2016-01-24, 19:16
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det var hennes spelning. Ingen i hela världen har missat detta, att hon spelade utom Zara Larsson. Eller så skiter hon i det?
Här är hennes inlägg om det

I somras spelade jag på ungdomsfestivalen We Are Sthlm dit det kom hundratusentals människor för att hänga och kolla på andra artister. När jag var yngre brukade jag springa runt där, men jag fick aldrig vara ute senare än 23:00. Det var redan bråkigt på den tiden, då festivalen kallades Ung08. Mycket gäng och tjafs, trots att polisen alltid befann sig nära. Efter förra årets helg skrev polisen att ’’det har varit förhållandevis få brott och få omhändertagande med tanke på deltagandet’’ men det visar sig nu att detta inte alls stämmer. Redan första dagen fick polisen höra om killgäng som ofredade tjejer i publikhavet, som systematiskt omringade dom och tafsade, precis som nyår i Köln. Googla om ni missat vad det handlar om. Stockholmspolisen har nu fått mycket hårt kritik för att ha mörklagt alla anmälningar och problem men svarar att ’’Det här är en öm punkt, vi vågar ibland inte säga som det är för att vi tror att det spelar Sverigedemokraterna i händerna. Vi får ta på oss det här inom polisen.’’ Det uttalandet tycker jag känns så jävla olustigt. Vad exakt menar dom med det?

Antagligen tycker polisen att det är som att hälla bensin på en brinnande eld, att man matar Sverigedemokaterna med någonting som de skulle kunna använda för att stärka sin främslingsfiendliga politik med, eftersom de flesta förövarna hade utländsk bakgrund. Jag anser att det är helt irrelevant. Ett ofredande är ett ofredande. En våldtäkt är en våldtäkt. Ett svin är ett svin, oavsett bakgrund. Personligen så tror jag att polisen bet sig själv i svansen. Att försöka dölja något sånthär slutar bara värre. Jag hävdar även att det är synd att polisen känner sig tvungna att göra detta, att etnicitet helt plötligt blir avgörande när det är någon som inte är blond och heter Erik. Män våldtar. Svenska män våldtar. Utomeuropeiska män våldtar. Hela grejen känns väldigt odemokratisk och dyster. Kort och gott, summan av kardemumman – Polisen gjorde fel. Fokuset borde såklart ligga på mäns beteende mot kvinnor i allmänhet.

Hoppas alla tjejer där ute mår bra. Ta hand om er! Och om ni ser någon bli utsatt för ofredande, ge han en box på kuken

från hennes blogg.
Citera
2016-01-24, 19:39
Medlem
Hennes formulering "när det är någon som inte är blond och heter Erik" är så jävla sjuk, eftersom hon får det att låta som om invandringsvåldtäkter skulle vara någonting ovanligt. När det i själva verket är totalt tvärtom. Utomeuropeiska invandrare är grovt överrepresenterade inom sexualbrott. Grovt överrepresenterade.

Människan är sjuk. Men hon är nog mest ett symptom på att Sverige i sig är sjukt. I ett friskt land skulle hon förmodligen inte få för sig att bete sig såhär, och om hon ändå gjorde det skulle hon frysas ut omgående. Nu får hon istället ryggdunkningar från Sveriges egen Nicolae Ceausescu, Stefan Löfven.
Citera
2016-01-24, 19:53
Moderator
MrFishboys avatar
Sammanfogat ämnen.

/Moderator
Citera
2016-01-24, 20:30
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Här är hennes inlägg om det

I somras spelade jag på ungdomsfestivalen We Are Sthlm dit det kom hundratusentals människor för att hänga och kolla på andra artister. När jag var yngre brukade jag springa runt där, men jag fick aldrig vara ute senare än 23:00. Det var redan bråkigt på den tiden, då festivalen kallades Ung08. Mycket gäng och tjafs, trots att polisen alltid befann sig nära. Efter förra årets helg skrev polisen att ’’det har varit förhållandevis få brott och få omhändertagande med tanke på deltagandet’’ men det visar sig nu att detta inte alls stämmer. Redan första dagen fick polisen höra om killgäng som ofredade tjejer i publikhavet, som systematiskt omringade dom och tafsade, precis som nyår i Köln. Googla om ni missat vad det handlar om. Stockholmspolisen har nu fått mycket hårt kritik för att ha mörklagt alla anmälningar och problem men svarar att ’’Det här är en öm punkt, vi vågar ibland inte säga som det är för att vi tror att det spelar Sverigedemokraterna i händerna. Vi får ta på oss det här inom polisen.’’ Det uttalandet tycker jag känns så jävla olustigt. Vad exakt menar dom med det?

