2016-01-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Pics

http://www.anony.ws/image/JhYi

Duger den? Vet inte om själva ihoprullningen av bladen syns där men dom böjer sig neråt och ser ut som att dom är på väg att rulla ihop sig inåt.
Citera
2016-01-22, 20:22
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemporaryRobert
http://www.anony.ws/image/JhYi

Duger den? Vet inte om själva ihoprullningen av bladen syns där men dom böjer sig neråt och ser ut som att dom är på väg att rulla ihop sig inåt.

Du har någon äldre (?) bränna i kombination med lite lågt N och kanske även lite kaliumklo på g med hoprullningen.
Ligger du redan nu högt i näring så beror det förmodligen på lockout istället.
Vad kör du för nutes och hur stark (vad rekomenderas max och vad ligger du på).
Vad har du för vattningsfrekvens?
Citera
2016-01-22, 22:07
Medlem
Citat:
Du har någon äldre (?) bränna i kombination med lite lågt N och kanske även lite kaliumklo på g med hoprullningen.
Ligger du redan nu högt i näring så beror det förmodligen på lockout istället.
Vad kör du för nutes och hur stark (vad rekomenderas max och vad ligger du på).
Vad har du för vattningsfrekvens?

Har varit ganska sparsam med näringen på den här plantan då jag misstänker att jag bränt plantor tidigare. Har använt hesi blom sen den började blomma. Cirka 2-3ml/liter. Sist jag vattnade använde jag bio bact tomat med lite lägre dosering än vad som stod på flaskan. Vattnar när krukan börjar kännas lätt alternativt när bladen börjar hänga, blir väl var tredje eller var fjärde dag tror jag.

Vad borde jag göra åt lågt N och den så kallade kaliumklon?
Citera
2016-01-22, 22:16
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Har varit ganska sparsam med näringen på den här plantan då jag misstänker att jag bränt plantor tidigare. Har använt hesi blom sen den började blomma. Cirka 2-3ml/liter. Sist jag vattnade använde jag bio bact tomat med lite lägre dosering än vad som stod på flaskan. Vattnar när krukan börjar kännas lätt alternativt när bladen börjar hänga, blir väl var tredje eller var fjärde dag tror jag.

Vad borde jag göra åt lågt N och den så kallade kaliumklon?

En äldre/ny(?) bränna har du men samtidigt lite ljusgröna blad. Sen lite kaliumklo på det. Sen är inte plantan ung längre. Flera olika grejer som syns men inget i grunden allvarligt.
Jag hade nog hållit mig till biobact.
Det ser inte ut som en heavy feeder. 3ml/hesi är rätt högt. Kör du passivhydro eller jord?
Biobact lär inte funka med passivhydro, så om du kör det så kan du gå tillbaka till hesi direkt.
Citera
2016-01-22, 22:21
Medlem
Citat:
En äldre/ny(?) bränna har du men samtidigt lite ljusgröna blad. Sen lite kaliumklo på det. Sen är inte plantan ung längre.
Jag hade nog hållit mig till biobact.
Det ser inte ut som en heavy feeder. 3ml/hesi är rätt högt. Kör du passivhydro eller jord?
Biobact lär inte funka med passivhydro, så om du kör det så kan du gå tillbaka till hesi direkt.

Nej plantan är inne på sin tionde vecka över jord så damen börjar bli gammal. Bara jord står den i. Så ingen passivhydro. Din rekommendation är att bara fortsätta med bio bact alltså? =)
Citera
2016-01-22, 22:53
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Nej plantan är inne på sin tionde vecka över jord så damen börjar bli gammal. Bara jord står den i. Så ingen passivhydro. Din rekommendation är att bara fortsätta med bio bact alltså? =)

Ja.
De ska se ut som parkbänkskärringar när de är färdiga. Riktigt riktigt slitna.
Om du har en akvariepump då kan du blanda biobacten och slänga i 1/2dl socker och bubbla det 24h. Då blir det mer liv i näringen utan att för den skull rosta din dam.
Är det där små sidobuds och är maincolan vad du förväntade dig?
Citera
2016-01-23, 03:18
Medlem
Citat:
Ja.
De ska se ut som parkbänkskärringar när de är färdiga. Riktigt riktigt slitna.
Om du har en akvariepump då kan du blanda biobacten och slänga i 1/2dl socker och bubbla det 24h. Då blir det mer liv i näringen utan att för den skull rosta din dam.
Är det där små sidobuds och är maincolan vad du förväntade dig?

Då kanske man inte ska oroa sig alltför mycket då. Ska se om jag kan hitta på någon gammal pump. Ja et där var från sida, tror main colan kan bli rätt så tjock. Men alla mina plantor hittills saknar både längd, buskighet och budsen kommer inte särskilt tätt så något gör jag galet..
Citera
2016-02-10, 18:23
Medlem
hej

Satte ett par cannabisfrön i rockwool i söndags, det första poppade nyss upp och jag har ett par frågor.

Plantans väldigt små blad har en nästan brun/lila nyans vad är fel?

Hur bråttom är det att stoppa plantan under en lampa?

Hur lång tid bör det ta för ett frö att gro? Skiter det sig vill jag sätta nya i god tid

som ni kanske märker så är jag ny på området
Citera
2016-02-15, 20:40
Medlem
Hallå hallå har några saker jag behöver hjälp med. Jag använder mig i dagsläget av 2x400w/hps men
Ska strax höja till 2x600w. Har 7l smart pots med gold Label jord mix och använder
Mig av deras näring A&b nu till min fråga: har fått gula ringar på vissa utav bladen
Alltså man ser att det inte står rätt till.. Tyvärr är jag
Ingen hightek person när de kommer till att ladda upp bilder hade annars gärna visat.. Men som
Sagt gula prickar/ringar slokna blad typ, de är autoflower jag använder mig av och brudarna
Är 18 dagar gamla.. Vad kan felet vara?
Citera
2016-02-15, 21:59
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Top-notch
Hallå hallå har några saker jag behöver hjälp med. Jag använder mig i dagsläget av 2x400w/hps men
Ska strax höja till 2x600w. Har 7l smart pots med gold Label jord mix och använder
Mig av deras näring A&b nu till min fråga: har fått gula ringar på vissa utav bladen
Alltså man ser att det inte står rätt till.. Tyvärr är jag
Ingen hightek person när de kommer till att ladda upp bilder hade annars gärna visat.. Men som
Sagt gula prickar/ringar slokna blad typ, de är autoflower jag använder mig av och brudarna
Är 18 dagar gamla.. Vad kan felet vara?

Jorden är stark som fan. Har du dessutom lagt till näring till så små damer så har du garanterat brännt dom.
Citera
2016-02-16, 12:37
Medlem
Tror du dom är helt körda nu? Har ju som tur bara vattnat en gång med gold labels nutrients A&b? Tips för att rädda dom?
Citera
2016-02-16, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Top-notch
Tror du dom är helt körda nu? Har ju som tur bara vattnat en gång med gold labels nutrients A&b? Tips för att rädda dom?
Rätta mig om jag har fel. Men jag hade kört en flush utan näring för att sen börja mata med mindre näring än full dos. (1/3 av vad man ska ha som exempel)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in