Citat:
Ursprungligen postat av
SwedenBoy
Såhär kan det bli när mängden pengar och mängden smak inte matchar varandra. Vindsvåning på Eriksbergsatan, 231 kvadrat för 29 miljoner. Verkar ägas av en Peder Kruse, kapitalförvaltare.
http://www.lagerlings.se/vara-hem/eriksbergsgatan-12a-exklusiv-vindsvaning/
231 kvadrat till trots är det typ en fyra, resten är mest en massa korridor. Smala gångar och massa prång som måste bli ordentligt mörka trots alla bländvita väggar. Inte plats för nån tvättmaskin trots världens mest ambitiösa badrum, vilket gör att tvättapparaterna hamnar i ett skåp i en korridor. Trångt kök utan bra arbetsytor och där en dyr spis klämts in på ett opraktiskt sätt. En "vinkällare" av rökfärgat glas som står som en mörk skugga i halva köket... Underlig inredning också. Kitschklinkers i nästan hela lägenheten?! Svindyra designergrejer tillsammans med trashiga väggbokstäver ("LEV"). Eller missar jag nåt?
Det är ju en vindsvåning med snedtak så planlösningen tycker jag är bra efter förutsättningarna. Den smala gångarna har ju takfönster så att det skulle vara mörkt där tror jag då absolut inte, då är min fönsterlösa hall i en vanlig lägenhet beckmörk jämfört med det där.
Ypperligt bra placering av tvättmaskinen då den är gömd, enda nackdelen är isf. att den kanske hörs mer än om den stått i badrummet men här slipper man se smutstvättkorgar och tvättmedelsförpackningar och andra städattiraljer.
Förstår inte heller varför köket skulle vara dåligt planerat, gott om arbetsytor även om det efter förutsättningarna innebär att man tar några steg extra och snedtak som begränsar. Vad skulle de gjort av ytan där vinrummet är? Matplatsen är placerad där det finns ett vanligt,om än minimalt fönster så att byta plats på matbordets placering med kökets placering tycker jag vore mycket sämre med tanke på takhöjd, rymdkänsla och kontakt med öppna ljusare ytor.
Golvet var ingen höjdare men troligen har det några år på nacken.
De i ditt tycke trashiga väggbokstäverna kostar en hel del om de köpts på samma affär som annan snordyr inredning.
Trist stylat, finns i princip inget personligt någonstans, bara senaste inredningsprylar. Snyggt men som hämtat ur en inredningstidning. Skulle själv aldrig vilja bo i en takvåning med för mycket snedtak och i princip ingen utsikt annat än upp i himlen.