2016-01-25, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinguide
Jag har provat Exuviance, Apotekets egna märke hudserie, Deep Cleanser från Aco.

Inget av de har funkat, tvärtom fick jag mer acne av det, och dessutom på ställen som inte ens haft sen när jag var i tonåren.

Jag lider av vita pormaskar/millér på pannan och överkinden alltså inkapslade vita pormaskar som inte går få ut dem.

Vad är sista utvägen, ska jag uppsöka hudläkare? jag har inte råd mer prova massa andra produkter.
Hur länge väntade du? I det tar mer än en månad innan man kan förvänta sig ett resultat. Och ofta så kan man få fler utslag i början då huden rengörs, så kallad "purging".
Citat:
Ursprungligen postat av dullabo
Okej, har du lust att länka ett gäng bra produkter? Har sebaceous filaments, aknebenägen hy. Inte särskilt torr.
http://www.paulaschoice-eu.com/skin-perfecting-2-beta-hydroxy-acid-liquid-exfoliant.html

Finns även på Skincity om du vill köpa i Sverige.
Citera
2016-01-25, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IngenReklamTack
Hur länge väntade du? I det tar mer än en månad innan man kan förvänta sig ett resultat. Och ofta så kan man få fler utslag i början då huden rengörs, så kallad "purging".

Förut använde jag Vine Vera Resveratrol Vitamin C Cleanser som jag köpte för 1300 kr och den funkade utmärkt. Om någon kan kolla vad denna innehåller som funkade så bra, kanske Resveratrol eller vitamin C i innehållet som gjorde att den funkade på min hy eller att den består av naturliga och inte för många kemikalier som många rengöring?

Citat:
Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Acrylates Copolymer, Propylene Glycol, Phenoxyethanol, Retinyl Palmitate, Tocopheryl Acetate, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Ascorbic Acid (Vitamin C), Calendula Officinalis Flower Extract, Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract, Glycyrrhiza Glabra (Licorice) Root Extract, Ethylhexylglycerin, Polysorbate 20, Sodium Hydroxide, Parfum, Pichia/Resveratrol Ferment Extract, Lactic Acid, Linalool.

Märk väl att acne försvann efter en dag och pormaskarna efter en vecka, med denna produkt så behöver man inte använda nån återfuktning eller ansiktsvatten.
Senast redigerad av dinguide 2016-01-25 kl. 12:55.
Citera
2016-01-25, 13:30
Medlem
PrussianBlues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Hej!

Är det någon annan här som gör sin egen hyaluronsyra-gel? Det är samma ämne som finns i fillers, typ Restylane, och naturligt i vår kropp, ögat, t.ex. Jag tål inte parfymer och annan skit i hudkrämer, så jag har gjort min egen gel (idag).

Hyaluronsyran med låg molekylärvikt går ner djupt i huden, men varianten med lite större molekyler, ungefär ~1 miljon Dalton, bildar en gel som passar för de yttre hudlagren och ger slutprodukten fin konsistens. Dest. vatten och glycerol är basen och metylparaben/fenoxietanol ger den hållbarhet.

Den har redan börjat att tjockna till en transparent gel, efter att ha varit "klumpig" i början. Ska testa den imorgon

Hur har det gått med ditt test av denna blandning? Hur har din rutin sett ut (hur applicerade du gelen, t.ex)? Jag är nyfiken då jag själv är intresserad av att prova.
Citera
2016-01-25, 18:07
Medlem
Citat:
Förut använde jag Vine Vera Resveratrol Vitamin C Cleanser som jag köpte för 1300 kr och den funkade utmärkt. Om någon kan kolla vad denna innehåller som funkade så bra, kanske Resveratrol eller vitamin C i innehållet som gjorde att den funkade på min hy eller att den består av naturliga och inte för många kemikalier som många rengöring?

Märk väl att acne försvann efter en dag och pormaskarna efter en vecka, med denna produkt så behöver man inte använda nån återfuktning eller ansiktsvatten.
Testa en BHA för pormaskar.

