Citat:
Ursprungligen postat av
officebrownie
Kanske, kanske inte... Hela resten av huset är billig laminat vad det ser ut som. Varför skulle man lägga parkett på en trång halvvind?

Men jag är ingen golvexpert så du har säkert helt rätt.
Väldigt gedigen och påkostad trappa upp till en sådan liten vind.
Skumt hus som jag tycker är fruktansvärt dåligt planerat. Konstiga prioriteringar i själva grundutförandet.
Golvet på vinden och räcket är förmodligen original, så det las nog in när huset byggdes. Och ja, det ser ut som om dom gärna ville lägga krutet på den delen av huset, och göra det mer tidstypiskt. Så, dom ville nog bli klar med det där, men sen så tröt orken, eller nåt.
Hustypen är en så kallad tjänstemannavilla, och i det sociala livet ingick det antagligen en del representation. Lösningen med matrummet, halvplanen, trappan, och den där lilla utkiksplattformen på vinden är ju gjort för att imponera på gästerna. Fast i ett ganska beskedligt format. Föreställ er en personalchef på en margarinfabrik i 60-talets Töreboda...