2016-01-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Guidetti är en klassisk poacher. Givetvis får han det då svårt i matcher där hans lag inte för.

Höj analysen.

Celta är La Ligas mest bollförande lag efter Barca och rimligtvis borde Guidetti gjort bättre från sig som poacher, men hittills har han varit en besvikelse i överlag. Visst, nog kan svensken göra det bra mot lag från det absoluta bottenträsket i La Liga likt Levante och lag som Cadiz från det spanska tredjedivisionen, men mer än så räcker han inte.
Senast redigerad av Hagoromo 2016-01-16 kl. 21:04.
Citera
2016-01-16, 21:05
Medlem
Defensivistas avatar
"Folk kommer skylla på för lite speltid". Det är väl en ganska rimlig anledning?

Förstår fan inte hur folk kan klaga på någon som slängs in med 10 minuter kvar. Han har ju stått för bra insatser när han väl fått spela från start.

Det är lite som att säga att Messi var sämst i höstas när han var skadad. Ja, det är lite svårt att prestera när man inte spelar.

Orka...
Citera
2016-01-16, 21:08
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Celta är La Ligas mest bollförande lag efter Barca och rimligtvis borde Guidetti gjort bättre från sig som poacher, men hittills har han varit en besvikelse i överlag. Visst, nog kan svensken göra det bra mot lag från det absoluta bottenträsket i La Liga likt Levante och lag som Cadiz från det spanska tredjedivisionen, men mer än så räcker han inte.

Trams. 7 tävlingsmål på typ lika många starter. På den speltiden han fått har han inte varit en besvikelse. Däremot kan man se det få antalet starter som en besvikelse.

Celta har förövrigt sjätte mest bollinnehav i La Liga. Det är inte synonymt med att vara näst mest spelförande.
Citera
2016-01-16, 21:58
Medlem
Citat:
Trams. 7 tävlingsmål på typ lika många starter. På den speltiden han fått har han inte varit en besvikelse. Däremot kan man se det få antalet starter som en besvikelse.

Celta har förövrigt sjätte mest bollinnehav i La Liga. Det är inte synonymt med att vara näst mest spelförande.

Och nästan samtliga av dessa mål har tillkommit mot betydligt sämre lag än Celta, inget att höja på ögonbrynen direkt. Att Guidetti inte är en regelbunden startspelare är en besvikelse direkt om man får säga så, inte minst eftersom att Aspas är helt enkelt en bättre fotbollspelare än svensken.

Eh jo, Celta ligger 2:a bland lagen som har mest bollinnehav i La Liga enligt Whoscored. Med andra är det inte riktigt detsamma med att vara sjätte mest spelförande enligt dig...
Senast redigerad av Hagoromo 2016-01-16 kl. 22:11.
Citera
2016-01-16, 22:08
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Nu kommer väl hatarna krypande med påståenden som "äh, det var mot ligans sämsta lag".

Hoppas verkligen det lossnar för Guidetti ordentligt nu!

Citat:
Man får gratulera för att han har gjort mål mot La Ligas absolut sämsta lag (jumboplats med 14 poäng).

Mot bättre motstånd kommer Guidetti med största sannolikhet att bli osynlig och människor kommer skylla på hur lite speltid som svensken får.
Och där kom den!

Gå och lägg dig.
Citera
2016-01-16, 22:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Och nästan samtliga av dessa mål har tillkommit mot betydligt sämre lag än Celta, inget att höja på ögonbrynen direkt. Att Guidetti inte är en regelbunden startspelare är en besvikelse direkt om man får säga så.

Eh jo, Celta ligger 2:a bland lagen som har mest bollinnehav i La Liga enligt Whoscored. Med andra är det inte riktigt detsamma med att vara sjätte mest spelförande enligt dig.

Första stycket: Det kan man säga om de flesta toppklubbsspelare också i så fall. Löjligt argument. I en liga gäller det att hänga kassar även mot botten- och mittenlagen.

Andra stycket: Dessvärre måste jag misstagit förra säsongens siffror för den här säsongens. Mitt fel.
Citera
2016-01-16, 22:52
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Det krävs knappast någon extraordinär vår. Berg har en oväntat kall säsong i Grekland, medan Guidetti redan gjort 7 tävlingsmål för Celta trots få starter.

Hamrén är dessutom en populist. Gör Guidetti fem, sex mål i vår så kommer den folkliga opinionen kraftigt påverka Hamréns val. Guidetti är redan ur matchform folkets val.

Iofs, det beror mycket riktigt på Bergs vår också. Men Guidetti ser inte ut att peta Aspas, och är han inte startman i Celta så kan jag inte se honom starta i EM.
Citera
2016-01-16, 22:55
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Iofs, det beror mycket riktigt på Bergs vår också. Men Guidetti ser inte ut att peta Aspas, och är han inte startman i Celta så kan jag inte se honom starta i EM.

Speltid är ett måste. Annars blir det svårt.
Citera
2016-01-17, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Och där kom den!

Gå och lägg dig.

Butthurt much?

Att briljera mot skitlag som Levante imponerar inte på mig. Men visst, fortsätt du med att hylla honom till skyarna för det...

Citat:
Första stycket: Det kan man säga om de flesta toppklubbsspelare också i så fall. Löjligt argument. I en liga gäller det att hänga kassar även mot botten- och mittenlagen.

Andra stycket: Dessvärre måste jag misstagit förra säsongens siffror för den här säsongens. Mitt fel.

Fånigt sagt. Skillnaden är att dessa även kliver fram mot lagen i toppskiktet medan Guidetti knappast gör det. Skillnad är det med andra ord.
Citera
2016-01-17, 00:24
Medlem
Guidetti har ett målsnitt på 1 mål per per 90 min i hans tävlingsmatcher med Celta, besvikelse är väl att ta i... Svårt att göra mål när man knappt spelar, men alla lag drömmer om en anfallare som gör 1 mål per match!

Att han inte gör något mot topplag är bara löjligt uttalande. Han har spelat 16 min mot Atletico, 8 min mot Real och 12 minuter mot Barcelona. Mot dessa topplag har han på bara 36 minuter gjort 1 mål vilket är OK.
Senast redigerad av Dritlei 2016-01-17 kl. 00:26.
Citera
2016-01-17, 00:37
Medlem
junazs avatar
Citat:
Butthurt much?

Att briljera mot skitlag som Levante imponerar inte på mig. Men visst, fortsätt du med att hylla honom till skyarna för det...
Butthurt över vadå? Jag är inte John Guidetti. Är du säker på att du förstår innebörden av uttrycket "butthurt"? Så får du gärna tala om var i mitt inlägg jag hyllar honom till skyarna.

Måste vara jobbigt att alltid behöva leta efter en anledning att klanka ner på folks prestationer...
Citera
2016-01-17, 03:13
Medlem
Commissarys avatar
Haters gonna hate..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in