Citat:
Ursprungligen postat av
Cleit
Zigenarna har tryckt undan dem svenska hemlösa från många platser. För inte så länge sedan köpte jag alltid en tidning eller liknande från en svensk hemlös eller gav ett bidrag. Nuförtiden ser jag aldrig dem längre.
Jag har gjort samma iakttagelse. För 4-5 år sedan köpte jag alltid de hemlösas tidning av någon sliten äldre svensk missbrukare som försökte ta sig ur sin situation. Dom syns aldrig till längre, det är enbart zigenare som står & säljer tidningar idag & dom har överhuvudtaget inte här att göra så där köper jag givetvis inget. Var de svenska uteliggarna tagit vägen har jag ingen aning om, men man fruktar ju det värsta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Floragatan
Många hemlösa lider av psykisk ohälsa, ofta i kombination med missbruk.
En annan aspekt är dom hemlösas anhöriga. Det finns många oroliga mammor, pappor och syskon som lider av att deras inbetalda skattepengar tydligen inte räcker till omsorg av deras hemlösa son, dotter eller syskon.
Detta är en väldigt viktig aspekt. Det har varit en del av samhällskontraktet att dom som av psykisk sjukdom, missbruk eller otur hamnat i utanförskap har kunnat få hjälp av de skattepengar som deras föräldrar, syskon & vänner betalat in. Nu går dessa pengar istället till zigenare & asylturister. Tonen mot svenska uteliggare har hårdnat & dom omnämns nu av medievänstern som någon som bör "ta sig samman".
Det som nu gäller är "Total invandring" av Goebbels-typ, där allt annat får finna sig i att stå tillbaka.
Att i det läget från media & vänsterhåll dilla om "ställa svaga grupper mot varandra" är pinsamt, äckligt & direkt ondskefullt.