2016-01-18, 19:56
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Mycket löjligt ni som blir upprörda. Det här är bara väldigt bra, det finns garanterat ett stort kunskapsglapp hos många som kommer hit.
Ni som hatar har samma inställning som muslimer eller religiösa människor.

Inget extremt alls, eller ens konstigt, eller några lustiga och bisarra inslag fanns väl, men hade väntat mig något mycket mer groteskt efter ha läst kommentarerna här.

Vad tyckte du var lustigt och bisarrt?
Citera
2016-01-18, 19:59
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyGlimm
Precis.
Vi i Sverige väljer att låta de få procent som är sexuellt avvikande (homosexuella, transsexuella etc) vara och dessa ska varken misshandlas eller på annat sätt kränkas p.g.a. detta.
Medans i deras länder stenas eller hängs dessa. Att visa någon pervers "sexualkunskapsbok" kommer inte hjälpa ett skit, lär snarare ge motsatt effekt med tanke på hur den är utformad. Stackars jävla Sverige!
Citera
2016-01-18, 20:00
Medlem
GalnaSmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Mycket löjligt ni som blir upprörda. Det här är bara väldigt bra, det finns garanterat ett stort kunskapsglapp hos många som kommer hit.
Ni som hatar har samma inställning som muslimer eller religiösa människor.

Inget extremt alls, eller ens konstigt, eller några lustiga och bisarra inslag fanns väl, men hade väntat mig något mycket mer groteskt efter ha läst kommentarerna här.

Du tycker inte att det är smaklöst och groteskt att visa sån här skit till barn? Det var inget fel med hur det var när jag gick i skolan. Det här är överdrivet och rent utav vidrigt, att du är ok med det får mig bara att tänka att du också är vidrig och pervers. Skulle gärna vilja se landet människor som du skulle koka ihop om ni fick chansen, ni har ju redan förstört Sverige och det tog knappt 30 år.. hur mycket värre hade det varit om det bara var ni?

Än en gång exkluderar ni mitten, det är vad vi kallar ett argumentationsfel.
Citera
2016-01-18, 20:01
Medlem
Författaren till denna skrift är en kvinna vid namn Agnes Dahné. När man söker på henne hittar man två saker. Hennes tidigare efternamn är Larsson, vilket hon ändrat till Larsdotter, vilket verkar vara en trend hos yngre medvetna kvinnor nuförtiden. Dessutom är två afrikaner skrivna på hennes adress, en 41-åring och en 71-åring.
Citera
2016-01-18, 20:06
Medlem
Imirons avatar
Jag ser inte problemet? Man lär ut att det i Sverige är fullt lagligt att vara transa. Man lär ut att man får ha sex med vilken myndig person man vill förutsatt att denne är med på det.

Jag ser inga som helst problem med att nyanlända informeras om detta.
Citera
2016-01-18, 20:10
Medlem
IQ130s avatar
Rubriken inte helt rättvisande, som vanligt. Det här är en lärarhandledning, inget som kommer att delas ut till "barnen", även om avsikten är att läraren ska använda bilderna. Inte så farligt då, reagerade främst mot omfånget. Alldeles för mastigt om det varit en regelrätt lärobok, men det är det alltså inte. Sen balanseras könsorden för all del, men jag tycker inte att man ska utbilda i sexualitet utan att i samma sammanhang ta upp lagstiftningen.
Senast redigerad av IQ130 2016-01-18 kl. 20:17.
Citera
2016-01-18, 20:14
Medlem
Ser få problem med informationsboken. Däremot tycker jag att bilderna och språkbruket var rätt så dåligt. Visst kan man tänka sig att språket måste vara enkelt speciellt med tanke på målgruppen. Men med tanke på att det är främst vuxna, unga vuxna och tonåringar som boken riktar sig mot... så är det kanske inte direkt lämpligt att lägga sig själv på småskolenivå. Litteratur av de här slagen brukar ligga i facket "dags att växa upp" och då ska språket formas på ett sådant sätt. Annars finns det risk att det inte tas seriöst. *fnitter fnitter*
Citera
2016-01-18, 20:16
Medlem
Xer0s avatar
Kan dom inte växa upp? Dessa RFSU infromatörer lever kvar på dagis åldern då det var kul att rita snoppar och snippor. Så känns det i alla fall.

