2016-01-22, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Frun ändrar sig hela tiden och säger han var hemma 17.40 fram till 20.00. Vittne är säker på att hans silvriga Volkswagen kommer från Martorphållet 19.30. Vem är trovärdigast? ☺

"Frun" har inte ändrat sig någonting. Hon har däremot utsatts för tortyr både i Sverige och i Litauen.
Sonen blandades in. Jämför hoten BB. The same procedure. Prevent justice.
2016-01-22, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nej hennes trotsiga stil förtar en hel del av bilden av den stackars kuvade kvinna som blivit så pressad i förhören. Hon ger istället ett osympatiskt intryck, är både öppet trotsig, vägrar svara på frågor eller ställer själv motfrågor.

Man kan ju börja undra om hon dum i huvudet på fiktig, elller vill hon försäkra sig om att hemnes svinaktiga man stanar bakom galler....

Å: "Du vet ju att ditt DNA finns på Lisa Holms trosor?
IB: "Det är ni som säger det. Det är ni som kommit fram till det så ni får svara. Jag har flera förklaringar. Polisen tog mina trosor och de kan ha fått mitt dna från dem."

http://www.coveritlive.com/embed.html?altcastCode=ff00ac1369&srcdom=www.cover itlive.com&srcdomsec=wwwssl.coveritlive.com&height =%22infinite%22&entryLoc=top&commentLoc=top&titleP age=off&replayContentOrder=chronological&embedType =stream&titleImage=

Om jag hade blivit behandlad så I ett främmande land, som Irina påstår att hon upplever sig ha blivit behandlad så hade jag också varit trotsig och ställt motfrågor I ett sådant här läge. Nu känner hon sig trygg. Förhöret sker på hemmaplan I en litauisk domstol med en rådman bredvid. Hon kan nu saga det hon vill.
2016-01-22, 11:55
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
" – Nej, det stämmer inte. Jag fick se en bild, ett lik. De förvarande mig inte vad som skulle ske.
11:41, 22 January 2016
Semir Hasanbegovic:
Var det inte då som du plötsligt mådde dåligt och svimmade? Frågan kommer från Tore Brandtler."

Shit, är den så otäck bilden på när Lisa är död.. :/

Inklämd i byssjan 5 dgr sommarvarmt. Föruttnelsen måste varit märkbar.
2016-01-22, 11:56
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
"Frun" har inte ändrat sig någonting. Hon har däremot utsatts för tortyr både i Sverige och i Litauen.
Blev hon "torterad" nu?
Varför säger hon först att NB skypade med mamman 19.35 och sedan att han låg i sängen och vilade samma klockslag?
Medlem
Tamborinos avatar
Jaha då då var dagens första magplask ett faktum i HR.
Hur står det till i skallen på IB?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Sorgligt att Fam Holm ska behöva genomlida ännu en dag i Rätten med totalt kaos från försvaret.
All sympati går till Lisas närstående idag.
Nu är IB tydligen handikappad också, ja om man är vrålfet, kedjeröker och ägnar mesta tiden åt dataspel så blir man nog det tillslut.

Vad har hennes utseende med allting annat att göra?

Är inte en viss utredarna då diskvalificerad pga samma resonemang? Eller är du bara allmänt kvinnoföraktande?
2016-01-22, 11:57
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om det är trovärdigt -och skulle visa säg att det de facto gick till såsom IB beskriver - så är det naturligtvis graverande för polisen och deras förhörsteknik.

I polisförhör är det inte etiskt rätt att spela ut hennes omyndige son och hennes nuvarande make mot varandra, i syfte att få henne att lämna särskilt vittnesuttalande.

Jag tror inte att det finns bandat men alla som haft med polisen att göra vet att det inte bara är i de formella förhören som de försöker påverka misstänkta. De kan t.ex. komma in i häktescellen och ha en pratstund och uppmuntra till att säga vissa saker senare i förhöret. Det IB berättar bedömer jag som trovärdigt utifrån egna erfarenheter.
2016-01-22, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men trovärdigt att det har hänt menar du? Undrar om förhören finns bandade...

Du kan läsa innantill i fupen. Jag har skrivit flera gånger att IB:s son blev inblandad.
2016-01-22, 12:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ybrong4
Tycker att hon "käftar emot" ganska mycket för att vad som är kutym i av ett rättegångsvittne? Saker som "Nu försöker ni vilseleda mig." och dylikt...

Så brukar väl man inte bete sig?

Håller med om att det är ett, om än inte oöverstigligt, problem att förlita sig på tolkar. Även om det blir korrekt sett översatt till vad som materiellt sett sägs så går nyanser i tonläge m.m. förlorade i någon mån.
Jag vet dock inte om "hur vittnen brukar bete sig"" ska läggas till norm på sådant vis att man kan presumera det ena eller andra av det. Alla människor har inte samma bakgrund och naturligtvis kan olika människor reagera olika på sättet en fråga ställs likväl som vad som frågas om. Man kanske kan ge en redogörelse för något men inte lämna en "ett, kryss, två" rad. Den som förhör kanske vill ha ett precist svar men frågan kanske då blir för stängd/snäv. Ett enkelt ja eller nej kanske skulle vara lögn eller missvisande om man ska utelämna någon del som är relevant.
Hon har jobbat som städerska men hon kanske har annan erfarenhet eller utbildning som ligger över denna nivå. Sedan är hon av vitryskt ursprung och i vissa länder i I Baltikum behandlas de som andra klassens folk, så det är väl inte otroligt att hon har lite i bagaget. Anta att LGW skulle nödgas leva och verka i ett land där svenska tjänstemän sågs som suspekta (eller folk med.svensk bakgrund öht)) och hanka sig fram på enkla ströjobb. Han skulle nog också uppfattas som "besvärlig" och "käfta emot" om han inte bara sitter som en nickedocka.
2016-01-22, 12:00
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Sluta med ditt trams, det är ändå ingen som tror på ditt svammel om Tortyr.
Du gör dig bara till åtlöje.
2016-01-22, 12:01
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
" – Nej, det stämmer inte. Jag fick se en bild, ett lik. De förvarande mig inte vad som skulle ske.
11:41, 22 January 2016
Semir Hasanbegovic:
Var det inte då som du plötsligt mådde dåligt och svimmade? Frågan kommer från Tore Brandtler."

Shit, är den så otäck bilden på när Lisa är död.. :/

Jag tror dock inte att du har sett samma bild som IB fick se. Hon fick se "ett lik", enligt utsago.

Den bild som visats här på flb har varit från fyndplatsen, där kroppen (liket) ej syntes under klädhögen. Eller har du fått tillgång till andra bilder?
2016-01-22, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Man kan inte anklaga henne för att vara ödmjuk. Taggarna utåt och allmänt otrevlig. Men hon har ju en del att vara bitter över.

Hon svarar adekvat och intelligent på alla frågor. Hon ställer motfrågor när hon inte förstår.
Verkar som vissa är förvånade att hon är så kompetent. Hon är ju litauer och kvinna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in