Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-01-19, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hendurik
På vilket sätt skulle W Bush vara den sämsta presidenten någonsin?
Jisses, killen satt vid rodret när 10 tusen amerikanare dog i NY en helt vanlig morgon. Han går in i Irak för att få bort Saddams kärnvapen samt Saddam från makten. Hittar inge kärnvapen men störtar Saddam. Dödar uppskattningsvis 650 tusen irakier i och med sin briljanta idé att invadera.

Hans agerande har gjort att mellanöstern till stor del att det ser ut som det gör idag, han är en massmördare, en fåne som förvisso bara tog order från sina sponsor sionist lobbyister men fortfarande ett riktigt as.

Att Hillary Clinton ens får kandidera till president efter hennes förehavanden och brott mot mänskligheten (Libyen) är fan i mig obehagligt. Tror tyvärr hon kommer bli president då hon i amerikansk massmedia lyfts fram som en "stark jämställd kvinna". Givetvis är sponsorerna i media samma som stödjer hennes kampanj.
Senast redigerad av Cleit 2016-01-19 kl. 00:23.
2016-01-19, 00:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Däremot är hans idéer inte så genomtänkta eller realistiska, och han är allmänt dum och farlig vad gäller utrikespolitik, bör än en gång påpekas.

I ärlighetens namn nu..

Om han nu vore : dum och farlig, och i det närmaste en "by-stolle"..(som ni önskar se honom)

-Skulle han ha personligt ha nått där han är nu, rent ekonomiskt..?
Borde inte man ha sett igenom honom rent professionellt i de årtionden han har varit verksam ?

-Utrikespolitiskt är han annorlunda, det erkänner jag. Dock så ser jag USA att ha tagit "ett steg upp".., "och två steg ner"..(dvs misstag och misslyckanden)

I ett par årtionden nu..
2016-01-19, 01:00
Medlem
BAB7s avatar
Jag tror Hillary Clinton och Angela Merkel hade passat bra ihop, att ha goda utrikespolitiska kontakter är viktigt nu när det råder så många väpnade konflikter runt om i världen och terrorattentat etc.

Donald Trump har ju snackat skit om Tyskland och kritiserat Merkel.
En sådan person bör väl inte bli president?
2016-01-19, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
I ärlighetens namn nu..

Om han nu vore : dum och farlig, och i det närmaste en "by-stolle"..(som ni önskar se honom)

Borde inte man ha sett igenom honom rent professionellt i de årtionden han har varit verksam ?

-Utrikespolitiskt är han annorlunda, det erkänner jag. Dock så ser jag USA att ha tagit "ett steg upp".., "och två steg ner"..(dvs misstag och misslyckanden)

I ett par årtionden nu..

Nej, han är verkligen inte dum. Trycker på rätt knappar och är en av vår tids allra främsta på branding.

Det man ska vara medveten om när det kommer till - främst republikaner - är att de ofta medvetet gör sig dummare än vad de är. Ted Cruz är ett sådant exempel. Den som kan uttrycka sig enkelt framstår även som en tydlig och stark ledare. Det som märks är att Trump saknar en bred allmänbildning. Men jag tror säkert att den analytiska förmågan är på plats.
2016-01-19, 02:02
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag tror Hillary Clinton och Angela Merkel hade passat bra ihop, att ha goda utrikespolitiska kontakter är viktigt nu när det råder så många väpnade konflikter runt om i världen och terrorattentat etc.

Om Trump sagt ditt eller datt spelar inte särskilt stor roll.
Det är allt för stort fokus - från det etalissemang som nu är rädda att förlora sitt inflytande - på Trumps Beteende.
Man gnäller till med att han skulle vara "unpresidential."
Bara för att han säger saker Offentligt som andra, tidigare presidenter har döljt.

För ni tror väl ändå inte att övriga presidenter var några Helgon?
Bill Clinton knullade för fullt inne i Vita huset tex - är Det särskilt "presidentiellt"?
Dessutom Ljög han sig blå i TV efteråt där han förnekade allt ...

Så varför detta fokus på Trumps munläder just nu?
Dvs det beror på att det etablissemang som kontrollerat de båda två partierna hittills just nu är väldigt uppskrämda.
Så de försöker svartmåla Trump så gott de bara kan, genom att bla försöka utmåla honom som "unpresidential.". Inte "värdig" det fina presidentämbetet.

Men vad är det för Trams att tro att bara för att man är president så blir man Fläckfri?
De är Människor, av kött och blod. Precis som vi alla är.
Det innebär att de alla Svär och beter sig illa, som alla andra.
Och Gud vet vad annat de har gjort.

Trump är iaf Ärlig med Vem han är.
Eller hur?

Han har levt ett liv i en offentlighet som belyst honom och hans beteende så mycekt klarare och starkare än vad någon annan kandidat har.
Vi vet med andra ord ganska så väl hur Trump är - men vi kan samtidigt inte säga det samma om de andra.
Inte ens Hillary Clintons privatpersonlighet vet vi så mycket av, mer än indirekt. Och där vet vi att hon haft en frenetiskt mass-otrogen make, vi vet att hon är väldigt slarvig av sig, vi vet att hon är en maktkåt människa som ger upp allt i utbyte mot makt, vi vet att hon blir rädd av att se på bilder av krig, etc.
2016-01-19, 08:38
Medlem
Baruch.Goldsteins avatar
Citat:

Skit ska skit ha. Trump är en vän av det tyska folket och de vita folken på riktigt medan Merkel bara är ytterligare en folkförrädare som har gjort det till sitt livsuppdrag att implementera den judiska planen för sitt hemland, vilket Trump tar varje tillfälle att belysa. Den som öppet vågar kritisera den medvetna förstörelse som pågår av samhällen västvärlden över förtjänar givetvis inget annat än heder.

