2016-01-21, 10:44
  #14557
Medlem
Chronicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ibland osar det lite lätt av förtäckt reklam här i tråden.

Har du något exempel?

Själv har jag svårt att tro att någon människa skulle hoppas att en uthängning här genererar ett högre försäljningspris i slutändan.
Citera
2016-01-21, 10:52
  #14558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chronical
Har du något exempel?

Själv har jag svårt att tro att någon människa skulle hoppas att en uthängning här genererar ett högre försäljningspris i slutändan.

Nej inga exempel men jag gissar att det förekommer. Det finns inlägg som plockats bort då de helt öppet skrivit att det är deras eget hem som är till salu, har hänt några ggr. faktiskt. Det blir brott mot regel 1.01.
Citera
2016-01-21, 10:58
  #14559
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det huset fick ny uteplats och stora altanglasdörrar i ett inredningsprogram med Johnny och Mattias.
Blev fint men vill minnas de satte upp gröna tapeter i vardagsrummet som såg förskräckliga ut.

Edit. De gröna tapeterna är kvar ser jag nu, tycker de ser ut som att de vänt mönstret upp o ner.

Ah, okej. Jag kollar inte på tv, så jag har ingen aning...

Tyckte bara det var ett fint exempel på hur man kan få det någorlunda stilrent med någorlunda hyfsad budget....
Citera
2016-01-21, 11:03
  #14560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Ah, okej. Jag kollar inte på tv, så jag har ingen aning...

Tyckte bara det var ett fint exempel på hur man kan få det någorlunda stilrent med någorlunda hyfsad budget....
Notera tv,n i en av bokhyllorna, den var lite kul faktiskt, gamla radioapparater ser man ofta men gamla tv-apparater verkar vara mer sällsynt.
Citera
2016-01-21, 12:37
  #14561
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Jag vet inte om den här har varit uppe tidigare, men jag gillar verkligen inredingsdetaljerna. 50-tal möter hipsters, liksom. Och även med en del drastiska åtgärder faktiskt ganska lyckade lösningar. Riktigt kul hus, tycker jag. Och udda...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-toreboda-kilenomradet-toreboda-kommun-nybyggarevagen-10-6813695
Verkligen jättefint. TVn kan väl inte bli mer hipster. Synd att halva huset var tömt.

Ska man klaga på något så är det väl trädkojan.
Citera
2016-01-21, 12:46
  #14562
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Jag vet inte om den här har varit uppe tidigare, men jag gillar verkligen inredingsdetaljerna. 50-tal möter hipsters, liksom. Och även med en del drastiska åtgärder faktiskt ganska lyckade lösningar. Riktigt kul hus, tycker jag. Och udda...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-toreboda-kilenomradet-toreboda-kommun-nybyggarevagen-10-6813695

Gillar den riktigt gamla tjock-TVn som står på en alldelens egen plats i bokhyllan!
Citera
2016-01-21, 13:37
  #14563
Medlem
officebrownies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Jag vet inte om den här har varit uppe tidigare, men jag gillar verkligen inredingsdetaljerna. 50-tal möter hipsters, liksom. Och även med en del drastiska åtgärder faktiskt ganska lyckade lösningar. Riktigt kul hus, tycker jag. Och udda...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-toreboda-kilenomradet-toreboda-kommun-nybyggarevagen-10-6813695

Känns det inte som om det är väldigt lågt i tak på andra våning i öppningen till allrummet. Alltså till höger om bokhyllan med TV'n. Snedtaget gör att det det inte ser ut att vara mer än 160-170 cm?

Får även känslan från andra bilder på ovanvåningen t.ex. hallen där trappan kommer upp. Fotografen ser ut att huka sig under taket.

Kan ju vara en synvilla också men...

Förresten, vad är det med golvet på andra våning? Ser ut som dom har slipat det och inte såg att det var laminat och inte parkett förrän dom var klara.

Notera också att det inte finns en riktigt dusch i badrummen utan att man måste gå ner i grovkällaren.
__________________
Senast redigerad av officebrownie 2016-01-21 kl. 13:41.
Citera
2016-01-21, 14:11
  #14564
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av officebrownie
Känns det inte som om det är väldigt lågt i tak på andra våning i öppningen till allrummet. Alltså till höger om bokhyllan med TV'n. Snedtaget gör att det det inte ser ut att vara mer än 160-170 cm?

Får även känslan från andra bilder på ovanvåningen t.ex. hallen där trappan kommer upp. Fotografen ser ut att huka sig under taket.

Kan ju vara en synvilla också men...

Förresten, vad är det med golvet på andra våning? Ser ut som dom har slipat det och inte såg att det var laminat och inte parkett förrän dom var klara.

Notera också att det inte finns en riktigt dusch i badrummen utan att man måste gå ner i grovkällaren.

Jo, men det är heller inte en ordentligt ovanvåning. Huset är ju ett sorts souterränghus med halvplan, och den där vinden är bara halvplanet ovanför matrummet. Resten av vinden är antagligen bara en råvind.

