Citat:
Ursprungligen postat av
ZmajOdBosne
Varför ska man sträva efter att bli svensk? Räcker väl att bara anamma det svenska levnadssättet och ha en sysselsättning som upptar en stor del av ens vardag. Finns inget mer patetiskt att vara en adopterad neger från Sri Lanka med ett svenskt för - och efternamn som tror sig vara en större rasforskare än självaste Adolf, något i mig säger att du är det.
Vi bosniaker är vita, ta en titt på Google om du inte är färgblind det vill säga. Adoptivbarn brukar ha svårt att skilja på folks hudfärg, det finns bara ljusbrun och mörkbrun i deras färgseende, men jag förstår dig inte lätt att vara accepterad trots en vit uppväxt i västvärlden.
Kommer man hit får man ta seden dit man kommer, de jag syftade på var vita människor, de kan ha möjlighet att bli svenskar med rätt förutsättningar och etnicitet.
Många bosnier har blattiga drag, jag vet att det är tufft att höra men så är det. Albaner = turkar.
Kommer man hit och är en avskrädesmuslim, något i mig säger att du är det, så kan man aldrig bli svensk, man kan förmodligen inte ens räknas som europé.
Haha jag är sjukt stolt över mitt vita svenska ursprung som sträcker sig bak tusende år i det här landet.
Det är inte krig i balkan längre, att du inte sticker tillbaka? Du kan ju inte riskera att bli svensk, om du ändå lever som en bosnier kan du väl lika gärna åka tillbaka och leva med dem istället.