2016-01-21, 18:10
Medlem
JDAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
Thomas
Törs jag lämna mina döttrar på 12 och 13 år ensamma på offentliga inrättningar nuförtiden?
idag 13.13

josefin.bergstrom
Hej Thomas! Du sätter fingret på en viktig fråga då hela den här debatten i första hand behöver handla om hur vi värnar om flickors och kvinnors rättighet att vistas i offentliga rum utan att vara rädda för att utsättas för övergrepp. Min förhoppning är att den här debatten leder till att samhället sätter in de resurser som krävs för att garantera dina döttrars säkerhet och frihet.

Hehe en genusexpert uttalar sig

Vilka resurser?

Förklara för ungdomar 9-45 år att betee sig civiliserat herrejösses vilka raketforskare som vällt in.
Citera
2016-01-21, 18:15
Medlem
Citat:
Oj jösses den ena experten o integrationssamordnaren anser att somalierna i borlänge räddar jobben http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5659942

och genusexperten anser att det finns en vit maktmiljö i borlänge http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6312256

Angående första länken. Handlar om att somalier behöver skolgång och folk behöver anställas för det och det räddar jobben. Då kan man lika bra anställa 20 personer som sitter och tittar på en hundskit på en gräsmatta. Precis lika bra investerade pengar.

Måste citera lite från andra länken ovan. Bland det värsta pk vänstervridna jag nånsin låst.

Finns det rasism i Borlänge?

– Ja det gör det säkert, man hör ju folk prata och vara irriterade och så.

– Jag önskar ju att det inte gjorde det, men jag är rädd att det gör det. Hör ryktesvägen, läser notiser i tidningarna. Så finns gör det absolut.

Kunskapshuset som nu inrättas i Borlänge blir ingen fysisk plats utan en sammanslutning av experter på olika områden som ska kunna rycka när personer visar tecken på radikalisering.

– Det är ju då både från polisen, socialtjänsten och psykiatrin, och så den lokala samordnaren. Där kommer man också förstås bygga på kompetens hela tiden.

– Hur ska man nå de som är i riskzonen?

– En bra fråga. Vi tänker att vi måste kompetensutveckla alla som arbetar med barn och ungdomar. Hur man känner igen och kan förebygga rasismen inte minst.

Tanken är att dom fyra kommuner som får kunskapshus mot extremism ska fungera som exempel för hur andra kommuner kan jobba med frågan. Josefin Bergström är hoppfull och tror på goda resultat.

–Vi hoppas kunna vara ett positivt exempel som andra kommuner kan ta efter.
Citera
2016-01-21, 18:22
Bannlyst
Vad genusmänniskan inte tänkte pa är att det nu kommit fram att de skyddssökande har inte bara angripit flickor sexuellt utan även pojkar detta passar saklar inte in i genusmänniskans hjärna
Citera
2016-01-21, 19:30
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Citat:
Thomas
Törs jag lämna mina döttrar på 12 och 13 år ensamma på offentliga inrättningar nuförtiden?
idag 13.13

josefin.bergstrom
Hej Thomas! Du sätter fingret på en viktig fråga då hela den här debatten i första hand behöver handla om hur vi värnar om flickors och kvinnors rättighet att vistas i offentliga rum utan att vara rädda för att utsättas för övergrepp. Min förhoppning är att den här debatten leder till att samhället sätter in de resurser som krävs för att garantera dina döttrars säkerhet och frihet.

Hehe en genusexpert uttalar sig

Vilket jävla svar från Josefin!
Med andra ord är det djungelns lag som gäller och vi kanske kan anta att Josefin själv eller hennes döttrar inte kommer besöka stadens badhus.
Ska bli intressant till sommaren med taharrush på badplatser eller varför inte en stormning av ett kommunalt badhus.
Senast redigerad av Gunnilas-bulle 2016-01-21 kl. 19:33.
Citera
2016-01-21, 20:37
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDAM
Borlänge är ett av sveriges getton, tjärna ängar är sönder segregerat, aqua nova har infört förbud att bada i kalsonger pga tarmbaktierier i vattnet mångkultur
Påstår du att det har varit okej att bada i kalsonger tidigare?
Citera
2016-01-21, 21:33
Medlem
JDAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kairos
Påstår du att det har varit okej att bada i kalsonger tidigare?

