2016-01-28, 13:03
Medlem
Kontrapunktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Ändra beteende var exakt vad dom gjorde Måndagen den 30/4.
De åt inte frukost vid Millenium med de andra i sällskapet som de gjorde på Söndagen och de började hålla sig mer för sig själva.

För min del efter all research börjar faktiskt bilden klarna och indicierna falla på plats om vad som troligen skedde den ödesdigra veckan i Portugal 2007,men det finns fortfarande några frågetecken att räta ut.

Vi kan börja med att hoppa till lunchtid Söndagen den 29 April 2007.

Det scenario ni målar upp är inte helt otroligt. Om man vill börja diskutera "konspirationer" så ligger väl hypotesen angående sexuell exploation av dottern närmare till hands.

Men varför skulle föräldrarna stödja barnvakten Baker, om vi förutsätter att det var hennes oansvarighet som ledde till dotterns död? Om föräldrarna hyrt en barnvakt, och barnet dör under vaktens ansvar, skulle inte föräldrarna ha all anledning i världen att genuint vilja klara upp fallet? I detta fall kan dotterns död knappast tillskrivas föräldrarna?
Citera
2016-01-29, 18:58
Medlem
Jag tror inte att Cat Baker vet vad som hände Madeleine och jag tror inte heller att hon satt barnvakt till henne på kvällen. MEN däremot kan jag tänka mig att Cat fyllde i närvarolistorna för "Creche" på Madeleine trots att de inte får göra det utan att det alltid är föräldrarna som ska göra det. Kanske övertalades hon av Madeleines föräldrar att göra det (fastän Madeleine kanske inte ens var där?), trots att det stred mot hotellets policy. Sedan fick hon sluta dels för att hon bröt mot den regeln och dels för att hon är inblandad i försvinnandet på så vis att hon t.ex. manipulerade närvarolistorna och kanske ljög om när hon sist sett Madeleine o.s.v.

En intressant sak. Jag såg att Kate skrev under med sitt flicknamn "Kate Healy" endast en av dagarna när Madeleine skulle vara i Creche. I Kates bok skriver hon själv att efter att Madeleine försvann, då blev hon Kate McCann. Alla gånger utom en skriver hon Kate McCann på listorna.
Ingen har "checkat ut" Madeleine den 1 maj från Creche och dagen efter skriver Kate "Kate Healy" istället.
Senast redigerad av Zebrima 2016-01-29 kl. 19:06.
Citera
2016-01-29, 23:05
Medlem
JSelwyns avatar
Fick ett email om en petition som finns i U.K nu om att x-antal bör/måste skriva på för att fallet Madeleine McCann skall tas upp igen i Parlamentet. Tyvärr kunde jag inte skriva under eftersom undertecknad in är brittisk-medborgare.
Citera
2016-02-01, 23:53
Medlem
"fuck off, i'm not here to enjoy myself"... Säger gerry mccann på väg till Portugal, filmat av en i gänget de reste med.

Vad avses?

Har försökt hitta en vettig förklaring till detta.

Enda jag kommit på är att det skulle kunna syfta på Gerrys tennis. Om han ansåg sig vara på väg på "hårt träningsläger" och inte skulle njuta av avkopplande semester. Annars vete fan... skulle vara helt jävla absurt om "försvinnandet" hade varit planerat.
Citera
2016-02-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
"fuck off, i'm not here to enjoy myself"... Säger gerry mccann på väg till Portugal, filmat av en i gänget de reste med.

Vad avses?

Har försökt hitta en vettig förklaring till detta.

Enda jag kommit på är att det skulle kunna syfta på Gerrys tennis. Om han ansåg sig vara på väg på "hårt träningsläger" och inte skulle njuta av avkopplande semester. Annars vete fan... skulle vara helt jävla absurt om "försvinnandet" hade varit planerat.

