Citat:
Ursprungligen postat av
ConGOAT
Jag har denna hemma
http://www.svensktkosttillskott.se/produkter/green_tea_forte?utm_source=gmerchant&utm_campaign= unspecified&utm_medium=Prisjamforelsesiter&utm_ter m=&utm_content=Produktfeed&gclid=CLWYi_PowMoCFQOzc godkwoFMQ vad tror axis.bold.as.love om den? Hört att det är 8 koppar grönt te på ett piller på de flesta sorterna. Grönt te på påse har jag druckit en del. Å de är relaxing. Men inga stora mängder överlag. Är det l-teaninet man är ute efter eller vad är det? Känns som de är mer ingridienser. Kan varit så att 1 piller l-teanin var 8 koppar grönt te.
Känns som att en till fördel på grönt te jämfört med rent l-teanin är att den får en att gå ner i vikt. Ska läsa på om grönt te mer när jag skrivit klart.
Något alla underkskattar är b-komplex om de ska köra vitaminer, berocca som man kan köpa på stan eller om de är internet rekommenderar jag ledins b-komplex, innehåller paba bx b25 å alla andra typ 2000 % av något b-vitamin vill jag minnas. Så ledins är bra, faktiskt en sak alla glömmer, b vitaminer. Och det är inte fel äta frukt med c vitamin tsm med en tablett b-komplex.
Kanske låter sjukt detta jag håller på med. Men jag får inte glömma att för 2 år sedan senast på psykiatrin gjorde jag ångest skattningsskalan och hade typ 3 poäng från full pott, väldigt illa alltså. Så visst klarar jag mig säkert bra idag utan, men får genomlida en vanlig ångest fylld dag. Därför jag gör valet att äta tillskott, mest aminosyror och naturliga saker, börjat med maca nu och gillar det, ginseng, ja egentligen mest naturligt. Har slutat med multivitamin piller också.
Men axis. Finns det någon version av råvegan av lchf? Man fick inte tillaga maten va? Hörde om 5:2 lchf och tänkte man kan äta brocolli rå de 2 dagarna? XD för jag tror jag är allergisk mot kolhydrater. Skulle förmodligen bli sjuk av bananer. Har haft vatten avföring i många år. Nu är de borta. Nästan lite för hård och äter ändå magnesiumoxid. Alla sura uppstötningar och halsbränna är helt borta. Förut var de dygnet runt även med omeprazol och samarin dygnet runt. Läkaren fatta inget förut.
Oj, det finns så mycket att säga! Ska försöka fokusera på det viktigaste:
1. Om vitamin B: Tänk på inositol. Det är också en b-vitamin (även om den inte är helt erkänd utav etablissemanget). I undersökningar har den visats ge en antidepressiv effekt i paritet med SSRI. I denna burk så kan du se att det finns 100 mg:
http://www.apotea.se/holistic-mega-b-komplex-90-kapslar
Läs gärna mer om inositol på nätet! Mycket intressant.
2. Grönt te: Jag vet faktiskt inte om de där pillerna är bra eller ej.
Det jag tror är bäst är matcha:
http://www.clearlife.se/sv/artiklar/gront-japanskt-matcha-te.html
Teanin i grönt te är ju en aminosyra. Den har visats sig ha en god effekt på ADHD exempelvis. Den ger mentalt fokus. Den här sorten innehåller väldigt mycket teanin:
http://www.houseoftea.se/gront-te/an-ji-bai-cha-top-grade-50-gram/product_info.php/cPath/23/products_id/493
Nu rekommenderar jag inte att man köper just det teet då det är väldigt dyrt. Jag har dock provat att köpa olika sorter från dom och det är krut i deras teer. Man ska också komma i håg att vattnet inte får vara kokande när man tillreder grönt te då det blir förstört då.
Googla gärna grönt te + MAO-hämmare och fördjupa er sedan i vad ni finner. Intressanta prylar.
Har du fortfarande ångest alltså? Fy fan. Prova att skippa alla mjölkprodukter i fyra dagar och se vad som händer. Du kan äta fett ugnsgrillat kött med kryddor, kokos och lite bär under tiden. Anledningen att jag säger detta är att det gjorde oerhörd skillnad för mig. Finns elitidrottare i Sverige som säger samma sak. En kille i simlandslaget var med på TV4 och berättade att han lade ner mejeriprodukter och slapp mycket skit. Anledningen till att han sökte svar var att han jämt mådde skit trots att han var elitidrottare. Han kände skillnaden efter några dagar bara.
Här snackar han:
https://www.youtube.com/watch?v=kU8ap-STJ6U
Man kan hoppa fram till 2:40 i filmen om man bara vill höra det om mjölken.
Rå LCHF: Grejen är att man kan vara riktigt förstörd utav att ha käkat mycket kolhydrater. Kolhydrater i kombination med fett är helt crazy. Läs om det om du känner att du har tid. Käkar du kolhydrater för sig så kan kroppen hantera dem, käkar du fett samtidigt så blir det inte så bra.
I början var jag så överkänslig för kolhydrater när jag käkade LCHF så jag väckte ångesten bara jag åt en lite sallad typ. Jag var så slutkörd av allt sockerätande.
Mitt råd: Käka LCHF och läs om olika andra alternativ under tiden men känn ingen brådska. Känn dig trygg i dig själv och så kan du testa att göra olika avsteg från LCHF i syfte att må ännu bättre när och om du känner att det är dags. Det kan ta tid innan man lärt sig allt om kost som helhet men äter man LCHF så har man redan 90% gratis så man kan känna sig lugn i grund och botten.
Jo, en grej till: Jag köpte svartvinbärsjuice i dag! Jag kombinerar detta med antidepressiva
Madness here I come...mu ha ha ha ha
Du skrev ju tidigare att det var en MAO-hämmare. Jag kom på det först när jag kom hem och då hade jag köpt på mig två liter, he he.