2016-01-21, 14:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Kan bli tre partier färre i riksdagen efter nästa val som det ser ut nu.
M+C, S+V, SD lär det kunna bli 2018.
Kommer finnas moderater som stödröstar kvar antingen L eller KD alt både och.
Så vi kan lugnt justera ned M med 1-1,5 procentenheter.
2016-01-21, 14:15
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Kan bli tre partier färre i riksdagen efter nästa val som det ser ut nu.
M+C, S+V, SD lär det kunna bli 2018.

Och större sd blir desto bättre det inger förtroende att vara stor och därmed kommer de att bli ännu större. Ingen omöjlighet att de kan nå 35 procent i nästa val.
2016-01-21, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Så länge depoteringstågen går mot det politiskt röda Norrland och då speciellt nu under skidsäsongen så får man ju vara tacksam. För dom har ju själva röstat fram att dom är villiga att låta sig berikas. Så nu får dom ju ta sitt ansvar och avlasta övriga Sverige som går på knäna.

I princip alla lär ju sträva efter att gettofieras söderut så snart det går.
2016-01-21, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Kommer finnas moderater som stödröstar kvar antingen L eller KD alt både och.
Så vi kan lugnt justera ned M med 1-1,5 procentenheter.
Moderaterna som stödröstar på L/Kd riskerar att hamna i samma situation som miljöpartisterna som stödröstade på F!, dvs att deras röst blir helt bortkastad.

Jag tror varken att Björklunds skägg & språktest eller Kristdemokraternas kvinnliga partiledare och DÖ-skrotning kan rädda kvar dem den här gången. SD blir för stora för att det ska finnas plats för dem.
Senast redigerad av petzor 2016-01-21 kl. 14:25.
2016-01-21, 14:22
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Mycket märklig politisk scen i Sverige nu: alla vet om att flykting- och invandringsfrågan är den som väljarna anser viktigast. Men inget annat parti än (sd) vågar ta tag i den. Så (sd) ökar och ökar utan att egentligen behöva göra någonting.

Jämför med en marknad där alla andra företag kritiserar ett företag som har en funktion som lockar köpare, istället för att själva anamma den funktionen på ett sätt som passar bra i deras egna produkter.

Fortsätter det på samma sätt (extrapolera Yougovs senaste mätningar framåt i tiden) så kommer det redan under 2016 att bli så, att (sd) är större än (m) och (s) tillsammans.
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2016-01-21 kl. 14:24.
2016-01-21, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Lite festligt att Stina Morian (dotter till Marit Paulsen) förklarar opinionsstödet för SD bland män med att politikerna inte kan "tala till männen". Vilket ju antyder att det bara är sättet att "tala" på som är problemet, att om man bara hade "talat" på ett annat sätt så hade männen direkt insett att SD har fel & 7k har rätt.

Om man analyserar opinionsläget på det sättet så har man nog väldigt små möjligheter att begripa vad som händer i samhället.

Ännu ett tydligt exempel på folkföraktet. De ser vanliga väljare som idioter som man bara behöver formulera sig rätt inför eller rättare sagt manipulera till att tycka rätt så blir allt bra sedan..
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2016-01-21 kl. 14:29.
2016-01-21, 14:28
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Även fast S slog fast om gränskontroll och M samt andra partier har pratat om mycket stramare flyktingpolitik så ökar SD lavinartat.

Jag trodde nämligen om S/M kommer med konkreta förslag att minska invandringen skulle SD hotas men det verkar som ingen bryr sig, de vill lägga sin röst på SD ändå.

Problemet är ju att trots gränskontroll och trots det kalla vädret så ligger takten ändå just nu på nästan 50000st om året. Det inser ju vem som helst att denna siffra bara kan leda till katastrof.
2016-01-21, 14:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
Moderaterna som stödröstar på L/Kd riskerar att hamna i samma situation som miljöpartisterna som stödröstade på F!, dvs att deras röst blir helt bortkastad.

Jag tror varken att Björklunds skägg & språktest eller Kristdemokraternas kvinnliga partiledare och DÖ-skrotning kan rädda kvar dem den här gången. SD blir för stora för att det ska finnas plats för dem.
Är KD för långt från 4 % har du rätt men jag tror inte både KD och L kommer ligga runt eller under 3 % någon av dem kommer ligga strax under 4 % och sålunda bli föremål för kamrat 4 % stöd.
2016-01-21, 14:30
Medlem
Jag har känt mig så nedtryckt av att vi har översvämmats av multikulturen utan möjligheter att säga NEJ....Jag vet att det är kört för Sverige men det är mycket glädjande att SD går mot att bli största parti. Jag vill tacka makteliten, massmedia, övriga partier med en spark i häcken. Det är därför jag röstar på SD!

Nu ser jag till och med dödligheten som en fördel! Alla vet att det finns gamla människor som ALLTID kommer att rösta S...dödligheten minskar sossarnas potential och jag har svårt att tro att invandrargrupperna i långa loppet kommer att stödja ett mossigt parti som S...

Vi behöver ett stort SD och övriga partier, även S och M skall förvandlas till småpartier ...
2016-01-21, 14:36
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Problemet är ju att trots gränskontroll och trots det kalla vädret så ligger takten ändå just nu på nästan 50000st om året. Det inser ju vem som helst att denna siffra bara kan leda till katastrof.
Visst har du rätt, chansen är väl tusentals av de 50.000 st redan har sökt asyl i andra EU länder eller vill vidare till Finland/Norge så nettoinflödet blir en bit mindre.
Sen tror jag att Tysklands, Österrike, Makedoniens och Sloveniens tuffare politik kommer minska inflödet hit ytterligare.
2016-01-21, 14:39
Medlem
Rickuzs avatar
Angående den senaste mätningen från Yougov.. Jag har finkammat varenda en av gammelmediernas hemsidor, och märkt att alla numera utelämnar mätningar från både Yougov och Sentio.

Enbart mätningar från svenska institut tas upp. D.v.s sådana där SD bara får ca 18 - 20% av rösterna.

Man kan ju fråga sig vad detta beror på. Man frågar sig också varför SD får mycket högre siffror i mätningar från utländska institut, som inte är en del av den svenska politiska apparaten.
Senast redigerad av Rickuz 2016-01-21 kl. 14:43.
2016-01-21, 14:46
Medlem
bollen_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Mycket märklig politisk scen i Sverige nu: alla vet om att flykting- och invandringsfrågan är den som väljarna anser viktigast. Men inget annat parti än (sd) vågar ta tag i den. Så (sd) ökar och ökar utan att egentligen behöva göra någonting.

Jämför med en marknad där alla andra företag kritiserar ett företag som har en funktion som lockar köpare, istället för att själva anamma den funktionen på ett sätt som passar bra i deras egna produkter.

Fortsätter det på samma sätt (extrapolera Yougovs senaste mätningar framåt i tiden) så kommer det redan under 2016 att bli så, att (sd) är större än (m) och (s) tillsammans.

Vilka andra skulle ta tag i frågan? Samma äckliga förrädare som orsakat denna pest? Skulle inte tro det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in