2016-01-24, 16:47
Medlem
Ibiza80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Intressant. Jag hade som sagt en rysk stream och min ryska är för dålig för att jag skulle kunna hänga med i vad deras kommentatorer sa ... och anser mig därför opåverkad.

Kan dessutom tillägga att efter matchen var det Guerrero som höjde näven i luften och firade, medan García närmast såg generad ut. Don't believe the hype.
Jag såg som sagt inte matchen och utgick från att kommentatorernas analys var riktig. Blev sedan förvånad när Guerro ansåg sig rånad och kräver returmatch. Men sedan har jag sett flera andra kommentarer - bland annat din - på temat "hyfsat jämna match". TV-kommentatorerna måste ha varit snett ute.
Citera
2016-01-24, 17:01
Medlem
tom-joness avatar
Fel hade man om tungviktarna men det var ju nära att Mansour stoppade honom, men han uppträdde för amatörmässigt med vilda svingar och full satsning i varje slag. Breazeale blir ingen mästare men han boxade iallafall bättre än jag sett honom göra tidigare. Vilket inte säger så mkt.

Tycker Garcia vann, han startade långsamt och Guerrero tog de första 3-4 ronderna plus sista. Inget rån enligt mig. Danny var riktigt skarp bitvis i mellanronderna men det var ett enkelt mål när Guerrero bara lufsade framåt då, utan att prestera mkt. Ingen rematch tack, vill se Garcia mot vinnaren av Thurman vs Porter.
Citera
2016-01-24, 20:28
Medlem
Jag håller med domarna och ger Garcia rond 2 och 3 för de rena hårda träffarna han satte, Guerreros slafsiga slag tyckte jag mest att Garcia blockade eller duckade där. Rond 1 och 4 till Guerrero.

Ingen höjdarmatch och en retur skulle bara vara 12 ronder mer av samma.
Citera
2016-01-24, 22:43
Medlem
Garcia kommer möta Amir Khan nu, redan klart.
Citera
2016-01-25, 09:12
Medlem
Upphaussade Britten George Groves till helgen.. Vad vet ni om motståndet? Är det ett offer som dragits fram till slakt?
Hans karriär dog samma sekund som The Cobras höger landade..
Citera
2016-01-25, 22:18
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Fel hade man om tungviktarna men det var ju nära att Mansour stoppade honom, men han uppträdde för amatörmässigt med vilda svingar och full satsning i varje slag. Breazeale blir ingen mästare men han boxade iallafall bättre än jag sett honom göra tidigare. Vilket inte säger så mkt.
Yepp, om han lugnat sig lite hade han tagit hem det. Såg riktigt B ut ibland med de vilda svingarna och slagen i luften, helt utan balans dessutom. Lägg till att han såg jäkla trött ut efter 3 ronder.. synd, för lite bättre taktik och lite mer iskall hade han tagit hem det.
Citera
2016-01-25, 22:23
Medlem
Kovalev vs Pascal II i helgen lr hur?
Citera
2016-01-26, 07:20
Medlem
Jepp. Tror Krucher är förbannad, kommer slå ut Pascal ganska så omgående..
Citera
2016-01-26, 10:51
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Kovaljov--Pascal känns som en meningslös retur. Vi får hoppas att det blir kul medan det varar. Krusher är alltid kul att se, Pascal är lite för tuff för sitt eget bästa.
Citera
2016-01-26, 12:08
Medlem
Har väl varit en ganska hätsk stämning de båda kombattanterna emellan.. Visst ,det hör till men jag tror Den ryska Släggan avslutar det hela ganska så fort , 3-5 ronder.
Citera
2016-01-26, 12:15
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
http://www.svt.se/sport/boxning/badou-jacks-nya-utmaningar/

http://aifboxning.se/

Tuff fight för Badou men stor vinstchans!

Sett till risk kontra belöning tycker jag att det är en perfekt match för Badou! Chávez Jr har väl varit allt annat än imponerande de senaste åren.
Citera
2016-01-26, 12:20
Medlem
Libérées avatar
Amir Khan är ute efter revansch mot Garcia, rätt kaxigt då det (i alla fall enligt mig) definitivt finns boxare inom weltervikten som skulle passa Khan bättre. Eller tror ni att brittens försvar förbättrats sedan de möttes 2012? Ett möte mot Brook exempelvis vore ju grymt häftigt. Överhuvudtaget känns det som att det är britterna som levererar nu, inte minst inom tungvikten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in