2016-01-26, 15:43
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Jag är mest fascinerad över hur du framhåller det som positivt i sammanhanget att ha sett 25 av matcherna live. Sällan man får den överblick som genom tv-rutan. Sen kan jag bara tala för mig själv men man är ju knappast i sådant skick under bortamatcherna att man kan avlägga en knivskarp analys av matchen efteråt.
Eh, vad är det där för snedvridet påstående? Sitter man på en bra plats på långsidan (vilket Tele 2 har i överflöd) så får man ju en mycket bättre överblick än om man kollar på TV.
Citera
2016-01-26, 15:52
Medlem
showtimes avatar
13m + VFK är FÖR bra för att tacka nej till när det gäller Emil. Han var ok förra säsongen och har utvecklats varje år men Colley är den med högst potential. Det viktiga ligger nu i att hitta en bra kemi mellan mittbackarna, precis som Emil & Colley faktiskt hade.

Ska bli intressant att se Jake med Colley till att börja med.
Citera
2016-01-26, 15:58
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
13m + VFK är FÖR bra för att tacka nej till när det gäller Emil. Han var ok förra säsongen och har utvecklats varje år men Colley är den med högst potential. Det viktiga ligger nu i att hitta en bra kemi mellan mittbackarna, precis som Emil & Colley faktiskt hade.

Om vi nu får behålla träbenet Colley vill säga
Citera
2016-01-26, 16:09
Medlem
csts avatar
Citat:

Tycker Colley är ganska begränsad, han lever ju enbart på sin fysik. Dessutom ryktas ju även han bort.
Citera
2016-01-26, 16:27
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Om vi nu får behålla träbenet Colley vill säga
Vi är inte i en sits där vi behöver sälja så om någon är villig att hosta upp minst samma summor som för Emil bör det övervägas.

Citat:
Ursprungligen postat av cst
Tycker Colley är ganska begränsad, han lever ju enbart på sin fysik. Dessutom ryktas ju även han bort.
Emil är ju bra mycket mer begränsad än Colley. Enda fördelen han har är väl den mentala biten med positionering osv. Trots Colleys "träben" har han varit den som skött uppspelen vilket säger en hel del om Emils förmåga att sköta detsamma. Fysiken är i en klass för sig och just snabbheten har varit otroligt viktig för vår backlinje.
Citera
2016-01-26, 16:44
Medlem
csts avatar
Citat:
Emil är ju bra mycket mer begränsad än Colley. Enda fördelen han har är väl den mentala biten med positionering osv. Trots Colleys "träben" har han varit den som skött uppspelen vilket säger en hel del om Emils förmåga att sköta detsamma. Fysiken är i en klass för sig och just snabbheten har varit otroligt viktig för vår backlinje.
Tycker Colley är alldeles för ojämn för att inte betraktas som en säkerhetsrisk. Det var ju ren tur att han inte åkte på x-antal röda kort för otimeade glidtacklingar förra året.
Citera
2016-01-26, 16:55
Medlem
dd4ankeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Tycker Colley är alldeles för ojämn för att inte betraktas som en säkerhetsrisk. Det var ju ren tur att han inte åkte på x-antal röda kort för otimeade glidtacklingar förra året.
Colley är ju definitionen utav ett råämne. Tycker trots allt att han tog stora kliv under förra säsongen och om han fortsätter på samma sätt så kan han nog bli riktigt riktigt bra. Den fysiken är inte att leka med.
Citera
2016-01-26, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Jag är mest fascinerad över hur du framhåller det som positivt i sammanhanget att ha sett 25 av matcherna live. Sällan man får den överblick som genom tv-rutan. Sen kan jag bara tala för mig själv men man är ju knappast i sådant skick under bortamatcherna att man kan avlägga en knivskarp analys av matchen efteråt.

Via TVn får man ingen överblick överhuvudtaget, kameran följer ju bollen. Mycket av vad som sker på en fotbollsplan sker ju utan boll, så att vara på plast är alltid att föredra.
Citera
2016-01-26, 17:04
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dd4ankeN
Colley är ju definitionen utav ett råämne. Tycker trots allt att han tog stora kliv under förra säsongen och om han fortsätter på samma sätt så kan han nog bli riktigt riktigt bra. Den fysiken är inte att leka med.

En allsvenskans Micah Richards? Fysik som en gud, men tomt bakom pannbenet och träben.
Citera
2016-01-26, 17:10
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Via TVn får man ingen överblick överhuvudtaget, kameran följer ju bollen. Mycket av vad som sker på en fotbollsplan sker ju utan boll, så att vara på plast är alltid att föredra.

Hellre på gräs, men annars håller jag med.
Citera
2016-01-26, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hellre på gräs, men annars håller jag med.

Hehe, blev ju roligare nu än om jag hade stavat rätt....
Citera
2016-01-26, 18:09
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dd4ankeN
Absolut. Hur länge får man vara ett råämne? Hans positionsspel och bedömningsförmåga måste bli avsevärt mycket bättre. Hellre en mittback som är lite sämre men stabil på den nivån än en spelare som innebär en smärre hjärtinfarkt ett par gånger per match.

Som truppen ser ut i dagsläget måste vi få in ett par etablerade namn. Det går bara att fynda okända spelare så många gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in