2016-01-18, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Av ren nyfikenhet måste jag fråga om du eller nån annan blåvit sett honom spela i Kina? Ligger nivån under eller över allsvenskan? Har Tobbe förlorat något av sin kvalité i djupled? Som sagt fyller han 34 relativt snart och åldern kan börja ta ut sin rätt, tror inte det sker på en gång i sådana fall men det är riskabelt om man ger ett längre kontrakt.

Absolut.

Nej, det har jag inte, men det har garanterat de ansvariga. Som jag förstått det, är den tekniska kvalitén god i Kina, men organisationen i lagen är urkass innan de styrt upp saker och ting, alltså det taktiska.
2016-01-18, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
hehe, Ludwig borde bli uttagen till EM truppen, annars tycker jag att det är skandal. Vet inte hur de ser på det, men har deras säsong startat när OS går av stapeln? Sam och Engvall kan mycket väl bli uttagna till OS-truppen. Blåvitt har inte uttalat sig om hur de skulle göra vid ett OS ännu, så det är svårt att säga hur de skulle se på en uttagning av Engvall till OS.

Hysén kommer bli utmärkt, om han kommer, 2-3 år till i kroppen har han nog, på en bra nivå, ett 3 års kontrakt skulle jag tycka är helt ok. 2 + option på förlängning med 1 kanske hade varit bäst dock. Kommer han, förväntar jag mig att han kommer vara med i toppen av skytteligan, givet att han inte skadar sig. 10-15 mål ser jag som högst möjligt, vilket blir en trevlig tillgång, Rieks vann den interna skytteligan i Allsvenskan förra året, på 10 gjorde mål.

Sedan är Tobias en stor profil, karaktär, och ledare på och utanför plan. Det är också värdefullt.
jag anser att wendt,Martin olsson och Niklas Hult går före Ludde i en blivande em trupp
2016-01-18, 17:39
Bannlyst
Det blir inte DIF för han då?
http://img.cdn.svenskafans.com/Image/7/11486/Reportage-del-3-Tobias-Hysen-infoumlr-aringrets-saumlsong.jpg
2016-01-18, 17:53
Medlem
a.e.gs avatar
Både Hysen och hans agent förnekar att han bryter kontraktet i Kina.

http://www.expressen.se/gt/sport/uppgift-hysen-bryter-kontraktet---nekar-sjalv/

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2016-01-18, 18:01
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Både Hysen och hans agent förnekar att han bryter kontraktet i Kina.

http://www.expressen.se/gt/sport/uppgift-hysen-bryter-kontraktet---nekar-sjalv/

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Sådär kommunicerade samma agentbyrå i fallet med Rasmus Elm några veckor innan kontraktet officiellt var brutet.
2016-01-18, 18:22
Medlem
RobieBwois avatar
Daniel Andersson bekräftade nyss på träningen att Safari är klar för MFF. Ansluter i sommar då...
2016-01-18, 18:35
Medlem
Silva klar till Gif enligt fotbollskanalen. 2 års kontrakt
Avslutad
Då var Safari klar. Kontraktet är på 4,5 år. Grymt nöjd med den värvningen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadenza
Safari klar, ansluter i sommar.
Känns väldigt bra! Ser gärna att Yotun säljs. Konate som back-up

Intressant genomgång av Allan Kuhn om hur han vill att Malmö ska spela: http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/malmo-ffs-danska-dynamitoffensiv/

Tänkbar elva:

Rosenberg - X
Berget - Lewicki - Eikrem - Molins
Safari - Arnasson - Bengtsson - Tinnerholm
Wiland

Blir överspelet i öppningsmatchen
2016-01-18, 18:37
Medlem
Jag kan inte förstå hur man ser Hysen som denna frälsare. Ska inte Blåvit se framåt och inte bakåt?
Med Hysen in känns som lägger i R istället för 6:an
2016-01-18, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Jag kan inte förstå hur man ser Hysen som denna frälsare. Ska inte Blåvit se framåt och inte bakåt?
Med Hysen in känns som lägger i R istället för 6:an

Du menar att en anfallare som är prövad och en pålitlig målskytt, och dessutom skulle komma gratis(i princip), är fel? Om han presterar på den nivå han kan, så finns det inte så många alternativ som är bättre.

Sedan hoppas man ju självklart på att killar som Engvall och PaKa växlar upp och levererar, där är den offensiva framtidspotentialen.
2016-01-18, 19:09
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Känns väldigt bra! Ser gärna att Yotun säljs. Konate som back-up

Intressant genomgång av Allan Kuhn om hur han vill att Malmö ska spela: http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/malmo-ffs-danska-dynamitoffensiv/

Tänkbar elva:

Rosenberg - X
Berget - Lewicki - Eikrem - Molins
Safari - Arnasson - Bengtsson - Tinnerholm
Wiland

Blir överspelet i öppningsmatchen

Trevlig elva det där, på pappret.
Håller som MFF:are tummarna för att det ska gå ihop

Välkommen hem, Behrang.
Alltid kul med hemvändare, speciellt ifrån en bra klubb som Basel.
Nu kan man skeppa iväg Yotun och låta Konate bli skolad av Safari som vänsterback och sedan axla hans mantel om 2 år

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in