Citat:
Ursprungligen postat av
Jaegarn1337
Hej
Har ett par bruna rmw gardener skinn bruna.
Samt ett par loake aldwych suede brown
Funderar på att införskaffa mig ett par till rmw gardener skinn svarta. Bra ruljans?
Samt kanske sälja mina loake aldwych och köpa ett par i svart skinn istället. Då jag använder dessa skor väldigt sällan men tycker främst svarta skinn är snyggare till kostym när man vid få tillfällen använder det.
Samt till vintern köpa ett par grövre kängor av hög kvalite.
Alltså,
2x RMW Gardener i svart & brun färg i skinn.
1x Loake aldwych i svart skinn
1x Rejäla vinterkängor som klarar tyngre vinterväder som vi har nu.
Vad tycker ni?
Gör jag bra beslut i att sälja mina loake aldwych suede bruna och köpa ett par svarta i skinn istället?
Tycker du ska skippa svarta chelsea. Svarta skor är mest lämpade just till kostym, annars är det bättre att ha bruna (eller någon annan färg). Ska du ha svarta tycker jag ett par lågskor är bättre. Då kan du både ha dem till kostym och till något annat om du vill. Det blir annars en lite knepig kombination med de relativt informella chelseabootsen och den formella svarta färgen.
Behåll mocka-Aldwych om de passar dig! Du kan nog inte sälja dem för alltför mycket, och det är en bra modell för ett par mindre formella skor. Kör dem till jeans eller uddabyxor istället, funkar fint när det blir lite bättre väder ute!