2016-01-18, 11:12
  #14533
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Tar begreppet "dumpster diving" till nya höjder. Men, men...finns säkert någon här i världen som tycker det där är snyggt. Däremot finns det nog ingen som tycker "guldkranen" på toaletten är snygg/passande...
Extra fult blir det om man blandar färg på metaller.
Citera
2016-01-18, 11:29
  #14534
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Här va're mögel.

http://www.lansfast.se/hitta/villa/vastra-gotaland/herrljunga/herrljunga/aplakullen-1faglavik/4eqj9hatbrem9h45/

Hur kan det bli så? Huset är ju inte så gammalt. Kan det ha byggts för tätt?

Kör en bulldozer genom det fortast möjligt! Trolig orsak är en kombinaton av fel färg (plast), uppvärmningen (eller avsaknad därav) samt okunskap om hur ventilering fungerar.
Citera
2016-01-18, 11:53
  #14535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Här va're mögel.

http://www.lansfast.se/hitta/villa/vastra-gotaland/herrljunga/herrljunga/aplakullen-1faglavik/4eqj9hatbrem9h45/

Hur kan det bli så? Huset är ju inte så gammalt. Kan det ha byggts för tätt?

Utgångspriset är 240.000. Inte mycket pengar. Men vad är prisbilden i Herrljunga?

Det är inget att bli avskräckt för att det ser risigt ut. Invändigt behövs en vanlig renovering, och att badrummet rivs ut. Att det ser skabbigt ut beror mest på att det antagligen stått tomt för länge och att någon velat spara pengar på värmen.

Utvändigt så är det bara att skrapa bort färg och måla om. Kanske byta ut lite bräder.

Att något ser hemskt ut är ju utmärkt när man ska köpa hus, för det kostar lika mycket att renovera oavsett om det såg hemskt ut eller bara var smaklöst.
Citera
2016-01-18, 14:30
  #14536
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Attefallshus som börjar bli smått vanliga, sett några möblerade/stylade versioner. Säljs som lägenhet.
Personligen hade jag själv hellre bott i en husvagn då man har betydligt bättre planerad boyta och förvaring i en husvagn än en typ friggebod som ska möbleras.
Typ:Lägenhet
Upplåtelseform:Bostadsrätt
Boarea:22 kvm
Pris:1 590 000

Det ger 72tkr per kvm
För de pengarna kan man köpa betydlig bättre vanlig lgh
Citera
2016-01-18, 14:57
  #14537
Medlem
officebrownies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Där har man varit ett antal gånger. Massa tekniska finesser i huset. Knäppaste detaljen är väl kameran i fågelholken. Undras om han ska sälja växthusen som finns bredvid också.

Kamera i fågelholken är väl inte knäppt, har jag med.

Jätteskoj att kolla in appen på paddan vad fågelungarna i holken har i kikarn när det är den tiden på året
Citera
2016-01-18, 15:08
  #14538
Medlem
officebrownies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Som tur är har just de växthusen inte använts för professionell odling utan bara förvaring. Inga gamla lager av bekämpningsmedel eller annat giftigt. Men lite sanering krävs alltid.

Där kom bomben!

http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/2016/01/17/villatomter-offras-med-dubbelspar/

Blir så förbannad när jag läser sådana här gnällartiklar. Om man inte tänker ett steg längre och tittar över häcken vad som finns där när man skall bygga/köpa hus så får man skylla sig själv. Är det en överraskning att det investeras i infrastruktur i Sverige? Järnvägen har legat där sen slutet av 1800-talet...

Om 30-50 år kanske det är dags att göra 4-spår, då är det bulldozern som kör igenom huset och inte tåget genom trädgården men säg inte det för högt, vill vara på plats och se deras miner den dagen.
Citera
2016-01-18, 20:01
  #14539
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Utgångspriset är 240.000. Inte mycket pengar. Men vad är prisbilden i Herrljunga?

Det är inget att bli avskräckt för att det ser risigt ut. Invändigt behövs en vanlig renovering, och att badrummet rivs ut. Att det ser skabbigt ut beror mest på att det antagligen stått tomt för länge och att någon velat spara pengar på värmen.

Utvändigt så är det bara att skrapa bort färg och måla om. Kanske byta ut lite bräder.

Att något ser hemskt ut är ju utmärkt när man ska köpa hus, för det kostar lika mycket att renovera oavsett om det såg hemskt ut eller bara var smaklöst.

Med så svårartade mögelangrepp så vet man aldrig, det kan bli mer omfattande än det du beskriver.
Citera
2016-01-18, 20:56
  #14540
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Attefallshus som börjar bli smått vanliga, sett några möblerade/stylade versioner. Säljs som lägenhet.
Personligen hade jag själv hellre bott i en husvagn då man har betydligt bättre planerad boyta och förvaring i en husvagn än en typ friggebod som ska möbleras.

