2016-01-23, 06:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Då verkar det vara klart med match mellan Badou Jack och J C Chavez Jr. bort i april (17) tror jag.
Blir nog en härlig drabbning med en framstormande Chavez. Vad pappa Chavez gick för vet vi alla. En helt sagolik fighter.
http://mobil.dn.se/sport/ny-titelmatch-for-badou-jack/
Citera
2016-01-23, 06:34
Bannlyst
När är nästa Erik Skoglund fight?
Citera
2016-01-23, 08:20
Medlem
tom-joness avatar
http://www.svt.se/sport/boxning/badou-jacks-nya-utmaningar/

http://aifboxning.se/

Tuff fight för Badou men stor vinstchans!
Citera
2016-01-23, 13:05
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Chavez jr. verkar inte ha den rätta hängivenheten, som farsan hade på sin tid. Han behöver ju inte boxas heller; har aldrig behövt gå hungrig bokstavligt/bildligt.

Fram till matchen mot Maravilla tuffade det på, och mot Andy Lee gjorde han väl sin bästa match, men sen ... ofokuserad, otränad, nonchalant.

Den Chavez jr. som mötte Fonfara rår inte på Badou. Jag tror inte att han kommer att klara vikten den här gången heller.

No contest.

I kväll hoppas jag att Guerrero bjuder på en överraskning och exponerar García.

Breazeale vs. Mansour, svårtippat. Sätter en slant på ungdomen, så att spänningen i tungvikten ökar ytterligare.
Citera
2016-01-23, 13:31
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Chavez jr. verkar inte ha den rätta hängivenheten, som farsan hade på sin tid. Han behöver ju inte boxas heller; har aldrig behövt gå hungrig bokstavligt/bildligt.

Fram till matchen mot Maravilla tuffade det på, och mot Andy Lee gjorde han väl sin bästa match, men sen ... ofokuserad, otränad, nonchalant.

Den Chavez jr. som mötte Fonfara rår inte på Badou. Jag tror inte att han kommer att klara vikten den här gången heller.

No contest.

I kväll hoppas jag att Guerrero bjuder på en överraskning och exponerar García.

Breazeale vs. Mansour, svårtippat. Sätter en slant på ungdomen, så att spänningen i tungvikten ökar ytterligare.

Mansour knockar Breazeale, mark my words. Har sällan sett någon med så dassigt defense som Br. Mansour kommer underifrån med en tung vänster, go natt.

Och visst kommer Chavez få det tufft med vikten, hoppas det blir ordentliga dopingtester vid fighten så han inte kör med vätskedrivande igen.
Citera
2016-01-23, 19:22
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Mansour knockar Breazeale, mark my words. Har sällan sett någon med så dassigt defense som Br. Mansour kommer underifrån med en tung vänster, go natt.

Och visst kommer Chavez få det tufft med vikten, hoppas det blir ordentliga dopingtester vid fighten så han inte kör med vätskedrivande igen.

Jag vet att du gillar Mansour ... må bäste man o.s.v.

Det är hur som helst en helt OK gala med två på pappret bra huvudnummer, värt sabbad nattsömn.

Chavez betraktar jag som helt slut på toppnivå, nu har han bara namnet kvar. På sätt och vis är det anmärkningsvärt att han nådde så långt som han gjorde då han så tydligt saknar gnistan, men med pappa och WBC bakom ryggen ... hittar man nog en stor del av förklaringen. Hur som, ingen kan ta ifrån honom att han är tuff och tålig i ringen. Om matchen blir av kommer han att få ordentligt med pisk av Jack.
Senast redigerad av Gospodin.Njet 2016-01-23 kl. 19:26.
Citera
2016-01-23, 20:18
Medlem
Kan det bli en knall inatt?? Nån gång springer även Danny Garcia på en smäll...
Citera
2016-01-24, 14:26
Medlem
Gospodin.Njets avatar
García vs. Guerrero. (Såg matchen på rysk fulstream som la av, så att jag missade nionde ronden).