Dom har bara inte hunnit färdigt med att slipa golvet på vinden. Så där brukar det se ut när man bara har kommit halvvägs. Man slipar ner fernissan på parketten för att komma till träet under. Och halvvägs ser det väldigt fläckigt ut. Dom färgade partier är fläckar med den gamla fernissan, det ljusa träet är det ofärgade träet under. Dom fastnade väl i renoveringen, precis som många andra? Finns nog en anledning till att dom säljer också, skilsmässa kanske? Som vanligt. Man får slipa ner hela golvet och sen färga in det (om man vill) och olja eller fernissa in det. Det där går nog att rädda, det är bara att slipa ner....
Citera
2016-01-21, 14:24
  #14565
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Jo, men det är heller inte en ordentligt ovanvåning. Huset är ju ett sorts souterränghus med halvplan, och den där vinden är bara halvplanet ovanför matrummet. Resten av vinden är antagligen bara en råvind.

Dom har bara inte hunnit färdigt med att slipa golvet på vinden. Så där brukar det se ut när man bara har kommit halvvägs. Man slipar ner fernissan på parketten för att komma till träet under. Och halvvägs ser det väldigt fläckigt ut. Dom färgade partier är fläckar med den gamla fernissan, det ljusa träet är det ofärgade träet under. Dom fastnade väl i renoveringen, precis som många andra? Finns nog en anledning till att dom säljer också, skilsmässa kanske? Som vanligt. Man får slipa ner hela golvet och sen färga in det (om man vill) och olja eller fernissa in det. Det där går nog att rädda, det är bara att slipa ner....

Funderar alltid på varför folk säljer, har de inte råd att bo kvar, skilsmässa, nytt jobb på annan ort eller vill de börja om att rusta ett nytt boende, "kul" att flytta helt enkelt...
Har svagt minne av att när de fick sitt hus renoverat i tv-programmet så framkom det att de var jobbsökande så att säga, eller en av dem åtminstone...lilla Töreboda är väl inte framtidsboendet precis men vacker miljö och fint hus de lämnar.
__________________
Senast redigerad av lacrima 2016-01-21 kl. 14:33.
Citera
2016-01-21, 14:25
  #14566
Medlem
officebrownies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Jo, men det är heller inte en ordentligt ovanvåning. Huset är ju ett sorts souterränghus med halvplan, och den där vinden är bara halvplanet ovanför matrummet. Resten av vinden är antagligen bara en råvind.

Dom har bara inte hunnit färdigt med att slipa golvet på vinden. Så där brukar det se ut när man bara har kommit halvvägs. Man slipar ner fernissan på parketten för att komma till träet under. Och halvvägs ser det väldigt fläckigt ut. Dom färgade partier är fläckar med den gamla fernissan, det ljusa träet är det ofärgade träet under. Dom fastnade väl i renoveringen, precis som många andra? Finns nog en anledning till att dom säljer också, skilsmässa kanske? Som vanligt. Man får slipa ner hela golvet och sen färga in det (om man vill) och olja eller fernissa in det. Det där går nog att rädda, det är bara att slipa ner....

Kanske, kanske inte... Hela resten av huset är billig laminat vad det ser ut som. Varför skulle man lägga parkett på en trång halvvind? Men jag är ingen golvexpert så du har säkert helt rätt.

Väldigt gedigen och påkostad trappa upp till en sådan liten vind.

Skumt hus som jag tycker är fruktansvärt dåligt planerat. Konstiga prioriteringar i själva grundutförandet.
Citera
2016-01-21, 14:29
  #14567
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av officebrownie
Kanske, kanske inte... Hela resten av huset är billig laminat vad det ser ut som. Varför skulle man lägga parkett på en trång halvvind? Men jag är ingen golvexpert så du har säkert helt rätt.

Väldigt gedigen och påkostad trappa upp till en sådan liten vind.

Skumt hus som jag tycker är fruktansvärt dåligt planerat. Konstiga prioriteringar i själva grundutförandet.

Golvet på vinden och räcket är förmodligen original, så det las nog in när huset byggdes. Och ja, det ser ut som om dom gärna ville lägga krutet på den delen av huset, och göra det mer tidstypiskt. Så, dom ville nog bli klar med det där, men sen så tröt orken, eller nåt.

Hustypen är en så kallad tjänstemannavilla, och i det sociala livet ingick det antagligen en del representation. Lösningen med matrummet, halvplanen, trappan, och den där lilla utkiksplattformen på vinden är ju gjort för att imponera på gästerna. Fast i ett ganska beskedligt format. Föreställ er en personalchef på en margarinfabrik i 60-talets Töreboda...
Citera
2016-01-21, 14:31
  #14568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av officebrownie
Kanske, kanske inte... Hela resten av huset är billig laminat vad det ser ut som. Varför skulle man lägga parkett på en trång halvvind? Men jag är ingen golvexpert så du har säkert helt rätt.

Väldigt gedigen och påkostad trappa upp till en sådan liten vind.

Skumt hus som jag tycker är fruktansvärt dåligt planerat. Konstiga prioriteringar i själva grundutförandet.
Fruktansvärt dåligt planerat...tycker jag verkligen inte, öppna sällskapsytor och sovrumsdelen lite för sig, bra enligt mig. Jag gillar däremot inte utförandet när det kommer till materialval men det går ju att ändra på lite lättare än att ändra själva planlösningen i detta hus. Trappan får ju ses som en del av inredningen, att den är gedigen tycker jag förstärker känslan av att huset är ett ettagehus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in