Tror dom verkligen att 23 åriga arabiska byggnadsarbetare och ex-soldater som har skjutit civila och våldtagit assyriska kvinnor kommer att läsa detta och bry sig?

Bilologiboken vi hade i skolan var betydligt bättre, och sakligare.
Senast redigerad av Xer0 2016-01-18 kl. 20:24.
Citera
2016-01-18, 20:21
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalnaSmurfen
Du tycker inte att det är smaklöst och groteskt att visa sån här skit till barn? Det var inget fel med hur det var när jag gick i skolan. Det här är överdrivet och rent utav vidrigt, att du är ok med det får mig bara att tänka att du också är vidrig och pervers. Skulle gärna vilja se landet människor som du skulle koka ihop om ni fick chansen, ni har ju redan förstört Sverige och det tog knappt 30 år.. hur mycket värre hade det varit om det bara var ni?

Än en gång exkluderar ni mitten, det är vad vi kallar ett argumentationsfel.
Ingen större skillnad från när jag hade sexualkunskap på slutet av 90-talet.
Ser inga problem att ungdomar tar det av det här materialet. De flesta lär ha sett bra mycket "vidrigare" saker på nätet. Porr till och med(gud förbjude)
Jag har sex, inte mer pervers än andra vuxna människor

Du drar snabba slutsatser du.. Röster inte 7-klövern om man säger så. Kan lova att jag har bidragit mer till det här landet än vad du någonsin kommer göra.

Orkar inte citera något nu, men det fanns många lustiga formuleringar.
Citera
2016-01-18, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Kan dom inte växa upp? Dessa RFSU infromatörer lever kvar på dagis åldern då det var kul att rita snoppar och snippor. Så känns det i alla fall.

Tror dom verkligen att 23 åriga arabiska byggnadsarbetare och ex-soldater som har skjutit civila och våldtagit assyriska kvinnor kommer att läsa detta och bry sig?

Nej, de kanske inte bryr sig men de har fått informationen.
Sen är det möjligt att de faller tillbaka på sin kultur eller den information de fick i sina hemländer av sina landsmän.
Citera
2016-01-18, 20:25
Medlem
Antivalents avatar
Alltså heeeeeelt sjukt! Det är sida upp och sida ner på samma ritade "snippa, fitta" och "kuk, penis". Om och om igen... De på RFSU verkar tro att det finns olika sexuella läggningar och det finns en likafördelning mellan de olika lustarna.

Angående könssjukdomar så är det helt bisarrt lite, en bild som säger att det är bra att testa sig dagen efter, inte så mycket mer. Jo, "Mahmud har HIV men vill ha sex med Abdullah, hur ska han göra?".

Utöver det är hela arbetet otroligt dåligt gjort, frågeställningarna riktade till ungdomar är exakt samma som de till vuxna, förutom att ett eller ett par ord bytts ut. Tycker de verkligen att det är så stor skillnad mellan grupperna så kan man väl göra mer än att byta ut "flickvän" till "fru" och "man" till "kille".

Är det så här det ser ut hos extremvänstern gällande sexualism? Det är sjukare än den sjukaste 70talsfantasi om uppfostran. Herre fucking gud!
Citera
2016-01-18, 20:27
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Nej, de kanske inte bryr sig men de har fått informationen.
Sen är det möjligt att de faller tillbaka på sin kultur eller den information de fick i sina hemländer av sina landsmän.

Jag skulle ge dom det här i stället, med lite bra illustrationer till.
http://www.wikihow.com/Respect-Women-and-Their-Rights-as-a-Muslim
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in