Citat:
Ursprungligen postat av
Milmerokin
Jag hade haft problem med min tro på Bibeln om det saknades empiriska evidens för dess scenario.
Det är ju precis vad det gör! Ge mig ett enda utombibliskt bevis för att det som står i bibeln är korrekt, och då menar jag rubbet alltså även mirakler och allt hokus-pokus. Ge mig ett enda bevis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Milmerokin
Men jag har tagit del av tillräckligt med vittnesmål
Vilka vittnesmål? Du menar de du läst i bibeln som säger att det är så? Eller människor i din omgivning, i samma kyrka/församling som också hallucinerar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Milmerokin
och egna observationer
Vilka då? Har du sett människor som vaknat från de döda? Amputerade som ber till gud och deras lemmar växt ut igen? Människor som druckit gift utan att ta skada? Kan du ge konkreta exempel på dina
"egna observationer"? Eller du har fräckheten att tro att vi ska ta dina subjektiva och känslomässiga "aha upplevelser" som sanning till förmån för beprövad och modern vetenskap??
Citat:
Ursprungligen postat av
Milmerokin
gått igenom trovärdig argumentering för Bibelns scenario
Du menar pseudovetenskap, faktamisshandel samt felaktiga och vilseledande påståenden?
Citat:
Ursprungligen postat av
Milmerokin
för att dra slutsatsen att den är sann.
En slutsats på felaktiga premisser blir aldrig sann hur du än bär dig åt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Milmerokin
Det du menar är vetenskap och empiriska evidens, vet du vad de grundar sig på?
Absolut, de grundar sig på saker som går att pröva och testa, samt genom fotspår i naturen som pekar på raka motsatsen till en intelligent designer eller skapare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Milmerokin
Jag har råkat ut för ateister som viftar med Bibeln och hävdar att den måste tolkas så det blir fel.
Varför skulle en ateist vifta med bibeln, när han inte tror på någon gud?
Citat:
Ursprungligen postat av
Milmerokin
Det är ju märkligt, jag har granskat Biblen och insett att den håller.
Det är märkligt att det finns människor som fullständigt överger sitt intellektuella förnuft, förnekar all modern vetenskap (som tagit oerhörd lång tid att arbeta sig fram) genom att helt enkelt gripa efter halmstrån och vända sig till sagor och myter.