2016-01-17, 13:28
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Att denna grupp sitter på bar backe och får sova ute är egentligen deras eget fel. De har försäkrat ut sig genom att vägra anpassa sig till de regler som finns i samhället. Kan man inte förhålla sig till de regler som finns för att ha en bostad så förlorar man besittningsrätten till den. Söker man inte arbete så förlorar man rätten till a-kassa, socialbidrag och liknande.

Just det du skriver om psykisk ohälsa så är det ett stort problem som skulle räddat de flesta om det inte fanns. Att man stängde nästan alla "dårhus" på 80-talet gör att dessa människor idag lever mitt ibland oss andra. När de inte klarar av det så hamnar de till slut på gatan och får klara sig själva. Många av dessa skulle säkert klara eget boende, stödboende eller gruppboende med övervakad medicinering. De som blir över får man faktiskt låsa in för deras eget och andras bästa!
Jag kan hålla med om att vissa hemlösa har sig själv att skylla, å andra sidan är det inte riktigt görbart att utreda vem som "förtjänar" hjälp och vem som inte gör det. Sedan har vi som sagt relaterade konsekvenser som oroliga anhöriga, hemlösa som pissar, skiter och sover i porten eller på allmän plats, inbrott i vindsförråd etc.

Håller med om dårhusen, inte som att Beckomberga skulle återuppstå, utan någon modern variant.
Citera
2016-01-17, 13:34
Medlem
Zigenarolyckans avatar
Men herregud vilken jävla idioti. Vem fan bryr sig om ett gäng pundare nu? Hade det varit under zigenarkrisen för ett år sedan så kanske folk hade brytt sig men nu handlar allt om flyktingkrisen.

Ni vet flyktingkrisen SD? Importen av hundratusentals våldtäktsturister rakt in i Sverige. Sådan där invandring som ska vara er hjärtefråga och som vi röstat på er för att ni ska göra något åt. Kanske ni skulle fokusera på alla de svenska kvinnor, flickor och barn som råkar i dessa rovdjurs klor dag in och dag ut? Förbannade odugliga jävla skitledning.
Citera
2016-01-17, 13:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleit
Zigenarna har tryckt undan dem svenska hemlösa från många platser. För inte så länge sedan köpte jag alltid en tidning eller liknande från en svensk hemlös eller gav ett bidrag. Nuförtiden ser jag aldrig dem längre.
Jag har gjort samma iakttagelse. För 4-5 år sedan köpte jag alltid de hemlösas tidning av någon sliten äldre svensk missbrukare som försökte ta sig ur sin situation. Dom syns aldrig till längre, det är enbart zigenare som står & säljer tidningar idag & dom har överhuvudtaget inte här att göra så där köper jag givetvis inget. Var de svenska uteliggarna tagit vägen har jag ingen aning om, men man fruktar ju det värsta.

Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Många hemlösa lider av psykisk ohälsa, ofta i kombination med missbruk.

En annan aspekt är dom hemlösas anhöriga. Det finns många oroliga mammor, pappor och syskon som lider av att deras inbetalda skattepengar tydligen inte räcker till omsorg av deras hemlösa son, dotter eller syskon.
Detta är en väldigt viktig aspekt. Det har varit en del av samhällskontraktet att dom som av psykisk sjukdom, missbruk eller otur hamnat i utanförskap har kunnat få hjälp av de skattepengar som deras föräldrar, syskon & vänner betalat in. Nu går dessa pengar istället till zigenare & asylturister. Tonen mot svenska uteliggare har hårdnat & dom omnämns nu av medievänstern som någon som bör "ta sig samman".

Det som nu gäller är "Total invandring" av Goebbels-typ, där allt annat får finna sig i att stå tillbaka.
Att i det läget från media & vänsterhåll dilla om "ställa svaga grupper mot varandra" är pinsamt, äckligt & direkt ondskefullt.
Citera
2016-01-17, 14:11
Medlem
Y2Ws avatar
Ser på Facebook att "antirasister" blir skitarga över att SD hjälper hemlösa.

Vilken solidaritet vänstern drivs av.
Citera
2016-01-17, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W

Ja man blir mer och mer övertygad om att feministvänstern varken månar om kvinnor eller hemlösa eller utlänningar heller för den delen. Det handlar bara om att bli igenkänd eller associerad med att måna om dem för godhetspoäng. Att faktiskt hjälpa dem på riktigt är mindre viktigt.
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2016-01-17 kl. 14:47.
Citera
2016-01-17, 14:43
Medlem
Y2Ws avatar
Så här skriver ägaren av en av de större hata-SD siterna, amatörjuristen Behrang Kianzad:

Citat:
Minns ni när rasisterna var emot hemlösa?

