Citat:
Ursprungligen postat av
Axis.bold.as.love
Ska jag vara helt ärlig så fick jag de bästa resultaten mot brainfog efter att ha slutat med kött och kaffe. Jag dricker nu grönt te istället. Grönt te är för övrigt en mild MAO-hämmare.
Nu kanske detta låter lite förvirrande då jag tidigare rekommenderat LCHF men så här tänker jag: Först åt jag vanlig svensk standarddiet och jag mådde piss, sen började jag med LCHF och jag mådde 90% bättre (har provat massa olika dieter men ingen fram tills dess kom i närheten av de resultat jag fick av LCHF på psyket och kroppen). Efter att ha sysslat med LCHF ett längre tag så började jag experimentera med att vara rå-vegan. När jag fått alla pusselbitar på plats i den dieten så lyftes den där slöjan bort. brainfogen försvann.
Jag tycker dock att LCHF är en bra utgångspunkt. När man har den dieten på plats så kan man börja studera förbättringar och att kliva ett steg högre. Jag kände mig jämt trött och dimmig när jag vaknade på morgonen förr i tiden. Nu är det som att slå på en strömbytare på morgonen. Pling säger det och så är jag vaken på en sekund, helt utvilad.
Okej, det blev ett långt inlägg kanske men grönt te tycker jag man ska kolla upp. Kaffe minskar faktiskt testosteronet, grönt te höjer det. Jag förklarar gärna varför om någon önskar.
Jag har denna hemma
http://www.svensktkosttillskott.se/produkter/green_tea_forte?utm_source=gmerchant&utm_campaign= unspecified&utm_medium=Prisjamforelsesiter&utm_ter m=&utm_content=Produktfeed&gclid=CLWYi_PowMoCFQOzc godkwoFMQ vad tror axis.bold.as.love om den? Hört att det är 8 koppar grönt te på ett piller på de flesta sorterna. Grönt te på påse har jag druckit en del. Å de är relaxing. Men inga stora mängder överlag. Är det l-teaninet man är ute efter eller vad är det? Känns som de är mer ingridienser. Kan varit så att 1 piller l-teanin var 8 koppar grönt te.
Känns som att en till fördel på grönt te jämfört med rent l-teanin är att den får en att gå ner i vikt. Ska läsa på om grönt te mer när jag skrivit klart.
Något alla underkskattar är b-komplex om de ska köra vitaminer, berocca som man kan köpa på stan eller om de är internet rekommenderar jag ledins b-komplex, innehåller paba bx b25 å alla andra typ 2000 % av något b-vitamin vill jag minnas. Så ledins är bra, faktiskt en sak alla glömmer, b vitaminer. Och det är inte fel äta frukt med c vitamin tsm med en tablett b-komplex.
Kanske låter sjukt detta jag håller på med. Men jag får inte glömma att för 2 år sedan senast på psykiatrin gjorde jag ångest skattningsskalan och hade typ 3 poäng från full pott, väldigt illa alltså. Så visst klarar jag mig säkert bra idag utan, men får genomlida en vanlig ångest fylld dag. Därför jag gör valet att äta tillskott, mest aminosyror och naturliga saker, börjat med maca nu och gillar det, ginseng, ja egentligen mest naturligt. Har slutat med multivitamin piller också.
Men axis. Finns det någon version av råvegan av lchf? Man fick inte tillaga maten va? Hörde om 5:2 lchf och tänkte man kan äta brocolli rå de 2 dagarna? XD för jag tror jag är allergisk mot kolhydrater. Skulle förmodligen bli sjuk av bananer. Har haft vatten avföring i många år. Nu är de borta. Nästan lite för hård och äter ändå magnesiumoxid. Alla sura uppstötningar och halsbränna är helt borta. Förut var de dygnet runt även med omeprazol och samarin dygnet runt. Läkaren fatta inget förut.