2016-01-22, 20:57
Medlem
Jordnots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
En för rengöring, en för mocka, en för svart läder och en för brunt är väl en ganska vanlig line-up. En fullt acceptabel hästhårsborste kan du hitta på typ Ica för 30 spänn.
Borstar för applicering av skokräm har jag redan (en för brunt och en för svart, har inga mockaskor i dagsläget). Det är just för rengöring jag saknar en borste i dagsläget. men du menar att det räcker med en då kanske?
Citera
2016-01-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordnot
Borstar för applicering av skokräm har jag redan (en för brunt och en för svart, har inga mockaskor i dagsläget). Det är just för rengöring jag saknar en borste i dagsläget. men du menar att det räcker med en då kanske?
Om du applicerar skokräm med borste kan jag varmt rekommendera ett tygstycke istället, lätt att det blir för mycket kräm med borste.
Citera
2016-01-22, 22:22
Medlem
Hej

Har ett par bruna rmw gardener skinn bruna.
Samt ett par loake aldwych suede brown

Funderar på att införskaffa mig ett par till rmw gardener skinn svarta. Bra ruljans?

Samt kanske sälja mina loake aldwych och köpa ett par i svart skinn istället. Då jag använder dessa skor väldigt sällan men tycker främst svarta skinn är snyggare till kostym när man vid få tillfällen använder det.

Samt till vintern köpa ett par grövre kängor av hög kvalite.

Alltså,

2x RMW Gardener i svart & brun färg i skinn.
1x Loake aldwych i svart skinn
1x Rejäla vinterkängor som klarar tyngre vinterväder som vi har nu.

Vad tycker ni?

Gör jag bra beslut i att sälja mina loake aldwych suede bruna och köpa ett par svarta i skinn istället?
Citera
2016-01-23, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegarn1337
Hej

Funderar på att införskaffa mig ett par till rmw gardener skinn svarta. Bra ruljans?

Samt kanske sälja mina loake aldwych och köpa ett par i svart skinn istället. Då jag använder dessa skor väldigt sällan men tycker främst svarta skinn är snyggare till kostym när man vid få tillfällen använder det.

Alltså,

Vad tycker ni?

Gör jag bra beslut i att sälja mina loake aldwych suede bruna och köpa ett par svarta i skinn istället?
Du har redan fått denna fråga besvarad på shoegazing.
Citera
2016-01-23, 14:03
Medlem
Sapphiruss avatar
Citat:
Hej

Alltså,

Vad tycker ni?

Tycker du ska skippa svarta chelsea. Svarta skor är mest lämpade just till kostym, annars är det bättre att ha bruna (eller någon annan färg). Ska du ha svarta tycker jag ett par lågskor är bättre. Då kan du både ha dem till kostym och till något annat om du vill. Det blir annars en lite knepig kombination med de relativt informella chelseabootsen och den formella svarta färgen.

Behåll mocka-Aldwych om de passar dig! Du kan nog inte sälja dem för alltför mycket, och det är en bra modell för ett par mindre formella skor. Kör dem till jeans eller uddabyxor istället, funkar fint när det blir lite bättre väder ute!
Citera
2016-01-23, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Du har redan fått denna fråga besvarad på shoegazing.
Stämmer, men har lite följdfrågor!
Citat:
Ursprungligen postat av Sapphirus
Tycker du ska skippa svarta chelsea. Svarta skor är mest lämpade just till kostym, annars är det bättre att ha bruna (eller någon annan färg). Ska du ha svarta tycker jag ett par lågskor är bättre. Då kan du både ha dem till kostym och till något annat om du vill. Det blir annars en lite knepig kombination med de relativt informella chelseabootsen och den formella svarta färgen.

Behåll mocka-Aldwych om de passar dig! Du kan nog inte sälja dem för alltför mycket, och det är en bra modell för ett par mindre formella skor. Kör dem till jeans eller uddabyxor istället, funkar fint när det blir lite bättre väder ute!
Ok tack för dina svar! Om jag letar efter vardagsskor och inte klär mig klassiskt utan ungdomligt, vad ska jag använda mig av för typ av skor? Tycker chelsea skor funkar utmärkt.

Har någon något tips om var jag kan hitta kängor med snörning fast även med dragkedja vid sidan eller bakom skon av hög kvalite?
Citera
2016-01-24, 10:07
Medlem
Vad är skonsammaste sättet att jobba bort skokrämsrester/fläckar från mocka, där borste tycks vara verkningslöst?
Räcker mockasudd för sådana ändamål eller rent av en tvätt med Omni'Nettoyant?
Citera
2016-01-24, 12:25
Medlem
Sapphiruss avatar
Citat:
Stämmer, men har lite följdfrågor!

Ok tack för dina svar! Om jag letar efter vardagsskor och inte klär mig klassiskt utan ungdomligt, vad ska jag använda mig av för typ av skor? Tycker chelsea skor funkar utmärkt.

Har någon något tips om var jag kan hitta kängor med snörning fast även med dragkedja vid sidan eller bakom skon av hög kvalite?

Jag gillar chelsea boots själv, så jag förstår lite vad du menar. Om du vill ha något enklare än hela snörkängor kan du testa chukka boots, de är lite högre men är lättare och snabbare att knyta. Kängor med dragskedja är inte så vanligt bland kvalitetsskor - de brukar ofta vara på skor av lägre kvalitet.

Har du funderat på ett par chelsea boots i någon annan färg? Något röd- eller blåtonat?
Citera
2016-01-24, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av criztal
Vad är skonsammaste sättet att jobba bort skokrämsrester/fläckar från mocka, där borste tycks vara verkningslöst?
Räcker mockasudd för sådana ändamål eller rent av en tvätt med Omni'Nettoyant?
Hur lyckades du få skokräm på mockaskor?
Citera
2016-01-24, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sapphirus
Jag gillar chelsea boots själv, så jag förstår lite vad du menar. Om du vill ha något enklare än hela snörkängor kan du testa chukka boots, de är lite högre men är lättare och snabbare att knyta. Kängor med dragskedja är inte så vanligt bland kvalitetsskor - de brukar ofta vara på skor av lägre kvalitet.

Har du funderat på ett par chelsea boots i någon annan färg? Något röd- eller blåtonat?
Ja har funderat på ett par nya chelsea boots också med blåtonat, några tips?

Synd att det inte görs kängor med dragkedja av kvalite, hade varit utmärkt!
Citera
2016-01-25, 12:51
Medlem
Rippless avatar
Hur ska man tänka när man köper loafers? Sugen på ett par Loake Eton (pennies i mocka) till våren och sommaren. Är de TTS eller ska man gå ner en storlek? Köpte ett par Herring i UK8,5 när jag vanligtvis bär UK9,5. Nu i efterhand hade jag behövt 9 åtminstone då de är för små på något vis. Anledningen till att jag gick ner så mycket i storlek var för att hemsidan rekommenderade att gå ner en hel UK-storlek.

Jag tänkte annars om jag beställer ett par Whitehall från CareofCarl (fri frakt, fri retur) och testar en storlek, för att sen beställa ett par Eton från Herring (1000 kr billigare) i samma storlek. Det borde fungera med storlekarna antar jag? Vad tror ni?
Citera
2016-01-25, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Hur lyckades du få skokräm på mockaskor?

När jag applicerade skokräm på sulkanten i skyddande syfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in