Svängig match, Guerrero dominerade i mitt tycke totalt de fyra första. Såg större och starkare ut, skakade García, som såg passiv och obekväm ut, för att sedan vakna till liv och ta över rond 5--8 och landa tungt. 10 och 11 jämna, men knappt till García tack vare bättre precision. Tyckte Guerrero snodde åt sig sista.

Av de elva ronder jag de facto såg, hade jag det 5--4--2, Guerrero. Säg att García tog nionde, så har vi oavgjort. Men 8--4, García? No way. Kändes uppgjort, la mig med en sur eftersmak.

Inget direkt rån, men ... Garcías på sistone inte allför övertygande segerrad fortsätter. Guerrero visade att han fortfarande är att räkna med.

Era synpunkter?
Senast redigerad av Gospodin.Njet 2016-01-24 kl. 14:33.
Citera
2016-01-24, 14:33
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Breazeale--Mansour: https://youtu.be/T85cNnyHcJc
Citera
2016-01-24, 15:06
Medlem
Ibiza80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
García vs. Guerrero. (Såg matchen på rysk fulstream som la av, så att jag missade nionde ronden).

Svängig match, Guerrero dominerade i mitt tycke totalt de fyra första. Såg större och starkare ut, skakade García, som såg passiv och obekväm ut, för att sedan vakna till liv och ta över rond 5--8 och landa tungt. 10 och 11 jämna, men knappt till García tack vare bättre precision. Tyckte Guerrero snodde åt sig sista.

Av de elva ronder jag de facto såg, hade jag det 5--4--2, Guerrero. Säg att García tog nionde, så har vi oavgjort. Men 8--4, García? No way. Kändes uppgjort, la mig med en sur eftersmak.

Inget direkt rån, men ... Garcías på sistone inte allför övertygande segerrad fortsätter. Guerrero visade att han fortfarande är att räkna med.

Era synpunkter?
Jag såg inte matchen, bara en liten snutt. Kommentatorerna i den sändningen sa att Garcia var fullständigt överlägsen och att siffrorna var horribelt jämna. De sa att mycket ska till innan Guerros hörna kastar in handduken. De hoppades i slutet av matchen att han trots allt skulle stå på benen, i denna hans förmodligen sista match...
Citera
2016-01-24, 15:23
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Jag såg inte matchen, bara en liten snutt. Kommentatorerna i den sändningen sa att Garcia var fullständigt överlägsen och att siffrorna var horribelt jämna. De sa att mycket ska till innan Guerros hörna kastar in handduken. De hoppades i slutet av matchen att han trots allt skulle stå på benen, i denna hans förmodligen sista match...

Intressant. Jag hade som sagt en rysk stream och min ryska är för dålig för att jag skulle kunna hänga med i vad deras kommentatorer sa ... och anser mig därför opåverkad.

Kan dessutom tillägga att efter matchen var det Guerrero som höjde näven i luften och firade, medan García närmast såg generad ut. Don't believe the hype.
Citera
2016-01-24, 16:31
Medlem
nickoruts avatar
Guererro hade fighten den första 3-4 ronderna tyckte jag tämligen klart men Garcia växte in i matchen och började dominera från 5-6e ronden och vann rättvist. Jag kollade ganska slött och räknade inte men tycker nog det var runt 7-5 till garcia. Kommentatorerna (fox) gav 6 av de första 7 ronderna till garcia. Mycket märkligt tycker jag.

De intervjuade Mayweather mellan någon rond, typ runt nionde, och han sa att det var jämt men fördel Guererro varpå kommentatorerna pratade om att han var bias mot killen han redan slagit eller nåt. För övrigt sa Floyd på frågan om han har några planer på att göra comeback: "as of now i dont feel any urge to fight" (inte ordagrant) vilket känns som att han faktiskt ruvar på en comeback.

Bra fight annars. Garcia kommer få pisk när han steppar upp nivån på motståndet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in