2016-01-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poltava
Srebrenica var något fint och bra.

Av alla jag har träffat så är serber ofta negativt inställda medans albaner (som inte tillhör europa kulturellt) och bosnier är positiva till multikulti för att de är muslimer och vill ha hit mer äckliga muslimer.

Nu snackar du ju i nattmössan!
Citera
2016-01-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drenica28
Helt annorlunda när min far och dom kom från Kosovo! Dom kunde bete sig och visste vad rätt och fel var! Till skillnad från nu! Så alla jag känner med bakgrund från Balkan är emot detta massinvandring som pågår.

Alla balkaner är dock inte skötsamma. Där jag växte upp var serberna ökända för att ägna sig åt maffiaverksamhet ex, och många av de balkaner man ser på stan beter sig som stereotypa blattar.
Citera
2016-01-18, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stroehmer
Alla balkaner är dock inte skötsamma. Där jag växte upp var serberna ökända för att ägna sig åt maffiaverksamhet ex, och många av de balkaner man ser på stan beter sig som stereotypa blattar.

Sant så sant det du skriver! Men Albaner har aldrig gått i klunga och omringat kvinnor för att antasta dom. När dom från förra Jugoslavien kom så var det prio 1 att skaffa jobb och hjälpa familjen! Nu är det bara lyxinvandring. Dom ska bara ha och ha. Har aldrig hört att en muslim från fd jugo har sprängt något ja du fattar vad jag menar
Citera
2016-01-18, 20:13
Medlem
Citat:
Sant så sant det du skriver! Men Albaner har aldrig gått i klunga och omringat kvinnor för att antasta dom. När dom från förra Jugoslavien kom så var det prio 1 att skaffa jobb och hjälpa familjen! Nu är det bara lyxinvandring. Dom ska bara ha och ha. Har aldrig hört att en muslim från fd jugo har sprängt något ja du fattar vad jag menar

Men nog har balkanerna en mer konservativ kvinnosyn än svenskarna. I Kroatien anses feminism vara synonymt med svaghet, och en man som inte gillar vin och kvinnor betraktas som psykiskt sjuk.

De enda balkaninvandrarna som utfört sprängdåd har varit kroater, tyvärr.
Citera
2016-01-18, 20:14
Medlem
Citat:

Om vi räknar bort zigenare så är nog albaner de som är sämst i hela europa på att integrera sig.
Jag kan inte komma på någon sämre folkgrupp iaf.
Som sagt jag räknar de knappt som européer, de är ju trotsallt halvturkar, (kan inte vara kul).
Citera
2016-01-18, 20:15
Medlem
Citat:
Om vi räknar bort zigenare så är nog albaner de som är sämst i hela europa på att integrera sig.
Som sagt jag räknar de knappt som européer, de är ju trotsallt halvturkar kan inte vara kul.

Var kommer du själv ifrån?

I den albanska diasporan i Sverige finns alltifrån rötägg till genier, medan de kroatiska och serbiska invandrargrupperna till stor del består av halvalkoholiserade medelmåttor.
Senast redigerad av Stroehmer 2016-01-18 kl. 20:18.
Citera
2016-01-18, 20:19
Medlem
Citat:
Som sagt jag räknar de knappt som européer, de är ju trotsallt halvturkar, (kan inte vara kul).

Skitsnack nu från din sida. Alla albaner jag känner bor i hus har vanliga 7-4 jobb. Barnen pratar svenska! Bor i samhällen med mycket svenskar! Så eftersom du verkar hata albanerna så mycket så måste det ju bero på en sak! Du har kommit hem och hittat en Alban i sängen med din kvinna och gjort sånt som inte du klarat av! Han sa åt dig sätt dig i hörnet och håll tyst så ska jag visa hur man tar hand om en kvinna!
Citera
2016-01-18, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stroehmer
Var kommer du själv ifrån?

Bland den albanska diasporan i Sverige finns alltifrån rötägg till genier, medan de kroatiska och serbiska invandrargrupperna till stor del består av halvalkoholiserade medelmåttor.

Jag är svensk men har fått chansen att arbeta med många ifrån balkan och andra folkgrupper också för den delen.
Citera
2016-01-18, 20:22
Medlem
Citat:
Skitsnack nu från din sida. Alla albaner jag känner bor i hus har vanliga 7-4 jobb. Barnen pratar svenska! Bor i samhällen med mycket svenskar! Så eftersom du verkar hata albanerna så mycket så måste det ju bero på en sak! Du har kommit hem och hittat en Alban i sängen med din kvinna och gjort sånt som inte du klarat av! Han sa åt dig sätt dig i hörnet och håll tyst så ska jag visa hur man tar hand om en kvinna!

Ja muslimer är ju kända för att behandla kvinnor bra. Hur kommer det sig att albanligan är så stor i gbg? Är det alla skötsamma albaner?
Citera
2016-01-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ja muslimer är ju kända för att behandla kvinnor bra. Hur kommer det sig att albanligan är så stor i gbg? Är det alla skötsamma albaner?

Självklart finns det ju riktiga idioter också så som svenskar!
Så länge man ger fan i barn och kvinnor så skiter jag i vad dom håller på med!
Säg mig du som verkar veta allt! He mig en statistik på hur många albaner sitter och funkar till barnporr och hur många svenskar som sitter och gör det?
Skärp dig fan! Du borde veta bättre! Flyktingarna från ex tougoslavien är och var mycket bättre än dom som kommer hit idag!
Citera
2016-01-18, 20:28
Medlem
Citat:
Självklart finns det ju riktiga idioter också så som svenskar!
Så länge man ger fan i barn och kvinnor så skiter jag i vad dom håller på med!
Säg mig du som verkar veta allt! He mig en statistik på hur många albaner sitter och funkar till barnporr och hur många svenskar som sitter och gör det?
Skärp dig fan! Du borde veta bättre! Flyktingarna från ex tougoslavien är och var mycket bättre än dom som kommer hit idag!

Kors! Ni albaner tycks ha en bättre syn än vad många kroater, polacker och italienare har!
Citera
2016-01-18, 20:29
Medlem
Balkan-Kings avatar
Serber: alla vet hvor serberne står i frågan mht. muslimsk indvandring, de blev själv bombade av NATO når de forsøgte at stoppa muslimsk dominans i södra Serbien. Men generelt er serbere åbne overfor sekulære muslimer og andre nationaliteter, f.eks. asiatere og sydamerikanere.

Kroater: vissa kroater er åbne for utomeuropæisk indvadring men mye stor majortiet ser negativt på muslimer som kommer från syd for Hellas.

Bosniakker: skeptiske for alt som ikke er europæisk eller turkisk, mye store turkkramere, har mødte mange religiøse blandt bosniakker. På trods af kriget 92-95 er bosniakker generelt glada og positiva.

Albaner: ser vældigt positivt på muslimsk indvandring specielt från sunni-länder, mindre positive mot afrikanere.

Slovener er lidt ligesom kroater, ser ned på muslimsk indvandring.

Makedoner er nok de mest skeptske til al form for utomeuropæisk indvandring, specielt muslimer, dette pga store problemer mellem kristen-ortodoxe og albanere i de vestlige provinser i Makedonien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in