Vad har du för ph-värde på ditt kranvatten? Jag har t.ex väldigt högt, över 8 och behöver endast PH-ner.
Finns att köpa online hos alla svenska odlingskedjor. Men om du har ett lågt ph-värde under 6 på ditt vatten behöver du istället köpa PH-upp.
Ghe Ph-down som jag använder funkar bra och är väldigt dryg. ett fåtal droppar räcker. En flaska på 0,5 liter kostar 85:-
Sen tycker jag även du ska köpa syrestenar hos en vanlig akvariebutik + en liten luftpump (finns billiga). Du har en vattentank/behållare där du fyller upp ditt vatten 2 dagar innan du ska vattna. låter syrestenarna och pumpen gå på dygnet runt och vips så har du sett betydligt syrerikare vatten att ge dom för några ynka 100-lappar. Stenarna kostar några tiokronor och pumpen kanske 150-300kr.
Det är de små saker som skiljer agnarna från vetet.
Desto mer kärlek och desto mer du skämmer bort dom brukar visa sig i resultatet både i form av ökad yield och kvalité.
Sen ska du även kolla in "Topping/FIMing", Lollipop, LST osv... olika sätt att klippa plantan på för att maximera skörd, undvika små popcorn buds som tar energi från dom stora längre upp på plantan, gör de svårare för svamp o kryp att bildas på jord och ta sig upp på plantan om du har kört Lollipop t.ex.
Jag toppar mina 1-3 gånger..ger dom fler colas istället för formen av en gran och med bara en top. Det är inte optimalt för ljuset. Du vill ha flera toppar, gärna 4-6st och trimma bort 1/3 av nedre delen av plantan som bara tar energi och ger skitbuds.
Gå in och läs läs läs o läs sen prova prova prova o prova. Men förlita dig inte för mycket på folk på forum, där är alla experter.
Sidor som dessa är mer påförlitliga:
http://howtogrowmarijuana.com/lollipopping/ där har du massa kategorier om ph, bevattning, kloning, olika klippningstekniker etc.