2016-01-15, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Nä, det låter ju inte som ett helt optimalt upplägg.

Jag minns för övrigt ett matchupplägg på försäsongen som jag var extremt irriterad på, och det var det Greg Berhalter körde för ett par säsonger sedan. Att låta spelarna spela en varsin halvlek den första träningsmatchen är ju väldigt vanligt för att lufta hela truppen. Problemet med Greg var att han gjorde detta i princip hela jävla försäsongen. Har för mig att han höll på med detta fram till sista träningsmatchen innan genrepet i slutet av mars. Inte så konstigt om matchformen är si sådär när säsongen dragit igång om knappt någon spelare har fått spela mer än 45 min på försäsongen...
Samtidigt vann vi de 4 första matcherna under den säsongen. Har svårt att förstå allt hat han fick utstå, han var inte rätt tränare för oss i den situationen vi befann oss i men han är bevisligen inte en dålig tränare. Det är styrelsen som anställde honom som bör få ta skiten.
Citera
2016-01-15, 11:28
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Samtidigt vann vi de 4 första matcherna under den säsongen. Har svårt att förstå allt hat han fick utstå, han var inte rätt tränare för oss i den situationen vi befann oss i men han är bevisligen inte en dålig tränare. Det är styrelsen som anställde honom som bör få ta skiten.

Upplägget jag syftade på kördes 2013, om jag inte minns fel, och då startade vi serien ganska dåligt.

Håller med dig om det. Och 2012 kom vi ju faktiskt 4 vilket är en ganska bra utveckling sett till att vi nästan fick kvala oss kvar säsongen innan...

Mycket märkligt av styrelsen att anställa honom, ja. Kanske inte för kompetensen, men snarare för att man i början sa att man letade tränare i kategorin "lång erfarenhet". Smart att då anställa någon som aldrig varit huvudtränare
Citera
2016-01-15, 11:31
Medlem
Jag skulle lägga en hel månad på att nöta in fasta situationer, nu vet jag att det är så gott som omöjligt att få matchlikt på träning precis som det är med att träna inlägg men jag skulle försöka.
Citera
2016-01-15, 11:48
Avslutad
Citat:
Mycket märkligt av styrelsen att anställa honom, ja. Kanske inte för kompetensen, men snarare för att man i början sa att man letade tränare i kategorin "lång erfarenhet". Smart att då anställa någon som aldrig varit huvudtränare

Med ekonomin vi hade då så var inte alternativen så många, och jag har förståelse för att man valde att prova honom när chansen dök upp

Appropå märkliga försäsongsupplägg så vet jag inte om något toppar Borgkvists MMA träning...
Citera
2016-01-15, 18:40
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Jag skulle lägga en hel månad på att nöta in fasta situationer, nu vet jag att det är så gott som omöjligt att få matchlikt på träning precis som det är med att träna inlägg men jag skulle försöka.
Enbart menar du eller vadå?
Citera
2016-01-15, 21:56
Medlem
Lurigfaxs avatar
Supercupen läggs ned. Äntligen.
Citera
2016-01-16, 22:03
Medlem
Citat:
Upplägget jag syftade på kördes 2013, om jag inte minns fel, och då startade vi serien ganska dåligt.

Håller med dig om det. Och 2012 kom vi ju faktiskt 4 vilket är en ganska bra utveckling sett till att vi nästan fick kvala oss kvar säsongen innan...

Nu ska du inte kasta skit på Malmös nya, förrän vi sett ngt. 😉
Citera
2016-01-19, 16:31
Medlem
Cmore sänder även den flyttade Gnaget-Vasalundsmatchen, som spelas nu på lördag..
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/nya-beskedet-aik-moter-vasalund-pa-lordag/
Citera
2016-01-20, 17:04
Bannlyst
Vem tror ni vinner skytteligan i år?
Citera
2016-01-20, 17:08
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Linus Hallenius.

Nää, men sånt är ju svårt att förutsäga innan ens trupperna är någorlunda spikade.
Citera
2016-01-20, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Enbart menar du eller vadå?

Nja kanske inte enbart men en majoritet av tiden den månaden. Tycker lagen verkar lägga alldeles för lite tid på dessa viktiga moment.
Citera
2016-01-20, 18:30
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill

Paulinho gjorde 11 mål på 14 matcher för Häcken förra året. Han får vara min favorit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in