2016-01-23, 01:18
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Men herregud har du sovit under en sten!!!!!M har aldrig varit restrektiv om invandring Arbetskraftinvandringens start i modern tid var på 70 talet och då var det våra motståndare fack och sossar med Palme i spetsen som ville styra upp det och vara restrektiva!Vill dock gärna att M ska komma dit med

Jag och SD har alltid älskat arbetskraftsinvandring. Den som byggde Sverige. Behöver det bli mycket tydligare än så? Samt att vi hatar bidragstagande våldtäkts-MENA. Förstår du skillnaden? Vänligen //
Citera
2016-01-23, 01:36
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
M med falang visade mkt tydligt vad de vill under nästan ett decennium alldeles nyss. Har ni glömt?
Förutom stridshingsten så är samma folk kvar. Fega kappvändare som inte vill regera.
Ser ned på de förtappade själarna.

Garanterat hälften av SD:arna är fd S. Ett samarbete med M idag kommer kasta ned SD i opinionen ordentligt. Kanske det är M´s plan så här en bra bit innan valet...

SD, passa er NOGA vad ni hittar på nu.
Citera
2016-01-23, 01:44
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag och SD har alltid älskat arbetskraftsinvandring. Den som byggde Sverige. Behöver det bli mycket tydligare än så? Samt att vi hatar bidragstagande våldtäkts-MENA. Förstår du skillnaden? Vänligen //
Du är en bra skribent med ofta sunda tankar. Men vad nu?
Det fetade, du tror väl inte på det?
Det var varken Hansan, valloner, italienare, finnar eller greker som byggde Sverige.
De var en liten hjälp. Svenskar byggde Sverige.
Fö. har inte heller jag något emot arbetskraftinvandring i form av kvalificerat folk vi har brist på vid tillfällen.
Citera
2016-01-23, 01:54
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Du är en bra skribent med ofta sunda tankar. Men vad nu?
Det fetade, du tror väl inte på det?
Det var varken Hansan, valloner, italienare, finnar eller greker som byggde Sverige.
De var en liten hjälp. Svenskar byggde Sverige.
Fö. har inte heller jag något emot arbetskraftinvandring i form av kvalificerat folk vi har brist på vid tillfällen.

OK, jag håller med. Det var lite provocerande, för vi fick in några "SvP:are" i tråden som verkade hata all form av invandring. Ber om ursäkt, givetvis är det svenskarna som byggde Sverige. Inget snack om saken.

Men arbetskraftsinvandring är helt nödvändig och kommer bli ännu mer nödvändig framöver. Då pratar jag om att locka till oss de allra mest skarpa Tyskarna, Amerikanerna och Japanerna.
Citera
2016-01-23, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Hade övergivit M om de kan tänka sig SD. Många här blir säkert ledsna men SD står för ren idioti, alla som kan tänka sig ta dem på allvar hör inte hemma i en någorlunda vettig situation.

Men vad grundar du det på egentligen? Vad är det som är idiotiskt?
Citera
2016-01-23, 02:31
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Men vad grundar du det på egentligen? Vad är det som är idiotiskt?

Han har läst det i Aftonbladet. Deras ord är lag bland kretiner och allmänt löst folk.
Citera
2016-01-23, 02:38
Medlem
Tror knappast SD behöver gå ihop med M. Efter sommaren när ett nytt köln har upprepats i Sverige kommer SD garanterat ha över 40%
Citera
2016-01-23, 02:44
Medlem
Honeytraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vide.cor.meum
Nej, jag tror inte att SD kommer ta över rollen som ledare över högern. Jag är rätt säker på att SD:s storlek är tillfällig.

I längden är M ett betydligt stabilare parti än SD.

Måste säga att detta inlägg är det mest korkade på länge....

Vi minns ju M bravader geom åren....dvs "endavägens politik" CB..."öppna era hjärtan" Iman reinfelt

vilka klåpare....dom borde be folket om ursäkt....
Citera
2016-01-23, 02:47
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnl7up
Tror knappast SD behöver gå ihop med M. Efter sommaren när ett nytt köln har upprepats i Sverige kommer SD garanterat ha över 40%

Åkesson har inget att förlora på att erbjuda sammarbete. Blir det ett nej lämnar fler väljare moderaterna i ännu snabbare takt. Alla som tillfrågas och tackar nej förlorar röster på det.
Citera
2016-01-23, 03:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Håller med mitsmer! SD håller enbart på med invandring och det är inte ens på mitt top 25 om det viktigaste inom politiken!Och läser man Flashback så gör regeringen fel men man säger inte vad dom gör fel utan mest att :vi måste bli av med kommunist regeringenet är ju jävligt givande i politikdebatten!

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Väljarna håller inte med dig, invandringen påverkar alla områden på ett mycket problematiskt sätt.

Citat:
Nej väljarna håller inte med dig! Inte många % som blivit berörda alls av invandringen än så länge!

Men varför inte göra en enkel googling när du uppenbarligen inte hängt med det minsta i debatten:
Fler än sex av tio anser att invandring är den viktigaste politiska frågan just nu. På andra plats, efter invandring, hamnar skola och utbildning, följt av sjukvården, enligt en mätning som undersökningsföretaget Novus gjorde i början av december.
http://www.dagen.se/invandring-%C3%A...A5gan-1.659312

En färsk undersökning från DN/Ipsos visar att flyktingmottagande och invandring är den fråga som flest svenskar vill att landets politiker prioriterar under 2016. Nära hälften, 46 procent av de tillfrågade, anser att frågor som rör invandrare och integration är viktigast. Som en jämförelse nämns skola och utbildning av 7 procent och arbetslösheten av 6 procent.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/inv...or-valjarna-1/
Citera
2016-01-23, 04:44
Medlem
Hur hade en S-SD-KD-koalition fungerat? Egentligen min perfekta regering. Ponera gammal ärkesosse, fackrustaren och arbetarrättskrigaren. SD hade varit lätt att samarbeta med för S, SD och KD hade fungerat väl ihop då de legerar i en konservativ mix.
Gällande den ekonomiska politiken hade KD blivit rövknullade men möjligt att de fått vara med att styra om kalaset i en värdekonservativ touch.

Helt i min smak (Men jag diggar ändå gammelhögern också, satans borderlineväljare) !
Citera
2016-01-23, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuManHand
Hur hade en S-SD-KD-koalition fungerat? Egentligen min perfekta regering. Ponera gammal ärkesosse, fackrustaren och arbetarrättskrigaren. SD hade varit lätt att samarbeta med för S, SD och KD hade fungerat väl ihop då de legerar i en konservativ mix.
Gällande den ekonomiska politiken hade KD blivit rövknullade men möjligt att de fått vara med att styra om kalaset i en värdekonservativ touch.

Helt i min smak (Men jag diggar ändå gammelhögern också, satans borderlineväljare) !

Glöm sossarna som regeringsbildning inom överskådlig framtid. Det vi kommer att skåda inom svensk politik är ett SD+M samarbete. Förutsättningen är att Batra avgår som partiledare inom Moderaterna.
Det förfärliga vore om Moderaterna fick igenom sin politik. Här måste SD sätta ner foten .
Sd är ingen vän av högerextremism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in