2015-08-29, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Har för mig jag läst siffror som uppger allt mellan 40-100 år efter hans död. Spelar ingen roll. Det är bara massa förhållningsregler och hur man beter sig i samhället.

Sånt sker redan utan religion sedan några 100 år tillbaka. Religion och massa gamla läror och lägereldsberättelser behövs liksom inte längre.

Nej, markus skrevs omkring år 40 och jesus korsfästes omkring år 33.
Om man skulle gå på din fakta eller teori så korsfästes jesus omkring år 30 och omkring år 70 - 130

Då stämmer inget i bibeln. Paulus halshöggs omkring år 60 - 70
Citera
2015-08-29, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Går du omkring och säger att Harry Potter böckerna är sann?

Om du höll dig till tråden
Citera
2015-08-29, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Om du höll dig till tråden
Det gör jag. Jag vill inte diskutera Harry Potter böcker,endast veta om du anser dom sann?
Citera
2015-08-29, 17:21
Medlem
Citat:
En som följer Jesus Kristus budskap?

Vilka är det då som för ut budskapet likt Jesus?
Citera
2015-08-29, 17:26
Medlem
Citat:
Det gör jag. Jag vill inte diskutera Harry Potter böcker,endast veta om du anser dom sann?

det är oväsentligt eftersom tråden inte handlar om det ämnet.
Citera
2015-08-29, 17:34
Medlem
Citat:
det är oväsentligt eftersom tråden inte handlar om det ämnet.
Men din tolkning av vad som är sant eller inte hör till ämnet. Sluta slingra dig. Man kan fråga om andra saker och ändå hålla sig till ämnet. I detta fall är det ju nödvändigt, för att föra diskussionen vidare.
Om du anser att bibeln är sann för att judar finns , så är det ingen ide' att diskutera med dig. För då är alla böcker sann.
Citera
2015-08-29, 17:42
Medlem
Citat:
Men din tolkning av vad som är sant eller inte hör till ämnet. Sluta slingra dig. Man kan fråga om andra saker och ändå hålla sig till ämnet. I detta fall är det ju nödvändigt, för att föra diskussionen vidare.
Om du anser att bibeln är sann för att judar finns , så är det ingen ide' att diskutera med dig. För då är alla böcker sann.

Nej, det kan du inte göra, tråden handlar om " Är Bibeln sann " då ska tråden hålles ren från Harry Potter och annat trams, snart kommer du väl med Pippi Långstrump bara för att villa Villekulla står i Knejpeby ( felstavat av mig ) i Visby.
Citera
2015-08-29, 17:45
Medlem
Citat:
Nej, det kan du inte göra, tråden handlar om " Är Bibeln sann " då ska tråden hålles ren från Harry Potter och annat trams, snart kommer du väl med Pippi Långstrump bara för att villa Villekulla står i Knejpeby ( felstavat av mig ) i Visby.
Den är ren från Harry Potter. Jag undrar om du tycker alla böcker är sann? Gör dig inte dum med flit.
Om jag inte vet vad du menar med "en sann bok" så kan jag inte diskutera med dig.
Citera
2015-08-29, 17:49
Medlem
Citat:
Den är ren från Harry Potter. Jag undrar om du tycker alla böcker är sann? Gör dig inte dum med flit.
Om jag inte vet vad du menar med "en sann bok" så kan jag inte diskutera med dig.

Bibeln är delvis sann, svar Ja.
Citera
2015-08-29, 17:53
Medlem
Citat:
Bibeln är delvis sann, svar Ja.
Bra. Mer än platser och "folkslag"?
Citera
2015-08-29, 17:55
Medlem
Citat: