2016-01-24, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag vet att du skrev "ditt", varav mitt frågetecken efter "vårt" (?). För att jag antog att du även menade mig, vilket jag fick bekräftat nu. Svårare än så är det inte att förutspå framtiden....

För att återgå till topic, så vill jag veta vilken "Sanning" du menar och vilka belägg du har.
DEN LEVANDE SANNINGEN såklart
Citera
2016-01-24, 08:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
Ja just det hela den moderna vetenskapen med all framstående forskning de senaste 50 åren är styrd av Satan och hans demoner? Så måste det ju vara! Han har så stor makt över din patetiskt, svage gud att han lyckats lägga ut villospår som pekar bort från guden?
Vad har du intalat dig själv att denne guden gjort för just dig?
inte ett svar på din fråga men grejjen är den att Jesus skapade mig ett nytt hjärta när jag låg inne på mentalsjukhus och har varit med mig ända sedan dess.
Citera
2016-01-24, 08:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Vad bra. Då kanske du kan förklara detta:

Matt 4:8: ”Sedan tog djävulen med honom upp på ett mycket högt berg och visade honom världens alla riken och deras härlighet”

Om det ska stämma så som det står så förutsätts tydligen att jorden var platt vid Jesu tid. Annars skulle det inte hjälpa att gå upp på ett högt berg om man ville visa någon världens alla riken.
Nu är ju saken den att man kan se med annat än sina fysiska ögon.
Citera
2016-01-24, 08:52
Avslutad
Det finns tusentals religiösa skrifter, men det är ju självklart bara just DIN skrift som stämmer
Citera
2016-01-24, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BloodyGeezer
Det finns tusentals religiösa skrifter, men det är ju självklart bara just DIN skrift som stämmer
religionerna är döda men Jesus är levande.

Citera
2016-01-24, 09:17
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
religionerna är döda men Jesus är levande.

Vad är det som är levande med Jesus - när du ju inte kan ha haft världens bästa förmåga att förstå #det levande# i din samtid...
Citera
2016-01-24, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Ja, om du påstår att bibeln egentligen säger "djur som tuggar om maten" så skulle det alltså vara tänkbart även för harar och det är i så fall bara ett översättningsfel. Så, vad har du för bevis för det?

Men hur kommer det sig då att ingen har märkt att det är ett översättningsfel och korrigerat det till "djur som tuggar om maten" i stället för det felaktiga "idisslar"?

Harar tuggar inte om uppstött mat, vilket är vad som står i de översättningar som jag kan läsa. Harar har som bekant ett helt annat sätt att tugga om sin mat.

Så, står det bara "omtuggning" rent allmänt eller specifikt "omtuggning av uppstött mat"?
Fokus är väl att komma fram till vad Mose menade med det han skrev, inte att lägga orden i Mose mun utifrån nutida förståelse av en viss företeelse. Att som du säga att Mose måste menat just och endast nötkreaturs form av idissling enligt dagens definition är bara konstigt.
Av de ord som används [alah gerah] för att beskriva den process som utmärker rena djur finns bara [gerah] i detta kapitel och ingen annan stans i GT vad jag förstått, medan det ord [alah] som du verkar mena endast betyder uppstötning finns på många ställen i GT där uppstötning inte är det som avses. Orden kan ha innebörden att åter äta det som redan svalts. Jag tycker det är lite löjets skimmer över att försöka få det till att man måste tolka så att det blir fel.
Citera
2016-01-24, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Vad är det som är levande med Jesus - när du ju inte kan ha haft världens bästa förmåga att förstå #det levande# i din samtid...
Han bevisar sig för sina älskare.

Johannes 14:21
Citera
2016-01-24, 09:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
sen är det ju uppenbarligen så att SANNINGEN är utanför ditt förstånd också.

Totalt meningslös retorik. Du talar om att det ofalsifierbara är ofalsifierbart (som i den pådyvlande kristendom heter: " 'Gud' är outgrundlig") samtidigt som du insisterar på att DU och dina geliker har "sanningen".

Om det är nånting i detta jag har missförstått eller misstolkat, i så fall vänligen förklara hur ditt förstånd klarar av att uppnå "sanningen".
Citera
2016-01-24, 09:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
masspsykosen är eran, ni som är ilurade av satans och hans anhang om lögner angående vad Gud gjort för oss.

Falsk dikotomi. Vilket innebär, att din såkallade "sanning" är icke-logisk.
Citera
2016-01-24, 09:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vad har din konversation med Kiss med saken att göra?

Citat:
det har att göra med att jag anser din och min diskussion avslutad.

Icke-svar. Är du kommunikations-handikappat (som t.ex. p.g.a. mental dysfunktionalitet, vilket i så fall hör hemma på annan tråd)?
Citera
2016-01-24, 09:42
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Han bevisar sig för sina älskare.

Johannes 14:21
Jo men gör inte levande människor det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera