Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-01-19, 20:06
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Den var med i Situations pappersupplaga i något nummer inför valet 2014.



Snälla rara.. Vi vet vilka grupper Sd har absolut starkast stöd hos, och vi vet vilka grupper de har absolut svagast stöd hos. Svenska kvinnor 40-60 är den gruppen vilka också är de som oftast volontärarbetar i de här organisationerna.



Soc tillhandahåller stödboenden åt alla hemlösa. De har lägenheter så det räcker. Men hemlösa brukar allt som oftast supa eller knarka bort sina chanser till att komma tillbaka till samhället därför blir de hemlösa igen.

Du förstår, jag skriver det här för att jag förutser att Sd:s kampanj kommer falla platt som en pannkaka. Har jag fel kommer den bli en succé och folk kommer sammankoppla snyftisar om hemlösa med Sd. Så kommer dock inte att ske utan kampanjen (om den får medial uppmärksamhet öht) kommer ses som hyckleri. Dvs om två-tre månader kommer vi få svar på vem av oss som var idioten.

Jo, vi har förstått att du avskyr hemlösa, nästan lika mycket som du avskyr SD som parti. Det gör dina inlägg i diskussionen något enahanda.
Citera
2016-01-19, 20:09
  #62
Medlem
Fria Tider har i dag och igår skrivit om kampanjen:

SD i Stockholm ger bostad åt hemlösa svenskar

Hemlöse Lars, 67: "SD är det enda parti som hjälper oss"
Citera
2016-01-19, 20:22
  #63
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Fria Tider har i dag och igår skrivit om kampanjen:

SD i Stockholm ger bostad åt hemlösa svenskar

Hemlöse Lars, 67: "SD är det enda parti som hjälper oss"
Mycket bra. Det vore ännu bättre om dom lyckades hålla det öppet över vintern, så dom inte behöver stänga när det fortfarande är riktigt kallt. Bra också att dom funderar på att öppna ett stödkonto för detta, jag bidrar gärna.
Citera
2016-01-19, 21:02
  #64
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Då missade du det stora reportaget de gjorde om hemlösas partisympatier. Du kanske köper tidningen, men inte läser den?

Vilket nummer? Jag har de flesta kvar.
Citera
2016-01-19, 21:07
  #65
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Soc tillhandahåller stödboenden åt alla hemlösa. De har lägenheter så det räcker. Men hemlösa brukar allt som oftast supa eller knarka bort sina chanser till att komma tillbaka till samhället därför blir de hemlösa igen.

Stämmer inte på ett enda sätt.

Eller är det utbudet till zigenare och skäggbarn du talar om?
Citera
2016-01-19, 21:20
  #66
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Hur mycket har de svenska hemlösa fått lida på grund av invandrarna och romerna? Undrar genuint.
Det bästa du kan göra är att gå runt bland dem; fråga dem, möt dem, tala med dem och lyssna på dem- deras egna erfarenheter. Jag har talat med en del som arbetar i sektorn, och det är inte roligt att lyssna på, men sök sanningen på egen hand.
Citera
2016-01-23, 14:30
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Kanske är detta förstadiet till en seriös medborgarlönedebatt?
Jag tror att det är något som snart kommer börja diskuteras och debatteras.
Finland utreder medborgarlön så det kan sprida sig, administrativa kostnader samt kostnader för utredningar av ersättningar mm borde minska drastiskt.
http://www.dn.se/ekonomi/medborgarlon-provas-i-finland/
Citera
2016-01-24, 00:12
  #68
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Kan man hjälpa till med något?
Citera
2016-01-25, 23:42
  #69
Medlem
Nu verkar det som att SD Stockholm även har startat ett insamlingskonto dit man kan skänka några hundringar och på så vis hjälpa hemlösa svenskar!
Mycket bra initiativ, måste jag säga!
Hoppas deras insamling får lite mer spridning så att man kan samla in betydligt större summor än såhär. Denna kampanj har potential att göra en enorm skillnad för de hemlösa om bara donationskontot sprids i media!

http://www.friatider.se/sd-stockholm...ihj-l-i-vinter
Citera
2016-01-26, 13:51
  #70
Medlem
Bra tänkt av SD att hjälpa våra hemlösa, på tiden.
Jag undrar lite varför de inte fått mer hjälp (från alla partier) tidigare?

För brist på tak över huvudet fanns det tydligen gott om?

Eller?
Citera
2024-03-16, 14:31
  #71
Medlem
Vitiss avatar
Blev det något av detta?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback