2016-01-18, 00:20
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadenza
Med tanke på att han petats av en Peruan som inte behärskar grundläggande försvarsspel tycker jag konate visat styrka som bitit ihop och levererat de få tillfällen han fått chansen.

Han var t.ex. briljant mot Shakhtar hemma.
Tycker också Konate visar prov på kvalité de få gångerna han får chansen. Känns betydligt mer säker än Yotun. Men mot oss får ni gärna spela med Yotun, gubben har missat det där med försvarsspel.
2016-01-18, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Tycker också Konate visar prov på kvalité de få gångerna han får chansen. Känns betydligt mer säker än Yotun. Men mot oss får ni gärna spela med Yotun, gubben har missat det där med försvarsspel.
Du vet om att han gjorde mål mot er i våras?

Angående Konate: lika briljant som han är i några enstaka CL-matcher, lika värdelös är han i allsvenskan. För min del får vi gärna sälja honom till någon allsvensk klubb och sedan ha en återköpsoption inbakad i affären.
2016-01-18, 01:47
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Du vet om att han gjorde mål mot er i våras?

Angående Konate: lika briljant som han är i några enstaka CL-matcher, lika värdelös är han i allsvenskan. För min del får vi gärna sälja honom till någon allsvensk klubb och sedan ha en återköpsoption inbakad i affären.
Jo tack, svårt att glömma en sån once in a liftetime träff. Det ändrar dock inte att han är usel bakåt på plan. Det jag har sett av Konate är stabilt men ja, jag ser ju inte varje mff match.
2016-01-18, 11:43
Medlem
csts avatar
FCK har godkänt Leicesters bud på Amartey enligt fck.dk. Skönt klirr i kassan för oss!
2016-01-18, 11:53
Avslutad
Om AIK tar in en ny vänsterback som breddar på den platsen som har potentialen att ersätta Nisse så är jag nöjd. Skulle vilja se Jacob Ericsson i AIK igen.
2016-01-18, 12:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
FCK har godkänt Leicesters bud på Amartey enligt fck.dk. Skönt klirr i kassan för oss!
Smått bisarrt att ni får mer för er VFK än vad Göteborg fick för sin bäste spelare.
2016-01-18, 12:20
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Smått bisarrt att ni får mer för er VFK än vad Göteborg fick för sin bäste spelare.
Ja och nej. Nu är väl priset uppe i ungefär vad Amartey borde ha kostat när FCK köpte honom.
2016-01-18, 12:28
Medlem
Shuyins avatar
Erik Johansson ersätter Amartey i FCK: http://www.fotbollskanalen.se/danmark-1/klart-erik-johansson-lamnar-belgiska-gent-for-fc-kopenhamn/

Fortsätter gå trögt för svenskar i Belgien. Bara Wilhelmsson och Zetterberg som har lyckats där i modern tid väl?
2016-01-18, 12:58
Avslutad
Shanghai släpper Hysen.
https://twitter.com/azetterman/status/689053549251162121
2016-01-18, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Om AIK tar in en ny vänsterback som breddar på den platsen som har potentialen att ersätta Nisse så är jag nöjd. Skulle vilja se Jacob Ericsson i AIK igen.

Ericsson var ju öis bästa spelare 2014, verkar ha blivit mest bänk i Gefle? Älskade hans överlappningar på vänsterkanten, vindsnabb. Skulle behöva öva lite mer inspel från kanten, men skulle älska att se honom i öis igen. Tror att han lätt kan utvecklas till en grym vänsterback, spelförståelsen har han också. Tror att det bästa för honom vore en säsong i superettan och sen om det går bra ta klivet upp till nån mittenklubb i AS.
2016-01-18, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Shanghai släpper Hysen.
https://twitter.com/azetterman/status/689053549251162121

Såja! Då är truppen i nuläget komplett.
2016-01-18, 13:22
Medlem
Kungblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Såja! Då är truppen i nuläget komplett.

Behöver ni inte ersätta Gustav Svesson? Han var väl er bästa spelare förra året?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in