Finns klientel på aqua nova som inte följer regler.
Citera
2016-01-21, 21:38
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Ännu ett berikat bad där flickor riskerar att få baddräkterna avslitna och bli våldtagna. Personalen skyller på nya "svenskar" lite pliktskyldigt med den alltid förlåtande ursäkten "kulturkrock". Inget förvånar längre i staden som har många bilbränder hög kriminalitet och ett pajasliknande somaliskt bandylag. Ett folk som inte kan försvara sina kvinnor är tyvärr en sanning vi får börja vänja oss vid och det blir en lång het sommar i det nya Sverige tyvärr.
http://svt.se/nyheter/regionalt/dala...ova-i-borlange

Ja, Löfven nämnde det i amerikansk tv. Mötet med vår våldtäktskultur måste ha varit chockerande för flickorna
Citera
2016-01-21, 22:18
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDAM
Finns klientel på aqua nova som inte följer regler.
För alla svenska tonåringar följer alla regler på badhus?
Citera
2016-01-21, 22:19
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Den här chatten som de hade idag är ju närmast overklig att läsa:

http://www.svt.se/nyheter/live/chatt...nden-i-simhall

Ett stort antal personer uttrycker oro för vad som händer och ser naturligtvis kopplingen mellan de mängder av unga kåta arabiska män som har kommit på sistone, och att baddräkterna slits från deras blonda döttrars kroppar. Det är en helt självklar koppling.

Och svaren blir i stil med:
Vi måste se till att våra resurser räcker till för att möta de nyanlända som kommer så att vi kan ge en bra bild av hur livet i Sverige fungerar.

Jag tror att det finns en legitim rädsla för att debatten ska leda åt fel håll och debatten kräver mycket av oss

Dessa två kursiva texter är inget skämt, utan faktiskt vad SVT-personerna svarar dessa oroliga människor. Sverige är slut... Nej förresten, kanske inte. 2018 verkar SD kunna få egen majoritet.
Citera
2016-01-21, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Ännu ett berikat bad där flickor riskerar att få baddräkterna avslitna och bli våldtagna. Personalen skyller på nya "svenskar" lite pliktskyldigt med den alltid förlåtande ursäkten "kulturkrock". Inget förvånar längre i staden som har många bilbränder hög kriminalitet och ett pajasliknande somaliskt bandylag. Ett folk som inte kan försvara sina kvinnor är tyvärr en sanning vi får börja vänja oss vid och det blir en lång het sommar i det nya Sverige tyvärr.
http://svt.se/nyheter/regionalt/dala...ova-i-borlange

När du skriver "folk" vem menar du då?

Våra pajas politiker eller civila?

Tror många vill "hjälpa" till men det går helt enkelt inte, vi är såpass uppbundna av systemet att ett helt liv kan förstöras av ett mindre brott, iaf om man bryr sig om framtiden.
Citera
2016-01-21, 22:35
Medlem
Citat:
Dessa två kursiva texter är inget skämt, utan faktiskt vad SVT-personerna svarar dessa oroliga människor. Sverige är slut... Nej förresten, kanske inte. 2018 verkar SD kunna få egen majoritet.

Ja, det kommer de få. Men vid det laget kommer det stå smärtsamt klart att SD inte kommer räcka. Dina söner & döttrars liv ska innehålla två taharrush-somrar och två taharrush-nyårsnätter till + ökande antal invandrare under tiden. Sverige kommer räddas, men inte av SD. Titta på dessa experter som fyller etablissemangets poster i nuläget. De har ingen kontakt med verkligheten. De måste väck. Dina söner & döttrars framtid är vad som står på spel nu. Ingen lekstuga detta. Vi måste tänka på barnen nu.
Citera
2016-01-21, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Jag funderar nästan på att ha på mig kalsonger under badshortsen, eller som vissa:
Ett par sletna joggingbrallor (naturligtvis med kalsonger under) nästa gång jag är på "mitt" kommunala badhus.. Allt för att söka konfrontation med badvärdarna.
Får dom så får la jag me, det har jag lärt mig i det nya Sverige!
Jag inser att detta kan tyckas vara barnsligt, men vafan jag är bitter som satan!

Ännu en artikel om dålig vattenkvalitet (denna gång Ystad). Klor + kväve reagerar kemiskt och ger luft- och andningsproblem i ny simhall.

http://www.ystadsallehanda.se/ystad/...ng-pa-problem/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in