2016-01-21, 13:15
Medlem
Drapåtrissors avatar
Haha i var och varannan mening säger Jan-Olof det magiska lösenordet "värdegrund". Fattar inte mannen att det är deras värdegrund och att den följde med redan med modersmjölken.
Citera
2016-01-21, 13:21
Bannlyst
Thomas
Törs jag lämna mina döttrar på 12 och 13 år ensamma på offentliga inrättningar nuförtiden?
idag 13.13

josefin.bergstrom
Hej Thomas! Du sätter fingret på en viktig fråga då hela den här debatten i första hand behöver handla om hur vi värnar om flickors och kvinnors rättighet att vistas i offentliga rum utan att vara rädda för att utsättas för övergrepp. Min förhoppning är att den här debatten leder till att samhället sätter in de resurser som krävs för att garantera dina döttrars säkerhet och frihet.

Hehe en genusexpert uttalar sig
Citera
2016-01-21, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Försår inte, om de kommer en grupp på tre ensamkommande utan vuxen, ska de inte få bada då? Och om de kommer tre vanliga svenska ungdomar?

Om det kommer tre vanliga svenska ungdomar får de förhoppningsvis bada. Det är inte svenskar i första hand som inte begriper hur man beter sej.
Citera
2016-01-21, 13:31
Medlem
Drapåtrissors avatar
Tycker att Paulina Wennerlund har en berättigad fråga varför det hela tiden benämns kulturkrock? Den rätta benämningen är sextrakasserier och inget annat.
Citera
2016-01-21, 13:44
Medlem
augusta66s avatar
Nina Funke, SVT

Citat:
Som utgivare är det viktigt att allt vi publicerar är rätt i sak. Det vi vet efter att ha är att alla inblande i de polisanmälningar som gjorts har utländsk bakgrund. Vi vet också att några av fallen handlar om ungdomar som bor på hem för ensamkommande flyktingbarn. Att tala klarspråk innebär för mig att det ska vara sakligt.

Bra.
Citera
2016-01-21, 13:45
Medlem
fyratretres avatar
Vad är det för godtrogna idioter som fortsäter stt släppa ut sina döttrar obevakade nuförtiden. Dessutom till ett jävla tafsba.. Förlåt äventyrsbad?

Seriöst? Vad är det för jävla stollar till föräldrar? 45-åriga överviktiga, storrökande Maggan sitter i soffan när dottern kommer hem kulturberikad helt chockad. "Huuuur vaaaare på baaadä??"

Stor jävla skämskudde på intervjuerna som hölls nyss. "Värdegrund"...
Citera
2016-01-21, 13:47
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
Thomas
Törs jag lämna mina döttrar på 12 och 13 år ensamma på offentliga inrättningar nuförtiden?
idag 13.13

josefin.bergstrom
Hej Thomas! Du sätter fingret på en viktig fråga då hela den här debatten i första hand behöver handla om hur vi värnar om flickors och kvinnors rättighet att vistas i offentliga rum utan att vara rädda för att utsättas för övergrepp. Min förhoppning är att den här debatten leder till att samhället sätter in de resurser som krävs för att garantera dina döttrars säkerhet och frihet.

Hehe en genusexpert uttalar sig

Hon svarar inte på en enda fråga, genusexpert och ordbajsare verkar vara exakt samma sak:

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Sundh
Redan 2014 blev en bekants syster, 14 år, överfallen / antastad i Maserhallen. Det var sista gången hon satte sin fot där. Vem är offer den antastade eller förövarna enl. er ? I dagarna har jag läst om polisens Kod 291, har kommunerna liknade beslut för att förringa/förtiga motsättningar ? Enligt mej ökar det bara på problemen när dylika trakasserier (utan redovisad påföljd) kommer till ytan.

Svar:
Citat:
Ursprungligen postat av josefin.bergstrom
Hej och tack för en bra fråga! Den debatt som har uppkommit i händelserna efter Köln och på andra platser belyser mycket riktigt frågan om kvinnors rättigheter kontra rädslan för att ge näring åt en främlingsfientlig debatt. Ingen som har blivit utsatt för övergrepp på en festival ska dagen efter behöva läsa att tillställningen rubriceras som ”lugn”. Dessa brott måste tas på ett större allvar

än de gör i dag och då kommer förövarens eventuella bakgrund i andra hand. Jag tror att det finns en legitim rädsla för att debatten ska leda åt fel håll och debatten kräver mycket av oss; vi måste kunna hålla flera tankar i huvudet samtidigt för att inte gå vilse.

Hur vi bemöter de som utsätts för sexualbrott och hur vi förebygger dessa brott genom att bryta ner skadliga normer i samhället är det viktigaste att ta med sig och bygga vidare på. Därför tror jag att det är viktigt att vi börjar prata om de här sakerna istället för att, som du säger, förringa och förtiga dem.
idag 13.39

Va? Jag ser en massa ord i följd men absolut ingenting konkret ö.h.t.
Varför ställa upp med att svara på frågor när man ändå inte tänker säga något?
Citera
2016-01-21, 14:09
Bannlyst
Oj jösses den ena experten o integrationssamordnaren anser att somalierna i borlänge räddar jobben http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5659942

och genusexperten anser att det finns en vit maktmiljö i borlänge http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6312256
Senast redigerad av Multikulti2 2016-01-21 kl. 14:11.
Citera
2016-01-21, 16:08
Medlem
dwgs avatar
Har varit problem där förut, lilla somalier ligger ju bara 300 m där ifrån.

Men när jag har varit där så har de varit vit.
Citera
2016-01-21, 17:09
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Har varit problem där förut, lilla somalier ligger ju bara 300 m där ifrån.

Men när jag har varit där så har de varit vit.
Kan du omformulera dig, på svenska?
Citera
2016-01-21, 17:14
Medlem
fredricomartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Rätt uppenbart att sandnegrera medvetet riktar in sig på badhus och simhallar.

Vänta du tills kylan släpper. Då blir det åka av.

2016 - Summer of TaHarrush
Citera
2016-01-21, 18:05
Medlem
JDAMs avatar
Borlänge är ett av sveriges getton, tjärna ängar är sönder segregerat, aqua nova har infört förbud att bada i kalsonger pga tarmbaktierier i vattnet mångkultur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in