2016-01-25, 21:30
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Tråkigt att Kapten Emil lämnar.

Vi bajare kan bara instämma! Tack för allt Emil!
Citera
2016-01-25, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Tråkigt att Kapten Emil lämnar.

Jag tycker faktiskt att Bergström var en av våra svagaste länkar i laget förra året. Tycker han är ytterst medioker rent spelmässigt. Sen får vi se om Une Larsson kan ersätta men att få omkring 13 miljoner för en mittback som Bergström är oerhört bra betalt. Colley är en betydligt bättre mittback än Bergström enligt mig.
Citera
2016-01-26, 00:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Jag tycker faktiskt att Bergström var en av våra svagaste länkar i laget förra året. Tycker han är ytterst medioker rent spelmässigt. Sen får vi se om Une Larsson kan ersätta men att få omkring 13 miljoner för en mittback som Bergström är oerhört bra betalt. Colley är en betydligt bättre mittback än Bergström enligt mig.

Och jag är skeptisk att du såg alltför många matcher med DIF live.
Citera
2016-01-26, 01:00
Medlem
Första matchen är utsåld.

Citat:
Kommande lördag är det säsongspremiär för IFK Göteborg. Inför en utsåld Prioriet Serneke Arena.

Lördag 30 januari, 15.00, tar IFK Göteborg emot norska Sarpsborg i årets första match. Den gångna helgen tog biljetterna till årspremiären slut.

För er som inte har bokat plats eller har möjlighet att närvara finns det möjlighet att följa matchen via C More.
Citera
2016-01-26, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Och jag är skeptisk att du såg alltför många matcher med DIF live.

Såg 25 matcher förra året live och resten på tv, så såg väl rätt många matcher antar jag.... Fler än dig antagligen. Bergström är en helt ok mittback men inte en av de bästa mittbackarna i serien enligt mig så transfersumman var verkligen hög. Tycker han kan uppträda lite passivt ibland och inte heller en särskilt spelskicklig mittback. Om Colley håller sig skadefri är han enligt mig en bättre mittback än Bergström. Dock måste Colley undvika att göra dessa enkla misstag han gjorde vid några tillfällen förra året.

Men lycka till i Ryssland Emil!
Senast redigerad av Adde1234 2016-01-26 kl. 01:55.
Citera
2016-01-26, 08:23
Medlem
mishimas avatar
Ur mitt sidoperspektiv på Djurgården så tyckte jag att Emil Bergström tog ett rejält steg förra året. Från att ha varit lovande tog han steget till att vara ledaren som styrde backlinjen. Han kanske är en begränsad försvarare som ibland gör misstag men det var han som styrde backlinjen och tog ansvaret. Han höll försvarslinjen, tecknade när de skulle ta steget upp eller när de skulle ta djup. På det sättet blir han nog saknad i Djurgården.
Citera
2016-01-26, 09:07
Avslutad
Citat:
Bergström är en helt ok mittback men inte en av de bästa mittbackarna i serien enligt mig så transfersumman var verkligen hög.
Nej att han inte är en av det bästa mittbackarna förstod vi i ditt förra inlägg när du beskrev honom som en av djurgårdens svagaste länkar...
Citera
2016-01-26, 09:57
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Såg 25 matcher förra året live och resten på tv, så såg väl rätt många matcher antar jag.... Fler än dig antagligen. Bergström är en helt ok mittback men inte en av de bästa mittbackarna i serien enligt mig så transfersumman var verkligen hög. Tycker han kan uppträda lite passivt ibland och inte heller en särskilt spelskicklig mittback. Om Colley håller sig skadefri är han enligt mig en bättre mittback än Bergström. Dock måste Colley undvika att göra dessa enkla misstag han gjorde vid några tillfällen förra året.

Jag håller helt enkelt inte med dig. Han var länken i backlinjen och Colley, trots sina galna brytningar, var ett träben utan dess like och man lärde sig tidigt att invänta när misstaget kom. För minst ett fatalt misstag kom varje match från Colley, väldigt likt Dembo under hans storhetstid.
Jag tror vi kommer ha svårt att hitta en ersättare med samma glöd och passion för Djurgården som Emil hade. Jag önskar honom verkligen lycka till, men han blir fan inte enkel att ersätta.
Citera
2016-01-26, 10:06
Medlem
Citat:
Såg 25 matcher förra året live och resten på tv, så såg väl rätt många matcher antar jag....

Jag är mest fascinerad över hur du framhåller det som positivt i sammanhanget att ha sett 25 av matcherna live. Sällan man får den överblick som genom tv-rutan. Sen kan jag bara tala för mig själv men man är ju knappast i sådant skick under bortamatcherna att man kan avlägga en knivskarp analys av matchen efteråt.
Citera
2016-01-26, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Jag är mest fascinerad över hur du framhåller det som positivt i sammanhanget att ha sett 25 av matcherna live. Sällan man får den överblick som genom tv-rutan. Sen kan jag bara tala för mig själv men man är ju knappast i sådant skick under bortamatcherna att man kan avlägga en knivskarp analys av matchen efteråt.

Haha, hur kan du bli fascinerad av det? Sitter alltid på långsidan och tycker man ser spelet mycket tydligare på plats än framför tv:n. Lättare att bedöma en enskild spelare också om man är på plats då man kan följa honom hela tiden. Sen om man står i klacken är en annan femma men det gör ju inte jag.

Håller med om att Bergström är en stabil och en hyfsad back men 13 millar anser jag är för bra för att tacka nej till. Colley har mycket större potential enligt mig även om han är ojämn.
Citera
2016-01-26, 12:07
Medlem
Bajenjeppes avatar
Står man i klacken så ser man förstås sämre än om man befinner sig på annan valfri plats. Däremot måste man ju säga att man på en vanlig plats kan göra en bättre analys av en spelare än vad man kan av att endast ha sett matchen hemifrån. Det är ju till exempel svårt att se mittbackarnas positionsspel när det egna laget är i offensiv tredjedel. Det är därför som klubbarna gärna filmar matcherna från kurvorna, ganska högt upp. På så vis kan man se hela spelet utan att bollens position påverkar.
Citera
2016-01-26, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9ekompaniet
nej

Funderade du länge innan du kom fram till att det du ville skriva var "nej"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in