2016-01-19, 19:45
Medlem
rainbowias avatar
Tackar för sammanställningen IdaAmin!

Kollat snabbt igenom lagen och det verkar som Whateverhappened leder efter första etappen.
2016-01-19, 19:56
Medlem
whateverhappeneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Tackar för sammanställningen IdaAmin!

Kollat snabbt igenom lagen och det verkar som Whateverhappened leder efter första etappen.

Tror nog Team Outback Jacks kommer få bära Ochre Jersey efter första etappen då laget innehåller många spurtare som placerade sig bra; Ewan, Wippert, Blythe, Nizzolo och Von Hoff.
2016-01-19, 23:47
Medlem
IdaAmins avatar
Grattis till seger på årets första etapp Bothnia Australis! (Gissar att det är gamla Ostrobothnia som är i farten?)
Ligger på plats 30 totalt av 3000+ sportdirektörer.

Som väntat var det sprutlagen som dominerade första etappen, själv valde jag att gå på ett väldigt GC tungt lag. Nästkommande fyra etapper har tuffa till medeltuffa avslutningar och vill det sig väl så kommer vi inte se några sprutare igen förrän sista etappen.

Jag hoppas att Gerrans, Rohan, Thomas och Henao alla kan vara med och slåss om slutsegern. Kanske svårt att få med både Thomas och Henao i topp, men såg inga andra som jag tyckte hade bättre värde.

Jay McCarthy
kan sprätta till i bland. Fortfarande ung, visade bra form på australiska mästerskapet där han kom femma och har därmed hemmaplan. För 6 credit är det en billig chansning som kan sluta nånstans mellan plats 10-15 i GC med lite flyt.

Sen valde jag ta med ettan och tvåan från samma mästerskap, Bobridge och Meyer. Bobridge pissade på allt och alla i mästerskapet och borde ha en riktigt bra form. Svårbedömt hur han ska klara backarna, det kan bli både fågel eller fisk. Meyer vann TDU 2011, dock ett betydligt lättare TDU än iår. Men har onekligen bra form och kan liksom Bobridge bli en fågel.

Brenton Jones kom med som 4 creditare. Med trettonde platsen på första etappen och förhoppningsvis nåt liknande på den sista så har han infriat mina förväntningar.
2016-01-20, 05:56
Medlem
Illusioners avatar
Skönt att få in lite poäng på Wyss idag.

Ludvigsson upp som 8 i totalen, härligt!
2016-01-20, 09:45
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin
Grattis till seger på årets första etapp Bothnia Australis! (Gissar att det är gamla Ostrobothnia som är i farten?)
Ligger på plats 30 totalt av 3000+ sportdirektörer.

Som väntat var det sprutlagen som dominerade första etappen, själv valde jag att gå på ett väldigt GC tungt lag. Nästkommande fyra etapper har tuffa till medeltuffa avslutningar och vill det sig väl så kommer vi inte se några sprutare igen förrän sista etappen.

Jag hoppas att Gerrans, Rohan, Thomas och Henao alla kan vara med och slåss om slutsegern. Kanske svårt att få med både Thomas och Henao i topp, men såg inga andra som jag tyckte hade bättre värde.

Jay McCarthy
kan sprätta till i bland. Fortfarande ung, visade bra form på australiska mästerskapet där han kom femma och har därmed hemmaplan. För 6 credit är det en billig chansning som kan sluta nånstans mellan plats 10-15 i GC med lite flyt.

Sen valde jag ta med ettan och tvåan från samma mästerskap, Bobridge och Meyer. Bobridge pissade på allt och alla i mästerskapet och borde ha en riktigt bra form. Svårbedömt hur han ska klara backarna, det kan bli både fågel eller fisk. Meyer vann TDU 2011, dock ett betydligt lättare TDU än iår. Men har onekligen bra form och kan liksom Bobridge bli en fågel.

Brenton Jones kom med som 4 creditare. Med trettonde platsen på första etappen och förhoppningsvis nåt liknande på den sista så har han infriat mina förväntningar.
Thänx!

Hade inte superkoll på banprofilen så försökte sikta på motiverade aussies i uttagningen bara.
2016-01-20, 10:26
Medlem
rainbowias avatar
Tycker det ser ganska hyfsat ut. Ringrostig som sagt. Hade 2an, 3an, 7an idag och borde ligga i mitten av ligan. Har Simon Clarke i laget, tvekade en hel del. Hade Vakoc som alternativ (som blev 5a idag). Blir nog trots allt ett smygande upp på en topp-10 för Simon som laget har som uttalat mål. Hoppas med mycket på George Bennett, som jag tycker är ett riktigt klipp. Otroligt nog ensam om honom (har jag missat någon viktig information?). Bridgit Jones åkte hem idag efter att tagit det lite väl lugnt. Nåja, det blev en del poäng på första etappen.

ccma har hela dagens pall. Snyggt!
2016-01-20, 13:23
Medlem
Lord-Di-Legos avatar
Förödande dålig etapp idag för mitt lag. Jones blev OTL, och Gerrans vurpade och det blev inte många poäng. Det här blir tufft.
2016-01-20, 17:32
Medlem
IdaAmins avatar
Ja jäklar vad McCarthy kunde sprätta till! Nu är man igång, dock ligger nog ccma väldigt bra till efter dagens etapp.
2016-01-20, 21:38
Medlem
ruckaalis avatar
Va ju ingen hit att ta med Pelucchi i truppen.
2016-01-20, 21:45
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Va ju ingen hit att ta med Pelucchi i truppen.

Den råttan har svikit mig minst två gånger för mycket för att jag nånsin ska ta ut honom i mitt lag igen. Är en riktig klydderöv.

ccma gick som sagt riktigt bra idag och är uppe på plats 25 i totalen.
2016-01-21, 16:07
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Den råttan har svikit mig minst två gånger för mycket för att jag nånsin ska ta ut honom i mitt lag igen. Är en riktig klydderöv.

Verkligen! Sa till mig själv förra säsongen att aldrig ta med honom mer då jag ofta gjorde det pga att han ofta var billig, men han presterar ojämnt.
2016-01-21, 16:55
Medlem
rainbowias avatar
Citat:

Riktigt bra! I natt 1-2-4-6-10 för ccma. Kan det räcka till ledning? Strålande hur som helst. Måste vara vinterns hårdkörning på Fantasy Längdskidor som ger utslag även här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in