Jag tycker också att den kommentaren är skum, men jag har tänkt att det KAN vara någon form av sarkasm eller liknande. Dvs att han inte vill bli filmad för att han bara inte gillar det, och så säger han så för att klargöra att han inte vill stå och se glad ut, det är hans sätt att säga att han inte vill bli filmad. Men jag har också funderat på vad han egentligen menar.
Citera
2016-02-03, 07:51
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Jag tycker också att den kommentaren är skum, men jag har tänkt att det KAN vara någon form av sarkasm eller liknande. Dvs att han inte vill bli filmad för att han bara inte gillar det, och så säger han så för att klargöra att han inte vill stå och se glad ut, det är hans sätt att säga att han inte vill bli filmad. Men jag har också funderat på vad han egentligen menar.

Tror också helt enkelt att det bara är sarkasm. Man behöver inte överanalysera allt.
Citera
2016-02-12, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Tror också helt enkelt att det bara är sarkasm. Man behöver inte överanalysera allt.

Hmm du har säkert rätt...

Några nyheter annars då? Op grange? Dokumentären? Har hon hittats?
Citera
2016-02-15, 00:59
Medlem
orolig2000s avatar
kommer ihåg hur gripen jag blev av försvinnandet av Madeleine.. tyckte det var rätt uppenbart innan man såg någon dokumentärer att paret visste mer än vad dom sa

finns det fler bra dokumentärer som inte är twisted åt att paret skulle vara fri från detta forutom den portugisiska dokumentären man sett?
hörde för ca 1år sedan att det skulle komma en ny engelsk dokumentär som granskar paret rätt rejält, har den kommit ut än?
Citera
2016-02-15, 11:14
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orolig2000
kommer ihåg hur gripen jag blev av försvinnandet av Madeleine.. tyckte det var rätt uppenbart innan man såg någon dokumentärer att paret visste mer än vad dom sa

finns det fler bra dokumentärer som inte är twisted åt att paret skulle vara fri från detta forutom den portugisiska dokumentären man sett?
hörde för ca 1år sedan att det skulle komma en ny engelsk dokumentär som granskar paret rätt rejält, har den kommit ut än?

Det skulle komma en dokumentär var det sagt i oktober förra året. Men den har blivit försenad. Förmodligen pga juridiska legaliteter osv.

Men längre upp i tråden finns det hopp ändå att det kommer en annan dokumentär i slutet av denna månad. Men lite osäkert där också. Har inte hört något mer.
Bara att vänta o se.
Citera
2016-02-15, 20:48
Bannlyst
Nu är kärringen McCann i tidningen igen och säger sig vara säker på att Madeleine befinner sig i Algarve. Läs The Suns artikel om ni vill.

Glöm inte: Sign up and you may save a child. Speciellt om föräldrarna har folk inom regeringen som skyddar dem.
Senast redigerad av pethom 2016-02-15 kl. 20:55.
Citera
2016-02-22, 20:03
Medlem
2big4yous avatar
Nu finns Hall´s nya,välgjorda dokumentär ute och kan verkligen rekommenderas.
Filmen är 4 timmar lång och bygger på bla vittnesmål,polisförhör och jag själv får ta på mig äran i en sekvens som handlar om Bell Pottinger/Mark Warner och fyndet av ett utdrag ur tidningen "PR Week"

"When Madeleine Died?" 4 Timmar.
https://www.youtube.com/watch?v=70oo2-Sj7to
Citera
2016-02-23, 04:04
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Nu finns Hall´s nya,välgjorda dokumentär ute och kan verkligen rekommenderas.
Filmen är 4 timmar lång och bygger på bla vittnesmål,polisförhör och jag själv får ta på mig äran i en sekvens som handlar om Bell Pottinger/Mark Warner och fyndet av ett utdrag ur tidningen "PR Week"

"When Madeleine Died?" 4 Timmar.
https://www.youtube.com/watch?v=70oo2-Sj7to
Tack för denna goda nyhet!
Skall genast titta igenom den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här