisutredning på £ 15milj?

Antingen för att K & G var VÄLDIGT skickliga och lyckades mörka händelsen. Eller så blev MM de facto bortrövad och förövaren/arna var enormt skickliga.

Om du säger att jag tappat greppet måste du förklara och svara på några frågor?

Varför lade CEOP upp en efterlysning den 30 April 2007?

Vet inget om detta, har du länk?

Varför är det ingen oberoende som sett henne efter 13:15 den 29 April?

Det stödjer teorin om att något hände henne innan den 3/5. Det har jag inte något emot. Alternativt så minns folk inte att de sett henne och familjen höll sig på egen kant.

Varför ändrades tidsstämpeln på det sista fotot?

Om det stämmer att det omöjligen kan vara taget den 3/5 så stödjer det teorin om mörkning av McCanns. Det har jag inget emot.

Varför fick Cat Baker sluta veckan efter efter fast hon hade kontrakt till Oktober?

Vet ej. Kan finnas många icke relaterade skäl...

Varför hade hon inte något armband på sig på någon bild,trots att Cat Baker sa i förhören att gjorde dessa klara?

Förstår inte den frågan riktigt.

Som du ser så har jag inget emot de flesta av dessa punkter. Men allt detta kan ju ha att göra med att det var K och G som är skyldiga. Men inte att hundratals andra människor är inblandade.
Citera
2016-01-27, 10:30
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Som du ser så har jag inget emot de flesta av dessa punkter. Men allt detta kan ju ha att göra med att det var K och G som är skyldiga. Men inte att hundratals andra människor är inblandade.
Javisst är dom skyldiga på ett eller ett annat sätt men jag tror det är kopplat till någon Mark Warner anställd och som jag sa var Cat Baker den enda som förflyttades från Ocean Club utan förklaring bara drygt en vecka efter det inträffade och hon hade bara arbetat där en kort stund innan detta skedde.
Detta är kanske en slump men ett par veckor innan detta granskar BBC säkerheten hos Mark Warners barnpassning och barnklubbar i ett "undercover" program och den beskrivs som "Shockerande".
Sök google "Mark Warner creche undercover"
Nej jag menar inte att det är 100 tals personer inblandade utan kanske ca ett 20tal som vet om det,det behöver inte vara fler.

Det är nästan ingen i dag utav de ex poliser,ex advokater och fd underrättelseanställda som jobbar på fallet privat som tror att något hände den 3 Maj mer än "kidnappningen" iscensattes,
Tisdag Onsdag har granskats mycket väl med tanke på "gråtincidenten" och att Mrs Fenn hörde en flicka gråta,men det dröjde väldigt länge innan Fenn nämnde detta,runt 20 Augusti om jag inte minns fel trots att polisen pratat med den gamla damen vid ett flertal tillfällen och ingen annan gäst ska ha hört något liknande.
Så efter alla omständigheter med avsaknad av vittnesmål av Madeleine,avsaknad av DNA,ändrade rutiner,mobilverksamhet,CEOPs "efterlysning" att Måndagen är bortglömd men resten av dagarna kom dom ihåg mm så ligger mycket fokus på Söndag kväll-Måndag morgon.
Adderar man dessa omständigheter med förfarandet av Cat Baker och även det att någon fyllde i Madeleines närvaro i Creche listan vilket fö Baker gjorde,det finns ett avsnitt i utredningen som tar upp just problemen med den felaktiga ifyllningen av dessa då reglerna säger att föräldrarna ska fylla i dessa och inte barnflickorna.
Sen behöver det inte gått till exakt som jag sa men sticker ut hakan och säger att Cat Baker vet vad som hände.
Citera
2016-01-27, 10:31
Medlem
portnoys avatar
Intressant att de numer har satt galler för "Maddies" fönster...

Kanske för många amatördeckare som varit och fluktat?

http://imgur.com/IRYWMxF
Citera
2016-01-27, 10:49
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Javisst är dom skyldiga på ett eller ett annat sätt men jag tror det är kopplat till någon Mark Warner anställd och som jag sa var Cat Baker den enda som förflyttades från Ocean Club utan förklaring bara drygt en vecka efter det inträffade och hon hade bara arbetat där en kort stund innan detta skedde.
Detta är kanske en slump men ett par veckor innan detta granskar BBC säkerheten hos Mark Warners barnpassning och barnklubbar i ett "undercover" program och den beskrivs som "Shockerande".
Sök google "Mark Warner creche undercover"
Nej jag menar inte att det är 100 tals personer inblandade utan kanske ca ett 20tal som vet om det,det behöver inte vara fler.

Det är nästan ingen i dag utav de ex poliser,ex advokater och fd underrättelseanställda som jobbar på fallet privat som tror att något hände den 3 Maj mer än "kidnappningen" iscensattes,
Tisdag Onsdag har granskats mycket väl med tanke på "gråtincidenten" och att Mrs Fenn hörde en flicka gråta,men det dröjde väldigt länge innan Fenn nämnde detta,runt 20 Augusti om jag inte minns fel trots att polisen pratat med den gamla damen vid ett flertal tillfällen och ingen annan gäst ska ha hört något liknande.
Så efter alla omständigheter med avsaknad av vittnesmål av Madeleine,avsaknad av DNA,ändrade rutiner,mobilverksamhet,CEOPs "efterlysning" att Måndagen är bortglömd men resten av dagarna kom dom ihåg mm så ligger mycket fokus på Söndag kväll-Måndag morgon.
Adderar man dessa omständigheter med förfarandet av Cat Baker och även det att någon fyllde i Madeleines närvaro i Creche listan vilket fö Baker gjorde,det finns ett avsnitt i utredningen som tar upp just problemen med den felaktiga ifyllningen av dessa då reglerna säger att föräldrarna ska fylla i dessa och inte barnflickorna.
Sen behöver det inte gått till exakt som jag sa men sticker ut hakan och säger att Cat Baker vet vad som hände.

Ok.

Jag tycker att 20 pers känns totalt orimligt. Inte en chans att ingen yppar något, inte ens under dödshot.

Men men, man får tro vad man vill.

Jag tycker också att när man tänker igenom det, så känns det här att hon dör en dag/dagar innan den 3/5 också känns oerhört svårsmält. Att de i två dagar kan agera helt kallt och sedan iscensätta detta den 3/5.

Då tycker jag att det känns rimligare att det hände tidigare samma kväll och att de lyckades planera det i panik.
Citera
2016-01-27, 19:13
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ska tillägga frågan om "att det är den största konspirationen"
Inte alls,det är klassisk brittisk mörkläggning som skett många gånger tidigare och som till slut rullats upp.
"Elm guesthouse" var en gigantisk "konspiration",jag kallar det mörkläggning där höga politider, domare,poliser,artister ägnade sig åt att utnyttja barn sexuellt,detta pågick i ett decennium trots att polis,MI5 och journalister visste om detta.
Dröjde fram till 2012 innan det rullades upp,där kan du prata "konspiration" om du vill,jag kallar det fortfarande för mörkläggning.
Här följer ett bland många exempel på hur "duktiga" BBC och England är på att mörka. Detta pågick i decennier. https://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Savile_sexual_abuse_scandal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in