Citat:
– Hur bestäms det? Jag hoppas verkligen att festivalen har något genustänk.
Ja du "Zara", antagligen genom att arrangörerna bokar in de artister som folk vill betala för att se och därmed tjänar på sitt arbete. Det kan tyckas chockerande att folk inte går på konserter för att lyssna på dålig musik och stödja genustänk men jag lovar att det är sant!
Citat:
Bland annat*kallade artisten Günther henne*för ”fjortisbrud” som inte ”kommer med hits utan endast en massa tjafs”. Och en programledare på radiokanalen Bandit Rock*uppmanade en lyssnare*att ge Zara Larsson ”en liten lavett”.*
Helt korrekt påstående: Zara Larsson är mycket kändare för sitt skitprat och ytliga popfeministiska åsikter än vad hon är för något som har med musik att göra och hon smeks medhårs för att hon är ung tjej, tycker rätt och det närmaste en kändis vi har i Sverige med dessa attribut. En barnslig gullegris som inte kan göra någonting fel.
Citat:
”Högst upp på deras önskelista vill de helst att någon ska våldta mig, misshandla mig och oftast till och med mörda mig”
Är det unikt för "Zara" att få ta emot hat i egenskap av en politisk "debattör" med kontroversiella åsikter? Skillanden är att män i samma situation inte har någon att gnälla till även om de ville. När hatet f ö (som mycket väl skulle kunna vara många snäpp överdrivet) är en av de viktigaste källorna till publicitet och relevans i rampljuset så kan man ju undra hur stort offer hon
egentligen är.
Citat:
”Jag blockar minst tio personer som skriver grova hot, till eller om mig, varje dag. Det blir alltså minst 3650 personer om året. De flesta är som sagt vuxna män. Det värsta de vet är nämligen när unga tjejer tar plats”.
Jo det måste ju vara att du plats som är orsaken och inte skiten du står för och hur du blir daltad av media.
Citat:
”Jag är så ofantligt trött på att fokus flyttas från riktiga problem till låtsasproblem. Som t ex att folk inte vill prata om mäns våld mot kvinnor, våldtäkter eller slutshaming utan istället vill dra upp hur synd det är om killar som blir generaliserade?
Precis så. Lyckligtvis så har DN insett vad som pågår och publicerat ett debattinlägg om de
egentliga problemen så som könsfördelningen i Bråvallafestivalen och att "Zara" blivit kallad fjortisbrud av Günther. Hon har också fått ta emot hat & hot för sina humanistiska åsikter till skillnad från alla andra i Sverige som bara får hyllningsmejl och lyckoönskningar.
Citat:
Nu sluter hennes supportrar upp bland annat under hashtaggen #backazara. ”Grinar över systerskapet. Ugghh så fint”
Hur är det med männen som stöttar, räknas de också?
Citat:
skriver Zara Larsson och tillägger ”Trots att det är kämpigt ibland så är jag så evigt tacksam över att jag är just tjej.
Det är sannerligen kämpigt att tjäna bra med pengar, använda media som sin plattform och bli slickad i röven oavsett vad man säger eller gör. Att detta till stor del möjliggörs för att man råkar vara tjej är givetvis också ett väldigt tungt kors att bära.