Det där märket var väldigt dyrt, det mesta av vitamin C och Resveratrol osv vet jag inte om det kommer märkas så mycket av då det inte hinner göra någon direkt påverkan eftersom det är en cleanser och du tvättar av det direkt. Jag är ingen expert på alla ingredienser så jag kan inte säga så mycket om det, men den innehåller parfym vilket kan vara irriterande beroende på hur känslig din hy är. Du kan definitivt få en cleanser som är minst lika bra om inte bättre för ett mycket bättre pris.
Citera
2016-01-25, 22:01
Bannlyst
Citat:
Testa en BHA för pormaskar.

Det där märket var väldigt dyrt, det mesta av vitamin C och Resveratrol osv vet jag inte om det kommer märkas så mycket av då det inte hinner göra någon direkt påverkan eftersom det är en cleanser och du tvättar av det direkt. Jag är ingen expert på alla ingredienser så jag kan inte säga så mycket om det, men den innehåller parfym vilket kan vara irriterande beroende på hur känslig din hy är. Du kan definitivt få en cleanser som är minst lika bra om inte bättre för ett mycket bättre pris.

Är BHA en ansiktstvätt eller hur använder man det?
Citera
2016-01-25, 22:26
Medlem
Citat:
Är BHA en ansiktstvätt eller hur använder man det?
Det är en exfoliering som rengör och löser upp det som täpper till porerna vilket gör den bra mot acne, pormaskar osv. Det finns cleansers som innehåller det också men de är värdelösa eftersom det hinner inte verka. Det tar en 20-30 minuter ungefär innan den gör någon verkan, om man tvättar bort det innan det så är det meningslöst.
Citera
2016-01-25, 22:28
Bannlyst
Citat:
Det är en exfoliering som rengör och löser upp det som täpper till porerna vilket gör den bra mot acne, pormaskar osv. Det finns cleansers som innehåller det också men de är värdelösa eftersom det hinner inte verka. Det tar en 20-30 minuter ungefär innan den gör någon verkan, om man tvättar bort det innan det så är det meningslöst.

Men hur går det till? Ska man först tvätta ansiktet med en cleansers och sen på med den BHA? eller hur gör man?
Citera
2016-01-25, 22:53
Medlem
Citat:
Men hur går det till? Ska man först tvätta ansiktet med en cleansers och sen på med den BHA? eller hur gör man?
Ja precis, cleanser först, ansiktstvätt/toner efter det och BHA över det.
Man brukar alltid börja med det som är mest likt en vätska först. Så liquid, gel, lotion. I den ordningen.
Citera
2016-01-26, 01:21
Medlem
dullabos avatar
Citat:

http://www.paulaschoice-eu.com/skin-perfecting-2-beta-hydroxy-acid-liquid-exfoliant.html

Finns även på Skincity om du vill köpa i Sverige.

Tack så mycket! Vad mer bör man använda innan man smetar på sig BHA?
Citera
2016-01-26, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dullabo
Tack så mycket! Vad mer bör man använda innan man smetar på sig BHA?
En cleanser före vore bra iallafall! Rengöra huden kväll och morgon. Det är olika dock från person till person hur ofta man behöver göra det. Något man får testa sig fram med. Men om den är mild så ska det inte vara någon fara! Efter det kan du använda BHA och eventuellt en lotion eller något efter om du vill återfukta
Citera
2016-01-26, 13:57
Bannlyst
Citat:
En cleanser före vore bra iallafall! Rengöra huden kväll och morgon. Det är olika dock från person till person hur ofta man behöver göra det. Något man får testa sig fram med. Men om den är mild så ska det inte vara någon fara! Efter det kan du använda BHA och eventuellt en lotion eller något efter om du vill återfukta

Tänkte ge en chans och prova på detta märket, tror du dessa är bra?

Cleanser: http://skincity.se/sv/product/4506/paulas-choice-resist-perfectly-balanced-foaming-cleanser

Toner: http://skincity.se/sv/product/4507/paulas-choice-resist-weightless-advanced-repairing-toner

Eller har du bättre alternativ?
Citera
2016-01-26, 15:26
Medlem
Citat:
Tänkte ge en chans och prova på detta märket, tror du dessa är bra?

Cleanser: http://skincity.se/sv/product/4506/paulas-choice-resist-perfectly-balanced-foaming-cleanser

Toner: http://skincity.se/sv/product/4507/paulas-choice-resist-weightless-advanced-repairing-toner

Eller har du bättre alternativ?
Ja det funkar, ett bra märke som är prisvärt samtidigt som det inte innehåller irritanter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in