Du kan planera boytan som du önskar!
Citera
2016-01-20, 11:04
  #14541
Medlem
Såhär kan det bli när mängden pengar och mängden smak inte matchar varandra. Vindsvåning på Eriksbergsatan, 231 kvadrat för 29 miljoner. Verkar ägas av en Peder Kruse, kapitalförvaltare.

http://www.lagerlings.se/vara-hem/eriksbergsgatan-12a-exklusiv-vindsvaning/

231 kvadrat till trots är det typ en fyra, resten är mest en massa korridor. Smala gångar och massa prång som måste bli ordentligt mörka trots alla bländvita väggar. Inte plats för nån tvättmaskin trots världens mest ambitiösa badrum, vilket gör att tvättapparaterna hamnar i ett skåp i en korridor. Trångt kök utan bra arbetsytor och där en dyr spis klämts in på ett opraktiskt sätt. En "vinkällare" av rökfärgat glas som står som en mörk skugga i halva köket... Underlig inredning också. Kitschklinkers i nästan hela lägenheten?! Svindyra designergrejer tillsammans med trashiga väggbokstäver ("LEV"). Eller missar jag nåt?
Citera
2016-01-20, 12:28
  #14542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Såhär kan det bli när mängden pengar och mängden smak inte matchar varandra. Vindsvåning på Eriksbergsatan, 231 kvadrat för 29 miljoner. Verkar ägas av en Peder Kruse, kapitalförvaltare.

http://www.lagerlings.se/vara-hem/eriksbergsgatan-12a-exklusiv-vindsvaning/

231 kvadrat till trots är det typ en fyra, resten är mest en massa korridor. Smala gångar och massa prång som måste bli ordentligt mörka trots alla bländvita väggar. Inte plats för nån tvättmaskin trots världens mest ambitiösa badrum, vilket gör att tvättapparaterna hamnar i ett skåp i en korridor. Trångt kök utan bra arbetsytor och där en dyr spis klämts in på ett opraktiskt sätt. En "vinkällare" av rökfärgat glas som står som en mörk skugga i halva köket... Underlig inredning också. Kitschklinkers i nästan hela lägenheten?! Svindyra designergrejer tillsammans med trashiga väggbokstäver ("LEV"). Eller missar jag nåt?

Det är ju en vindsvåning med snedtak så planlösningen tycker jag är bra efter förutsättningarna. Den smala gångarna har ju takfönster så att det skulle vara mörkt där tror jag då absolut inte, då är min fönsterlösa hall i en vanlig lägenhet beckmörk jämfört med det där.

Ypperligt bra placering av tvättmaskinen då den är gömd, enda nackdelen är isf. att den kanske hörs mer än om den stått i badrummet men här slipper man se smutstvättkorgar och tvättmedelsförpackningar och andra städattiraljer.

Förstår inte heller varför köket skulle vara dåligt planerat, gott om arbetsytor även om det efter förutsättningarna innebär att man tar några steg extra och snedtak som begränsar. Vad skulle de gjort av ytan där vinrummet är? Matplatsen är placerad där det finns ett vanligt,om än minimalt fönster så att byta plats på matbordets placering med kökets placering tycker jag vore mycket sämre med tanke på takhöjd, rymdkänsla och kontakt med öppna ljusare ytor.

Golvet var ingen höjdare men troligen har det några år på nacken.
De i ditt tycke trashiga väggbokstäverna kostar en hel del om de köpts på samma affär som annan snordyr inredning.

Trist stylat, finns i princip inget personligt någonstans, bara senaste inredningsprylar. Snyggt men som hämtat ur en inredningstidning. Skulle själv aldrig vilja bo i en takvåning med för mycket snedtak och i princip ingen utsikt annat än upp i himlen.
Citera
2016-01-20, 17:44
  #14543
Medlem
forwarders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Såhär kan det bli när mängden pengar och mängden smak inte matchar varandra. Vindsvåning på Eriksbergsatan, 231 kvadrat för 29 miljoner. Verkar ägas av en Peder Kruse, kapitalförvaltare.

http://www.lagerlings.se/vara-hem/eriksbergsgatan-12a-exklusiv-vindsvaning/

Tyckte lägenheten var OK planerad efter förutsättningarna med vind. Dessutom ganska smakfullt inredd, även om den säkert är stylad.
Citera
2016-01-20, 17:46
  #14544
Medlem
Ibland osar det lite lätt av förtäckt reklam här i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in