Med Merkel och Hillary Clinton kommer de väpnade konflikterna och terrorattentaten till Tyskland och USA. Med ledare som Trump koncentreras dessa konflikter till Israels region samtidigt som länder som Tyskland och USA kan återgå till att fokusera på att bygga välmående samhällen som går att vara stolta över.
2016-01-19, 09:02
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Bevis för detta?

För när jag söker på denna information så får jag endast motsatsen bevisad för mig.
Nej du har rätt, jag läste en text där det stod att Trump skulle få hjälp i sin kampanj av Jackson, men man avsåg att just det faktum att Jackson tagit avstånd från Trump gynnade honom.

Nya polls, i Florida ser det ut som följer

Trump: 31
Cruz: 19
Bush: 13
Rubio: 12

Alltså är Trump större än Rubio och Bush tillsammans, trots att de två haft de högsta ämbetena i staten.

Och i Georgia:

Trump: 33
Cruz: 23
Bush: 7
Rubio: 8

Trump gynnas av att de moderata republikanerna är kvar i valet så länge som möjligt. När de väl ger upp kommer de förmodligen att ge endorsement till Cruz, av den enda anledningen att han inte är Trump. Ju senare det sker desto fler stater kommer Trump att hinna vinna.
2016-01-19, 09:23
Medlem
Citat:

Idiotargument!

Trumps kritik av Tyskland och Merkel är i högsta grad berättigad. Trump är den ende vettige presidentkandidaten. När han tar över kommer vi att kunna städa ut det politiskt korrekta patrasket - det kommer att bli ett paradigmskifte även i Västeuropa....
2016-01-19, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Om Trump sagt ditt eller datt spelar inte särskilt stor roll.
Det är allt för stort fokus - från det etalissemang som nu är rädda att förlora sitt inflytande - på Trumps Beteende.
Man gnäller till med att han skulle vara "unpresidential."
Bara för att han säger saker Offentligt som andra, tidigare presidenter har döljt.

För ni tror väl ändå inte att övriga presidenter var några Helgon?
Bill Clinton knullade för fullt inne i Vita huset tex - är Det särskilt "presidentiellt"?
Dessutom Ljög han sig blå i TV efteråt där han förnekade allt ...

Så varför detta fokus på Trumps munläder just nu?
Dvs det beror på att det etablissemang som kontrollerat de båda två partierna hittills just nu är väldigt uppskrämda.
Så de försöker svartmåla Trump så gott de bara kan, genom att bla försöka utmåla honom som "unpresidential.". Inte "värdig" det fina presidentämbetet.

Men vad är det för Trams att tro att bara för att man är president så blir man Fläckfri?
De är Människor, av kött och blod. Precis som vi alla är.
Det innebär att de alla Svär och beter sig illa, som alla andra.
Och Gud vet vad annat de har gjort.

Trump är iaf Ärlig med Vem han är.
Eller hur?

Han har levt ett liv i en offentlighet som belyst honom och hans beteende så mycekt klarare och starkare än vad någon annan kandidat har.
Vi vet med andra ord ganska så väl hur Trump är - men vi kan samtidigt inte säga det samma om de andra.
Inte ens Hillary Clintons privatpersonlighet vet vi så mycket av, mer än indirekt. Och där vet vi att hon haft en frenetiskt mass-otrogen make, vi vet att hon är väldigt slarvig av sig, vi vet att hon är en maktkåt människa som ger upp allt i utbyte mot makt, vi vet att hon blir rädd av att se på bilder av krig, etc.

Vilket trams! För det första kan du inte svenska; "tidigare presidenter har DÖLJT saker"...du använder stora bokstäver mitt i meningar...du skriver en massa trams om att ingen är fläckfri.

"Trump är ärlig" - hur vet du det.....? Dummer.
2016-01-19, 10:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Han är inte dum, han är väldigt bra på att ta folk och verka trovärdig.
Citat:
Det har "man" efter alla hans konkurser. Det finns dock alltid nya personer att lura.

Som exempel på Trumps sinne för affärer:
“We’re going to get Apple to build their damn computers in this country instead of other countries.”

Hur skall han åstadkomma det?
Senast redigerad av Xenonen 2016-01-19 kl. 10:03. Anledning: Tillägg om Apple
2016-01-19, 10:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Han är inte dum, han är väldigt bra på att ta folk och verka trovärdig.

Det har "man" efter alla hans konkurser. Det finns dock alltid nya personer att lura.

Som exempel på Trumps sinne för affärer:
“We’re going to get Apple to build their damn computers in this country instead of other countries.”

Hur skall han åstadkomma det?

Genom att sätta upp tullar har du inte lärt dig det än?

Det är det enda argumentet jag har hört än så länge.
2016-01-19, 10:32
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Genom att sätta upp tullar har du inte lärt dig det än?

Det är det enda argumentet jag har hört än så länge.

Det märks ju att Trump inte har så genomtänkta idéer. Tvinga Apple att tillverka datorer i USA? Trump behöver några grundläggande lektioner i nationalekonomi. Protektionism är rena idiotin, det leder alltid till sämre utbud och högre priser. Utan kinesernas konkurrenskraft hade vi inte haft den höjning av levnadsstandard vi åtnjuter i dag.

http://gizmodo.com/trump-says-he-will-force-apple-to-manufacture-in-the-us-1753626111

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in