2016-01-18, 13:25
Medlem
Vågar inte öppna upp flaskan förrns Tobbe är klar, men detta blir fantastiskt, om det stämmer!

Have it good is just ö thing in svenska , means. Have it good - Glenn H
January 2016
2016-01-18, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Såja! Då är truppen i nuläget komplett.

Sälj nu Engvall fort som fan för 25 miljoner och få lite trygghet i ekonomin.
2016-01-18, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbla
Behöver ni inte ersätta Gustav Svesson? Han var väl er bästa spelare förra året?

Min teori är att man redan förra sommaren visste att Gurra var på väg att lämna, så man tog in Albaek. Vi var ju egentligen överbemannade på innermitten under hösten.

Albaek, Seb Eriksson, Tom Pettersson, Sabah Lawson/MSD som fjärde. Det ska räcka. Dessutom hoppas jag att det kan släppa för Seb om han slipper lika mycket offensivt ansvar som han hade bredvid Svensson.
2016-01-18, 13:34
Medlem
Kungblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Min teori är att man redan förra sommaren visste att Gurra var på väg att lämna, så man tog in Albaek. Vi var ju egentligen överbemannade på innermitten under hösten.

Albaek, Seb Eriksson, Tom Pettersson, Sabah Lawson/MSD som fjärde. Det ska räcka. Dessutom hoppas jag att det kan släppa för Seb om han slipper lika mycket offensivt ansvar som han hade bredvid Svensson.

Ja, man har väl varit med om förr att när den bästa spelaren försvinner lyfter sig andra i laget ett par snäpp antar jag.
2016-01-18, 13:46
Medlem
Albaek hade en stor fet jävla köp rek på sig. Det var nog mer ett "too good to say no", när man ändå hade chansen. Förhoppningsvis växer Mads i år. Han har kanske allsvenskans bästa vänster- och passningsfot. Påminner lite om Kim Källström på det sättet.

Det kan bli fest, med Tobbe som lattjar där framme med sina djupledslöppningar och Mads som levererar bollarna framåt.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-01-18 kl. 13:49.
2016-01-18, 14:33
Medlem
Cadenzas avatar
Safari klar, ansluter i sommar.
2016-01-18, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
FCK har godkänt Leicesters bud på Amartey enligt fck.dk. Skönt klirr i kassan för oss!

Skönt klirr för Dif invest, Djurgården får inte mycket mer än en miljon.
2016-01-18, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Sälj nu Engvall fort som fan för 25 miljoner och få lite trygghet i ekonomin.

Bättre om Sam och Ludde säljs, får vi låt säga 15%-20% så blir det rätt sköna pengar, givet att de säljs för låt säga 35-40 MSEK vardera. 10-15 MSEK, och vi slipper göra oss av med Engvall, som säkert har en relativt låg lön, och stor potential. Engvall+Hysen i anfallet skulle åtminstonde jag vilja se, Boman, som murbräcka/alternativ.

Drömscenariot, hade ju varit om Ludwig/Sam/Engvall gör fantastiska EM/OS turneringar, och går för typ 50 vardera i sommar.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-01-18 kl. 15:05.
2016-01-18, 15:26
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Bättre om Sam och Ludde säljs, får vi låt säga 15%-20% så blir det rätt sköna pengar, givet att de säljs för låt säga 35-40 MSEK vardera. 10-15 MSEK, och vi slipper göra oss av med Engvall, som säkert har en relativt låg lön, och stor potential. Engvall+Hysen i anfallet skulle åtminstonde jag vilja se, Boman, som murbräcka/alternativ.

Drömscenariot, hade ju varit om Ludwig/Sam/Engvall gör fantastiska EM/OS turneringar, och går för typ 50 vardera i sommar.
Drömmen för oss gnagare är att Carlgren blir uttagen, blir förstemålvakt vilket leder till att Sverige vinner EM och han säljs för 90 miljoner + VFK

Men ska man va realistisk tror jag inte nån av spelarna tas ut i EM-truppen och hur ser egentligen Holland & Danmark på att släppa spelare mitt under säsong? Blåvitt som då har Allsvenskan och EL-kval att fokusera på vill väl inte heller släppa spelare i onödan?

Sen förvånar det mig att ingen ifrågasätter Hyséns status. Han fyller trots allt 34 om två månader så hur långt kontrakt kan man tänkas ge?

