Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-14, 00:04
  #1
Medlem
(FB) Inte runka under 2015! Join in fram till 31/12

Brothers in arms.
Eftersom ingen visar ett intresse av att starta denna tråd ännu och jag tjatat ganska mycket i 2015 års tråden tar jag mig nu tillfället att göra denna tråd. NoFap är ett seriöst ämne som hjälpt många människor att överkomma hinder i livet, som att inte kunna skaffa sig en flickvän/pojkvän (beroende på vilken läggning man har). De kan också uppleva att bli av med ångest och oro. Jag är själv inne på dag 17 efter att ha varit extremt porr och onani beroende i några år. Jag känner redan stora förändringar, framförallt i mitt välmående och att jag vågar prata med tjejer, jag ser dom som vanliga människor, inte som sexobjekt. I början var svårast men redan efter några dagar så börja tjejer ge en mer uppmärksamhet, i vanliga fall hade jag då gått hem och runkat och varit tillbaka på ruta ett, men nu gör jag inte så och för varje dag så känner jag mig mer bekväm med tjejer.

Information: Vad är då NoFap? NoFap är en rörelse som är över hela jorden med män som väljer att inte kolla på porr och runka men väljer att komma i sin partner. Vissa går så långt att de har sex men väljer att inte komma. Dess mer tid som går dess mer fördelar har NoFap. Men för att ha en basic "ree-boot" måste du hålla dig i minst 90dagar från att runka, helst från att komma. Blir fler fördelar om du håller dig i flera år såklart. Det som är att det tar väldigt mycket energi och näringsämnen att tillverka sperman och hjärnan blir över stimulerad av dopamin då vi väljer att runka på en daglig basis.

Regler:

Citat:

NYTTIGA LÄNKAR:

Du väljer såklart själv hur långt du vill gå. Om du bara väljer att inte komma när du är själv. Eller om du väljer att ha sex med din partner. Grundregeln är, ingen porr och inget runk, inget som gör så att man får medveten utlösning då man är ensam.

Nyttiga videoklipp som bröder har gjort för oss:

Du har inget att förlora med att testa 30dagar.

För att vi ska tro dig så så måste du anmäla dig i tråden innan nyårsafton.

Du är givetvis välkommen efter det, några månader är bättre än inget.

Citat:
This is an invitation.
Join the team NOW!
__________________
Senast redigerad av ConGOAT 2015-12-14 kl. 00:10.
2015-12-14, 00:07
  #2
Medlem
Sperman produceras ju ändå, och kommer ut med urinen om man inte runkar på 7-9 dagar, så vad är det för mening med det projektet?
2015-12-14, 00:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Sperman produceras ju ändå, och kommer ut med urinen om man inte runkar på 7-9 dagar, så vad är det för mening med det projektet?


google is your friend

Har också med att göra med att man inte ska överstimulera hjärnan med dopamin, inte få dopamin toppar sen dalar. Även att porren på något plan förstör våran bild hur det ska vara i kombination med att vi får en utlösning till den. Psykologiskt men även fysiologisk. Att frekvent runka ballen 1-3 gånger om dagen, det är klart. 1 droppe sperma att tillverka krävde stora mängder näringsämnen.

Får vi inte para oss med handen och datan kanske hjärnan går ut och hittar kvinnor att para sig med? Eller män, beroende på vilken läggning man har.
__________________
Senast redigerad av ConGOAT 2015-12-14 kl. 00:23.
2015-12-14, 00:11
  #4
Medlem
Network-s avatar
Jag är på, varit onanistmissbrukare sedan yngre tonåren och har runkat 1-8 gånger nästintill varje dag, maxpaus på 1-2 veckor periodsvis som sker väldigt sällan under livets gång. Har försökt innan men blivit ångestladdad och gått tillbaks till att runka.

Men nu kör vi då , Ska runka utav bara fan denna månaden!
__________________
Senast redigerad av Network- 2015-12-14 kl. 00:14.
2015-12-14, 00:13
  #5
Medlem
lorttrynes avatar
Jag är med! Här ska det inte skakas task mer. Jag måste bli bättre att handskas med kvinnor eftersom dom alltid hatar mig.

PS. Skoj med alla lättklädda brudar på bannersarna när man läste tråden
2015-12-14, 00:16
  #6
Medlem
Härligt!

Jag är ingen expert (ännu) har bara hållt mig i 17 dagar vilket är förmodligen ett personbästa, iaf på väldigt många år. Jag vet inte varför jag mår bättre. Mår bättre så något måste hända.

Har bara kollat upp fakta och nödvändigt. Jag kommer säkert också ha frågor till de mer erfarna.
2015-12-14, 00:18
  #7
Medlem
OmenWLs avatar
Jag är med.
2015-12-14, 00:22
  #8
Medlem
LFOs avatar
Jag är med! Hoppas på att klara mig längre än förra året (början av februari). Det här blir kul!
2015-12-14, 00:27
  #9
Medlem
Lenny Xs avatar
LennY anmäler sig.
Jag tänker tom ta det så långt att jag inte tänker komma i flickvännen utan avbryter strax innan (lär väl bli protester). Även fast jag har sex regelbundet onanerar jag för mycket oavsett. Hoppas detta ska fungera.. lycka till mina NoFap-kamrater
2015-12-14, 00:29
  #10
Medlem
Ensamhet.s avatar
Jag hakar på.

Tredje året i rad för mig.
2014 - 10 Januari
2015 - 16 Mars
2016 - ?

Kommer ihåg att jag mådde jävligt bra och fick en hel del positiva (placebo?) effekter efter två veckor ungefär. Sen var lilleman i princip död i två månader innan han vaknade. Och tyvärr vaknade han lite för häftigt
2015-12-14, 00:46
  #11
Medlem
Sure, varför inte. Jag anmäler mig!
2015-12-14, 00:53
  #12
Medlem
Låter kul, skriv upp mig

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback