Citat:
Det finns bara två alternativ. Antingen så har det blivit fel och din överklagan(som jag förutsätter att du har lämnat in) kommer att ge dig rätt, eller så finns det någon detalj som gör att de inte kan bevilja. Antagligen är det pga att du ej har vistats i kommunen tillräckligt länge för att du ska anses som deras ansvar eller nåt sånt. Regler är inte alltid logiska och det är därför det gäller att ha koll på läget.varför jag flyttade - jag ska göra mitt bästa för att försöka förklara så att verkligen ingen kan missuppfatta meningen. För att ha någonstans att bo!!!
Vissa verkar tro att jag gör någon nöjestripp runt om i Sverige.
Ok, om jag har förstått vissa rätt så är det alltså bättre möjligheter till en kostnad på 50k+/månad att bevilja ett akutboende för nån som har helt nedsatt arbetsförmåga med sjukskrivning. Än att bevilja normalt bidrag istället. Jag har lite svårt att greppa den föreställningen? Så kan någon gärna vidareutveckla det ?
Vissa verkar tro att jag gör någon nöjestripp runt om i Sverige.
Ok, om jag har förstått vissa rätt så är det alltså bättre möjligheter till en kostnad på 50k+/månad att bevilja ett akutboende för nån som har helt nedsatt arbetsförmåga med sjukskrivning. Än att bevilja normalt bidrag istället. Jag har lite svårt att greppa den föreställningen? Så kan någon gärna vidareutveckla det ?
Citat:
Okej. Det första du behöver göra är att ta av dig offerkoftan. Annars kommer du ingenvart.Vad har du för alternativ just nu? När blir du vräkt osv?