2016-01-25, 08:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Mycket skitsnack o lite verkstad är det hos dessa politiker, dom snackar lite lite om sådant som de borde tagit hand om själva när dom satt 8 år i regering. Förtroendekapitalet är 0.

Håller med om det men att de föreslår det visar att det är tänkbart för den om de tvingas till det. Detta var helt otänkbart att yttra bara för någon månad sedan och extremt rasistiskt innan valet.
Citera
2016-01-26, 17:07
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Mycket skitsnack o lite verkstad är det hos dessa politiker, dom snackar lite lite om sådant som de borde tagit hand om själva när dom satt 8 år i regering. Förtroendekapitalet är 0.

Reinfeldt är borta och med honom även den multikulturella masspykos som infekterat delar av partiet. Hoppas jag. Vi får se 2018.
Citera
2016-01-26, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Reinfeldt är borta och med honom även den multikulturella masspykos som infekterat delar av partiet. Hoppas jag. Vi får se 2018.

Hoppet är det sista som lämnar människan. Moderaterna kommer aldrig bli vad dom var innan Reinfeldt. Batra är ju som en klon av 32an när det kommer till politik.

Och bidragen till invandrarna kommer aldrig minska utan att det minskar för svensken också allt annat är ju rasism. + Det är inte alltid bidrag som betalar boenden för invandrarna utan det är Migrationsverket som gör det utan att invandraren behöver ansöka om något bidrag. Tänk om invandrarna slutar få sina bidrag då blir det kaos i landet.
Citera
2016-01-26, 22:41
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja men inte för mina pengar. Bristen kommer aldrig att byggas bort hur gärna du ön vill det.

När pengarna har gått till Skatteverket är det inte dina pengar längre.

Bostadsbristen kan byggas bort bara den politiska viljan finns.
Citera
2016-01-26, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton

Vem betalar om bostäderna ska gå till studenter, arbetslösa, bidragsberoende?
Citera
2016-01-26, 23:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton

Mm men nu är det så att alla inte vill bo i hyresrätter. Varför ska villaägare betala för andras hyresrätter på sin skattesedel?

Tror inte det finns så mycket stöd hos gemene väljaren för en sådan politik du föreslår...
Citera
2016-01-27, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Vem betalar om bostäderna ska gå till studenter, arbetslösa, bidragsberoende?

Staten?
Citera
2016-01-27, 03:38
Medlem
Citat:
Mm men nu är det så att alla inte vill bo i hyresrätter. Varför ska villaägare betala för andras hyresrätter på sin skattesedel?

Tror inte det finns så mycket stöd hos gemene väljaren för en sådan politik du föreslår...

Jag vill som sagt inte åka bil i Säffle så varför går mina pengar till vägunderhåll där?
Citera
2016-01-27, 10:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag vill som sagt inte åka bil i Säffle så varför går mina pengar till vägunderhåll där?

Vägnätet kan alla använda (som betalar vägskatt) om de vill men inte ockuperade hyresrätter med underpris subventionerade av staten.

Vill jag som bilägare ta del av vägarna i Säffle kan jag göra det närhelst jag vill.

Men ska jag komma åt någon av de upptagna hyresrätterna måste jag göra inbrott.

Förstår du inte skillnaden?
Citera
2016-01-27, 10:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Sådana här NIMBY-idioter måste stoppas med alla medel om bostadsbristen ska kunna lösas.

Tyvärr har de oproportionerligt stor makt idag...

http://www.svd.se/var-tids-miljonprogram
Citera
2016-01-27, 10:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Intressant ledare i dagens juridik om systemfelet på hyresmarknaden.

http://www.dagensjuridik.se/2016/01/debatt-marie-ohrstrom-hyresmarknaden
Citera
2016-01-27, 11:59
Medlem
Citat:
Vägnätet kan alla använda (som betalar vägskatt) om de vill men inte ockuperade hyresrätter med underpris subventionerade av staten.

Vill jag som bilägare ta del av vägarna i Säffle kan jag göra det närhelst jag vill.

Men ska jag komma åt någon av de upptagna hyresrätterna måste jag göra inbrott.

Förstår du inte skillnaden?

Alla kan använda hyresrätter när de blir lediga. Vad har jag för glädje av en väg i Säffle som jag aldrig kommer använda?

Jag har inte ens en bil så jag har 0 nytta av vägarna i Säffle.

Hyresrätter hamnar på marknaden då och då du kan alltid ansöka om att få bo där du också. Ingen hindrar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in