Antagligen tycker polisen att det är som att hälla bensin på en brinnande eld, att man matar Sverigedemokaterna med någonting som de skulle kunna använda för att stärka sin främslingsfiendliga politik med, eftersom de flesta förövarna hade utländsk bakgrund. Jag anser att det är helt irrelevant. Ett ofredande är ett ofredande. En våldtäkt är en våldtäkt. Ett svin är ett svin, oavsett bakgrund. Personligen så tror jag att polisen bet sig själv i svansen. Att försöka dölja något sånthär slutar bara värre. Jag hävdar även att det är synd att polisen känner sig tvungna att göra detta, att etnicitet helt plötligt blir avgörande när det är någon som inte är blond och heter Erik. Män våldtar. Svenska män våldtar. Utomeuropeiska män våldtar. Hela grejen känns väldigt odemokratisk och dyster. Kort och gott, summan av kardemumman – Polisen gjorde fel. Fokuset borde såklart ligga på mäns beteende mot kvinnor i allmänhet.

Hoppas alla tjejer där ute mår bra. Ta hand om er! Och om ni ser någon bli utsatt för ofredande, ge han en box på kuken

från hennes blogg.
Bland det mest komiska med pantade feminister som Zara är att de inte fattar hur korkat det de säger är. De är så hjärndöda att de inte fattar att de säger emot sig själv.

I ena stunden:

Män är överrepresenterade i sexualbrott - BASERA HELA DIN POLITISKA VÄRLDSÅSKÅDNING PÅ DET

Och nästa stund:

Folk från Afrika/Mellanöstern är överrepresenterade i sexualbrott - IRRELEVANT!

Graden av idioti överstiger 100% många gånger om.
Senast redigerad av Deliberately 2016-01-24 kl. 20:33.
Citera
2016-01-24, 21:41
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskisMaximus
Tycker inte det var nått fel med hennes inlägg.

Att en tjej ska bli kallad hora för att hon knullar runt är ju bara fel.

Kallar hon alla män utom sin brorsa, farsa och pojkvän för våldtäktsmän, så är det ju bara så fel.
Eller?
En tjej som knullar runt är väl lite som en kille som knullar runt, tänker jag? När man blir arg på dem säger man elaka saker om man är omogen. Buu fuckin huu.

Vem är intresserad av vad en omogen flicksnärta tycker egentligen?
Och när får vi höra jämnåriga kommentarer från killar?
Citera
2016-01-24, 22:46
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Har du fler förslag än att stifta lagar om det och fördöma det åt helvete varje gång det kommer på tal?
Det kanske inte är lika effektivt på dem som inte kan läsa, eller kan lagen, eller tycker deras sedvänjor står över lagen? Att deras religion är viktigare än nån västerländsk lag? Allahu Akhbar!

Lagar har vi redan. Det är attityder som måste förändras. Så länge Araber och muslimer beter sig som de gör idag måste folk läras att misstro dem. Så länge de fortsätter att bete sig som idag måste staten använda lagarna mot dem. Så länge staten behöver göra detta måste media tona ner den politiska korrektheten och stödja nomraliseringen av sunda värderingar och hjälpa till att göra klart för Araberna och muslimerna att deras beteende inte är acceptabelt. I korthet måste media börja tala om Araber och muslimer.
Citera
2016-01-24, 23:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Hennes formulering "när det är någon som inte är blond och heter Erik" är så jävla sjuk, eftersom hon får det att låta som om invandringsvåldtäkter skulle vara någonting ovanligt. När det i själva verket är totalt tvärtom. Utomeuropeiska invandrare är grovt överrepresenterade inom sexualbrott. Grovt överrepresenterade.

