Citat:
Ursprungligen postat av
Celeno
Jag visade hur en investerare kan konkret beskriva sin framgångsrika strategi med några få ord. Ingen trader har lyckats med det någonsin.
Jesse Livermore berättar i sin bok sin strategi med några få ord. Följ tickern och bevaka viktiga nivåer, held bid -> lång och held offer -> kort. Han var en av marknadens rikaste traders.
Personligen så tycker jag dock detta är en ganska oviktig sak, då jag anser att den intellektuella utmaningen ligger i att hitta ett sätt att exploatera marknaden på själv - inte att följa någon annans strategi.
Citat:
Traders strategier går inte att beskriva och inte att replikera. Traders misslyckas till 95%, något som är statistiskt sämre än slumpen. Traders blir aldrig rika.
Som sagt, finns många framgångsrika traders. Jesse Livermore, för att nämna ett exempel, var 10 gånger rikare än vad du eller jag förmodligen någonsin kommer att bli i våra liv. Men hade hade förstås tur, du är ju expert på detta. Hatten av!
Citat:
Ursprungligen postat av
GrevePlasma
Vad är bättre eller sämre än daytrading.
Kan någon redogöra argumentera för varför intradagshandel är bra eller dåligt och likadant med motsatsen, så det blir nån klarhet i frågan.
Bättre eller sämre i vilket sammanhang?
Vill man tjäna stora pengar och ha störst chans att lyckas så är investering mycket bättre. Det är en väldigt liten chans att lyckas som trader, statistiskt sätt.
Finns det traders som lever på sin intradagshandel? Ja.
Är trading bästa alternativet om man vill bli rik? Nej.
Om mitt mål i livet hade varit att bli rik hade jag skaffat mig ett högavlönat jobb och sedan investerat så mycket jag kunde i aktier, inte suttit och tradat. Men att det finns folk som lever på sin trading, och folk som lyckas extremt bra därtill, det ska man inte förneka. Det är emellertid ett väldigt dåligt sätt att skapa sig en förmögenhet, om det nu är ens mål med livet.
Svar på dina frågor?