2016-02-16, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Det är bortkastat att söka hans fingeravtryck i hans bil, på hans arbetsplats, i boden, på tejpen etc. Det skulle inte binda honom till något. De sökte fingeravtryck på Lisas tillhörigheter däremot. Men det fanns inget att gå på.

Håller med. Inget konstigt alls att man inte sökt fingeravtryck i bilen, meningslös info om dom hittar NB:s fingeravtryck ja, eftersom det är hans bil. Däremot tipsade man efter spår av LH såklart, utan framgång dock.
Mer relevant var ju att söka fingeravtryck på LH:s byxknapp, skärp, hjälm, andra tillhörigheter. Ev även på skåpsdörr och dunkar framför skåpet, även om det är svagare bevisning (beroende på vad han själv säger om att ha "använt" skåpet el hanterat dunkarna). Kommer inte ihåg om det gjordes dock..

Men avsaknad av möjlighet att avsätta fingeravtryck kan vi nog avfärda, isåfall tror jag mer på användande av handskar (om det är NB som knäppt upp skärp, hanterat hjälm och slängt ut tillhörigheter).
2016-02-16, 12:04
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Framför allt hade dom inte hittat hans blanka fingrar ute i Europa. Hur skulle de då bestämma att det var hans?

Ursäkta men han hade kanske inte tillgång till DuoDerm, Ovixane el. dyl då. Vet inte hur nytt eller gammalt det är till jämförelse med när han var i Europa och jobba. Han kan ju ha fått tag i det på senare tid här i Sverige.
2016-02-16, 12:06
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Håller med. Inget konstigt alls att man inte sökt fingeravtryck i bilen, meningslös info om dom hittar NB:s fingeravtryck ja, eftersom det är hans bil. Däremot tipsade man efter spår av LH såklart, utan framgång dock.
Mer relevant var ju att söka fingeravtryck på LH:s byxknapp, skärp, hjälm, andra tillhörigheter. Ev även på skåpsdörr och dunkar framför skåpet, även om det är svagare bevisning (beroende på vad han själv säger om att ha "använt" skåpet el hanterat dunkarna). Kommer inte ihåg om det gjordes dock..

Men avsaknad av möjlighet att avsätta fingeravtryck kan vi nog avfärda, isåfall tror jag mer på användande av handskar (om det är NB som knäppt upp skärp, hanterat hjälm och slängt ut tillhörigheter).

Om det är han som knäppt upp ja, hustruns Irinas DNA fanns ju på LH:s trosa.
2016-02-16, 12:11
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Dom blev anhållna tämligen omgående, man gjorde kroppsbesiktning
på dom, självklart tog man fingrarna i den vevan.

Just det och NB hade rivmärken har jag läst nånstans för hundra år sen. Fråga bara inte var....... Många rader om detta mord men vet med bestämdhet att det stod att läkaren som gjorde NB:s kroppsbesiktning hade konstaterat märken ??? armar.
2016-02-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Om det är han som knäppt upp ja, hustruns Irinas DNA fanns ju på LH:s trosa.

Just det...
2016-02-16, 12:15
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo då - jag har sett vem som främst betonar detta vilda, kämpande, sprattlande, bitande i tråden...
Men oavsett "nån annan" så är det dumt att myter sprids vidare - därav mitt påpekande.
För övrigt var Lisa i framskriden förruttnelse så jag är inte helt övertygad på vad som ses i det stadiet.
Resterande frågor om val av rör får du nog överlämna till NB - i hans sjuka hjärna betydde väl rummet kanske nåt speciellt då det verkar väl utvalt. Fönstret och risktagande? Att hängningsidéerna startade just där en gång i tiden?
Man ska nog inte underskatta sjuka och morbida idéer hos sådana dårar...

bra att du sett. Resten är jag överens med dig om. Undrar om han tänkt mörda Adriana i kopplingsstationen, väl förberett där med givetvis?
2016-02-16, 12:17
Medlem
Citat:
Det var några veckor sen som jag såg något snickarprogram (tror jag) där de använde handskar och tejpade bra mycket med silvertejp. Jag tänkte, det där gick ju konstigt nog väldigt bra. Jag blev förvånad. Men så var de vana hantverkare också.

När jag jobbade på Volvo Torslandaverken för en massa år sedan så hanterade vi silvertejp med sladdriga engångsvantar av bomull utan problem. Har man tajta skinnhandskar så går det ännu lättare. Ett par rödvita sådana av märket DoIt påträffades i Nerijus bil. Jag testade själv ett par sådana på ÖoB i en stad nära Blomberg och de satt som ett andra skinn.
2016-02-16, 12:18
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Just det...

Att ingen reagerar på det för jag köper inte att NB fört över hennes DNA, nog för att han är skitaktig och hade sex med sin fru lördag kväll, efter misslyckat försök med Adriana och kartbeskrivning tidigare samma dag, men....... finns ju vatten och tvål när man varit på toa osv.
2016-02-16, 12:22
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
När jag jobbade på Volvo Torslandaverken för en massa år sedan så hanterade vi silvertejp med sladdriga engångsvantar av bomull utan problem. Har man tajta skinnhandskar så går det ännu lättare. Ett par rödvita sådana av märket DoIt påträffades i Nerijus bil. Jag testade själv ett par sådana på ÖoB i en stad nära Blomberg och de satt som ett andra skinn.

men de handskarna har de väl kollat.....hoppas jag. Inga DNA efter LH?
2016-02-16, 12:24
Medlem
CatTheHunters avatar
Jag är väldigt nyfiken på det LH sa om att "nu är det klart".
2016-02-16, 12:25
Medlem
Citat:
Jag är här för att spekulera i vad som egentligen hände 7/6 med LH för jag tycker det verkar så knepigt runt alltihop som så många andra här. OK?

Det som skedde "på riktigt" är inget som tillför diskussionen något genom spekulationer. Det står i lagtexten att man får inte mörda, och ta någons liv. Oavsett hur man går till väga.

Fakta är att det som skedde är inte offentligt. Vi vet väldigt lite om det du efterfrågar just därför att det är sekretess för att, tack och lov skydda det som är kvar av brottsoffrets integritet.

Det är en polisutredning där de från början hade täta skott och inga läckor. En sak jag är full av beundran för. Det du vill veta är det vi inte ska veta eller behöver veta för att granska om det har gått rätt till.

Av de frispråkiga spekulationer som framförts av Neros advokat kommer jag till slutsatsen att det inte är något konstigt alls med sekretessen eller att viktiga fakta döljs. För det du vill veta är inte sekretess för parterna och advokaterna.
2016-02-16, 12:25
Medlem
Citat:
Att ingen reagerar på det för jag köper inte att NB fört över hennes DNA, nog för att han är skitaktig och hade sex med sin fru lördag kväll, efter misslyckat försök med Adriana och kartbeskrivning tidigare samma dag, men....... finns ju vatten och tvål när man varit på toa osv.

NB verkade sky tvål och vatten. Vem annars hade kunnat kontaminera med IBs DNA? Ingen.

IBs DNA är ett mycket starkt bevis mot NB.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in