EDIT: Jag tror säkert Tobbe kan leverera direkt men frågan är när hans bäst före datum passerar.
2016-01-18, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Drömmen för oss gnagare är att Carlgren blir uttagen, blir förstemålvakt vilket leder till att Sverige vinner EM och han säljs för 90 miljoner + VFK

Men ska man va realistisk tror jag inte nån av spelarna tas ut i EM-truppen och hur ser egentligen Holland & Danmark på att släppa spelare mitt under säsong? Blåvitt som då har Allsvenskan och EL-kval att fokusera på vill väl inte heller släppa spelare i onödan?

Sen förvånar det mig att ingen ifrågasätter Hyséns status. Han fyller trots allt 34 om två månader så hur långt kontrakt kan man tänkas ge?

EDIT: Jag tror säkert Tobbe kan leverera direkt men frågan är när hans bäst före datum passerar.

hehe, Ludwig borde bli uttagen till EM truppen, annars tycker jag att det är skandal. Vet inte hur de ser på det, men har deras säsong startat när OS går av stapeln? Sam och Engvall kan mycket väl bli uttagna till OS-truppen. Blåvitt har inte uttalat sig om hur de skulle göra vid ett OS ännu, så det är svårt att säga hur de skulle se på en uttagning av Engvall till OS.

Hysén kommer bli utmärkt, om han kommer, 2-3 år till i kroppen har han nog, på en bra nivå, ett 3 års kontrakt skulle jag tycka är helt ok. 2 + option på förlängning med 1 kanske hade varit bäst dock. Kommer han, förväntar jag mig att han kommer vara med i toppen av skytteligan, givet att han inte skadar sig. 10-15 mål ser jag som högst möjligt, vilket blir en trevlig tillgång, Rieks vann den interna skytteligan i Allsvenskan förra året, på 10 gjorde mål.

Sedan är Tobias en stor profil, karaktär, och ledare på och utanför plan. Det är också värdefullt.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-01-18 kl. 15:41.
2016-01-18, 15:46
Medlem
Håller med Eagles, 2+1 på Tobbe låter rimligt. Han är en så smart anfallare att jag är övertygad om att han håller allsvensk klass så länge.
2016-01-18, 16:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
hehe, Ludwig borde bli uttagen till EM truppen, annars tycker jag att det är skandal. Vet inte hur de ser på det, men har deras säsong startat när OS går av stapeln? Sam och Engvall kan mycket väl bli uttagna till OS-truppen. Blåvitt har inte uttalat sig om hur de skulle göra vid ett OS ännu, så det är svårt att säga hur de skulle se på en uttagning av Engvall till OS.
Nja jag gillar Augustinsson men det som talar emot honom är att vänsterbackspositionen inte behöver fyllas, sin ringa ålder och i och med det: brist på rutin. Är dock bara en tidsfråga innan han är med i A-landslaget.

OS är mellan 4-20 augusti och då har Danska ligan börjat och Allsvenskan är i full gång, under den tiden spelas Djurgården-Göteborg och Göteborg-Falkenberg (eventuellt kan han missa Hammarby-Göteborg 21/7) sen är det väl Europamatcher på detta? Vet att Djurgården gått ut och sagt att man kan släppa spelare till OS samtidigt som AIK sagt att man inte kommer göra det. Hur det ligger till med Göteborg har inte jag heller nån aning om.
Nåja åter till Topic:
Citat:
Hysén kommer bli utmärkt, om han kommer, 2-3 år till i kroppen har han nog, på en bra nivå, ett 3 års kontrakt skulle jag tycka är helt ok. 2 + option på förlängning med 1 kanske hade varit bäst dock. Kommer han, förväntar jag mig att han kommer vara med i toppen av skytteligan, givet att han inte skadar sig. 10-15 mål ser jag som högst möjligt, vilket blir en trevlig tillgång, Rieks vann den interna skytteligan i Allsvenskan förra året, på 10 gjorde mål.
Av ren nyfikenhet måste jag fråga om du eller nån annan blåvit sett honom spela i Kina? Ligger nivån under eller över allsvenskan? Har Tobbe förlorat något av sin kvalité i djupled? Som sagt fyller han 34 relativt snart och åldern kan börja ta ut sin rätt, tror inte det sker på en gång i sådana fall men det är riskabelt om man ger ett längre kontrakt.
Citat:
Sedan är Tobias en stor profil, karaktär, och ledare på och utanför plan. Det är också värdefullt.
Absolut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in