2016-01-13, 21:51
Medlem
http://www.anony.ws/image/JhYi

Bilder på en auto som är planterad 2/11 och har stått under 12/12 sen den kom upp ur jorden. Mycket blad som börjat gulna samt några blad som har liknande skador som dom som syns på bilden. Något att oroa sig för och i så fall, vad kan man göra åt det?
Citera
2016-01-14, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TemporaryRobert

Bilder på en auto som är planterad 2/11 och har stått under 12/12 sen den kom upp ur jorden. Mycket blad som börjat gulna samt några blad som har liknande skador som dom som syns på bilden. Något att oroa sig för och i så fall, vad kan man göra åt det?

Inte mycket till information att jobba med här....

Medium?
Näring?
Hur länge har du vattnat med näring?
Hur mycket näring per vattning ger du?
Ljus?
Temp?
Etc, etc....

Kom igen, utan info får man fan inget svar heller..
Citera
2016-01-14, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jr.Gong
Inte mycket till information att jobba med här....

Medium?
Näring?
Hur länge har du vattnat med näring?
Hur mycket näring per vattning ger du?
Ljus?
Temp?
Etc, etc....

Kom igen, utan info får man fan inget svar heller..

Hasselfors p-jord
Hesi blom 1ml/liter varannan vattning cirka
Började med näring när första bladen började ljusna
600W HPS men ballasten uppskruvad till 660
Mellan 18-30 grader

Vad mer kan vara intressant att veta? Jag är rätt ny på det här så vet inte riktigt hur allting hänger ihop än
Citera
2016-01-14, 23:41
Bannlyst
Citat:

Enkelt för mycket eller för lite näring.
Fel PH.
För mycket eller för lite vatten.

Testa justera det du kan och se om det blir nåt av det.

Cannabis odling is easy shit det är typ det enda du behöver tänka på om du ser gula blad.
Citera
2016-01-15, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B5iK4D3Li5K
Enkelt för mycket eller för lite näring.
Fel PH.
För mycket eller för lite vatten.

Testa justera det du kan och se om det blir nåt av det.

Cannabis odling is easy shit det är typ det enda du behöver tänka på om du ser gula blad.

Tycker inte att jag ger dom så mycket näring. Men ska testa att köra bara vatten på nästa omgång för och tillsätta näring när bladen börjar gulna.

Ganska säker på att jag inte ger dom för mycket vatten för jag väntar tills det krukan är lätt plus att jag känner med handen så det lär antingen vara näringen eller pH. Antar att du menar pH på vattnet? Har tyvärr ingen pH-mätare, kan du rekommendera någon som är bra och kanske inte superdyr?
Citera
2016-01-16, 01:22
Medlem
Citat:
Hasselfors p-jord
600W HPS men ballasten uppskruvad till 660
Mellan 18-30 grader

Vad mer kan vara intressant att veta? Jag är rätt ny på det här så vet inte riktigt hur allting hänger ihop än

1ml/liter är för lite öka till 2ml nästa vattning och se vad som händer JUSTERA efter hur plantan ser ut att må.

Prova även vattna ändast i fatet under krukan ett tag brukar funka bra på mina växter.
Citera
2016-01-16, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empman
1ml/liter är för lite öka till 2ml nästa vattning och se vad som händer JUSTERA efter hur plantan ser ut att må.

Prova även vattna ändast i fatet under krukan ett tag brukar funka bra på mina växter.

Kör med ganska lite näring nu för att jag tror jag gav för mycket till några plantor förut så dom brände sig. Nästa gång ska jag vänta med näringen lite tror jag. Kanske börja när dom första bladen börjar gulna?
Citera
2016-01-22, 17:14
Medlem
Citat:

Hasselfors p-jord
600W HPS
Mellan 18-30 grader

Bumpar min tidigare frågeställningen. Väldigt mycket blad som blivit ljusgröna samt att dom börjar rulla ihop sig eller hur jag ska beskriva det. Dom böjer sig liksom neråt. Blommorna växer fortfarande och det är rätt mycket kristaller men den ser inte ut att må helt hundra..
Citera
2016-01-22, 18:10
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Bumpar min tidigare frågeställningen. Väldigt mycket blad som blivit ljusgröna samt att dom börjar rulla ihop sig eller hur jag ska beskriva det. Dom böjer sig liksom neråt. Blommorna växer fortfarande och det är rätt mycket kristaller men den ser inte ut att må helt hundra..

Pics
Citera
2016-01-22, 18:45
Medlem
På en planta jag har rullar sig bladen inåt och ihop. Varför?

Dom är i vegg under LED-lampa. ~25C i tältet. Har precis börjar få näring. Bara en planta som beter sig så här.

Har egentligen erfarenhet men har glömt så fruktansvärt mycket nu när man börjar köra igen.

Mvh K
Senast redigerad av KentaGustafsson 2016-01-22 kl. 18:50.
Citera
2016-01-22, 18:48
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentaGustafsson
På en planta jag har rullar sig bladen inåt och ihop. Varför? Dom är i vegg under LED-lampa. Bara en planta som beter sig så här.

Har egentligen erfarenhet men har glömt så fruktansvärt mycket nu när man börjar köra igen.

Mvh K

Kalium klo aka the claw.
Citera
2016-01-22, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Kalium klo aka the claw.

Kalium alltså? Synd att innehållsförteckningen är på Nederländska. Finns det kaluim i vulkanaska?

edit: Fick svar på min egen fråga. Tackar!
Senast redigerad av KentaGustafsson 2016-01-22 kl. 18:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in