Nej det minns jag verkligen inte, det har man givetvis aldrig varit.
Citera
2016-01-17, 15:07
Medlem
x2tusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W

Japp-det visar att vänstern och Goebbels har samma värdegrund.
Citera
2016-01-17, 15:34
Medlem
Maulcas avatar
Bar initiativ SD! Vi ska värna om vårt egna folk och ge dom en acceptabel tillvaro. Varför kan man inte sätta upp tältläger för hemlösa? Är det skillnad på folk och fä?
Citera
2016-01-17, 16:29
Medlem
Europes avatar
Jag stödjer helt klart initiativet. Jag skulle även gärna se att SD tog upp problematiken med psykiatrireformen och den stora mängd hemlösa den har skapat. Jag önskar - även om jag i det här fallet nog gör det förgäves - att SD skulle ta avstånd från sjuklöverismen destruktiva ideologiskmoraliska hållning till missbruk och acceptera den från forskningen kända kopplingen mellan psykisk sjukdom och självmedicinering. Nödvändig vård och hjälp till att ta sig ur missbruk borde bygga på medicinska överväganden och existerande kunskap från medicinsk forskning, inte på moraliska överväganden utifrån verklighetsfrämmande ideologiska trossystem som endast orsakar, samt endast kan uppnå, enormt lidande, överdödlighet och stora samhällsskador.
Senast redigerad av Europe 2016-01-17 kl. 16:31.
Citera
2016-01-17, 16:46
Medlem
psaks avatar
Utmärkt grej! Kanon att SD mer uttalat nu markerar att vi har svenska grupper som behöver svenska resurser.
”Våra egna först – stoppa invandringen”, skriver han som att det var en automatiskt dålig grej. Ja, om vi fortsätter ta in gigantiska mängder behövande och det äventyrar svaga svenskar, då bör varje vettig stat göra just den prioriteringen.
Citera
2016-01-18, 06:03
Medlem
teasardigs avatar
Ett taktiskt stolpskott som vanligt från Sd. Samma grej som flygbladen på Lesbos som innehåll rena lögner. Gissar på att många medlemmar är tveksamma till kampanjen, men ingen vågar kritisera de galna idéerna ledningen för fram.

Fel 1. Nästan alla (svenska) hemlösa sympatiserar med V. Situation STHLM gjorde en undersökning inför förra valet och V fick 70% av rösterna eller så. Resten fick S och Mp.

Fel 2. Nästan alla som jobbar med hemlösa är starkt mot Sd. De som gör bra jobb, Frälsis, Stadsmissionen, Röda Korset med flera gillar inte Sd.

Fel 3. Det är uppenbart hyckleri eftersom Sd själva aldrig har haft några egna projekt eller förslag på hur hemlösa ska hjälpas.

Fel 4. Vanliga svenskar bryr sig lika lite om vanliga svenska hemlösa som om romer. De tycker inte synd om pundarna som gång på gång bränner sina pengar på sprit och droger.

Fel 5. Massinvandringen har kanske orsakat en del problem, men absolut inte hemlöshet. Även om vi inte haft någon invandring hade vi haft lika många hemlösa ändå. Det är inte resursbrist som orsakar hemlöshet.

Fel 6. Om nån grupp ska ställas mot någon annan, så ta PENSIONÄRERNA för h-e! Dem är det synd om på riktigt och där kan de absolut ställa flyktingar mot pensionärer eftersom den senare gruppen måste flytta ut när äldreboenden görs om till hem för ensamkommande "barn". Maten på äldreboenden är svining och assistansersättningen ska sänkas för att finansiera flyktingmottagandet vilket slår väldigt hårt mot handikappade äldre.
Citera
2016-01-18, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Fel 1. Nästan alla (svenska) hemlösa sympatiserar med V. Situation STHLM gjorde en undersökning inför förra valet och V fick 70% av rösterna eller så. Resten fick S och Mp.
Kampanjen går knappast främst ut på att få hemlösa att rösta på Sd.

Citat:
Fel 2. Nästan alla som jobbar med hemlösa är starkt mot Sd. De som gör bra jobb, Frälsis, Stadsmissionen, Röda Korset med flera gillar inte Sd.
Inte heller dessa är en stor väljargrupp.

Citat:
Fel 3. Det är uppenbart hyckleri eftersom Sd själva aldrig har haft några egna projekt eller förslag på hur hemlösa ska hjälpas.
Sd:s politik är bättre för än 7-klöverns politiken som leder till att det blir färre lediga bostäder.

Citat:
Fel 4. Vanliga svenskar bryr sig lika lite om vanliga svenska hemlösa som om romer. De tycker inte synd om pundarna som gång på gång bränner sina pengar på sprit och droger.
Jag tror att svenskar bryr sig om svenska hemlösa.

Citat:
Fel 5. Massinvandringen har kanske orsakat en del problem, men absolut inte hemlöshet. Även om vi inte haft någon invandring hade vi haft lika många hemlösa ändå. Det är inte resursbrist som orsakar hemlöshet.
Med mindre invandringen hade vi haft många fler lediga bostäder.

Citat:
Fel 6. Om nån grupp ska ställas mot någon annan, så ta PENSIONÄRERNA för h-e! Dem är det synd om på riktigt och där kan de absolut ställa flyktingar mot pensionärer eftersom den senare gruppen måste flytta ut när äldreboenden görs om till hem för ensamkommande "barn". Maten på äldreboenden är svining och assistansersättningen ska sänkas för att finansiera flyktingmottagandet vilket slår väldigt hårt mot handikappade äldre.
Sd har redan uppmärksammat pensionärerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in