Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Drömmen för oss gnagare är att Carlgren blir uttagen, blir förstemålvakt vilket leder till att Sverige vinner EM och han säljs för 90 miljoner + VFK
Men ska man va realistisk tror jag inte nån av spelarna tas ut i EM-truppen och hur ser egentligen Holland & Danmark på att släppa spelare mitt under säsong? Blåvitt som då har Allsvenskan och EL-kval att fokusera på vill väl inte heller släppa spelare i onödan?
Sen förvånar det mig att ingen ifrågasätter Hyséns status. Han fyller trots allt 34 om två månader så hur långt kontrakt kan man tänkas ge?
EDIT: Jag tror säkert Tobbe kan leverera direkt men frågan är när hans bäst före datum passerar.
hehe, Ludwig borde bli uttagen till EM truppen, annars tycker jag att det är skandal. Vet inte hur de ser på det, men har deras säsong startat när OS går av stapeln? Sam och Engvall kan mycket väl bli uttagna till OS-truppen. Blåvitt har inte uttalat sig om hur de skulle göra vid ett OS ännu, så det är svårt att säga hur de skulle se på en uttagning av Engvall till OS.
Hysén kommer bli utmärkt,
om han kommer, 2-3 år till i kroppen har han nog, på en bra nivå, ett 3 års kontrakt skulle jag tycka är helt ok. 2 + option på förlängning med 1 kanske hade varit bäst dock. Kommer han, förväntar jag mig att han kommer vara med i toppen av skytteligan, givet att han inte skadar sig. 10-15 mål ser jag som högst möjligt, vilket blir en trevlig tillgång, Rieks vann den interna skytteligan i Allsvenskan förra året, på 10 gjorde mål.
Sedan är Tobias en stor profil, karaktär, och ledare på och utanför plan. Det är också värdefullt.