Människan är sjuk. Men hon är nog mest ett symptom på att Sverige i sig är sjukt. I ett friskt land skulle hon förmodligen inte få för sig att bete sig såhär, och om hon ändå gjorde det skulle hon frysas ut omgående. Nu får hon istället ryggdunkningar från Sveriges egen Nicolae Ceausescu, Stefan Löfven.

Hon är liksom sjuk. Hon sitter väl mer och hoppas på att någon som heter Erik och är lika svensk som synden ska våldta och ha sig. För det kommer bekräfta hennes världsbild.
Citera
2016-01-25, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon är liksom sjuk. Hon sitter väl mer och hoppas på att någon som heter Erik och är lika svensk som synden ska våldta och ha sig. För det kommer bekräfta hennes världsbild.
Japp, vilket är ett av skälen till att våldtäktsmän med invandrarbakgrund anmäls mer sällan.
Pk-etablissemanget blir eld och lågor om man anmäler en svensk.
Är förövaren icke-svensk blir reaktionen en annan.
Citera
2016-01-25, 12:00
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon

Många tycker väl inte ens det är en riktig våldtäkt om det är en vit man, eller om det är en partner
Citera
2016-01-25, 12:04
Medlem
Citat:
Många tycker väl inte ens det är en riktig våldtäkt om det är en vit man, eller om det är en partner

Eller om det är inom ramarna för ett barnäktenskap för den delen.
Citera
2016-01-25, 12:43
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Är det unikt för "Zara" att få ta emot hat i egenskap av en politisk "debattör" med kontroversiella åsikter? Skillanden är att män i samma situation inte har någon att gnälla till även om de ville. När hatet f ö (som mycket väl skulle kunna vara många snäpp överdrivet) är en av de viktigaste källorna till publicitet och relevans i rampljuset så kan man ju undra hur stort offer hon egentligen är.

Det är inte unikt det är vanligt för kvinnor som säger vad de tycker. Då kommer det en hög män och bara öö om vi nedvärdar henne tillräckligt så kommer hon hålla med oss och göra som vi vill. Samtidigt som de blir attraherade av att hon inte gör som de vill...
Men tycker inte det är okej ändå även om det är en man eller kvinna så får man respektera att hon skriver vad hon vill inte vad du eller någon annan som läser vill.
Citera
2016-01-25, 14:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det är inte unikt det är vanligt för kvinnor som säger vad de tycker. Då kommer det en hög män och bara öö om vi nedvärdar henne tillräckligt så kommer hon hålla med oss och göra som vi vill. Samtidigt som de blir attraherade av att hon inte gör som de vill...
Men tycker inte det är okej ändå även om det är en man eller kvinna så får man respektera att hon skriver vad hon vill inte vad du eller någon annan som läser vill.
Om hon snackar skit om en halv befolkning så har hela den halva befolkningen rätt att svara på det utan att det blir trakasserier, för hon har beskyllt var och en av dem utan att nånsin ha träffat dem.
Ensamma eller i grupp (svårt att undvika när människan är ett flockdjur)säger hon så oerhört ogenomtänkta grejer om en halv befolkning och inbillar sig att "alla" skulle tycka att det var okej på något sätt? Det är sånt barn gör, säger ogenomtänkta saker. Det är då det krävs en vuxen som förklarar för henne att man kan tänka sig för innan man säger allt man vill få ur sig. Man kanske borde tänka igenom det någon extra gång om man är och vill vara en offentlig person och kunna leva på det i framtiden? Men i stället för att leda henne rätt och lugna ner situationen och kanske få till en avbön för att det kom ut fel, så hetsar hennes "vänner" på.
Idag är det för sent. Zara Larsson har dissat halva sin befolkning och blir nu en parentes som man kommer försöka återuppliva karriären åt med massor av olika medel, men jag vet ingen manlig person, ensam eller i grupp som någonsin kommer stödja henne igen. Varför skulle vi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in