2016-01-18, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tror du fick med alla utgångspunkter där va? Jag tog upp några ord och byggde vidare för debattens gång tål en analys.
Grundläggande
#genomkorrupt, kriminell svensk rättsstat
# komplott
# de ondskefulla konspiratörerna
# rättsväsendet har konspirerat

Arbetsmetoder
# Statistik används vinklat så det passar syftet
# Lösrycker text ur sitt sammanhang
# Läser sakfakta fel och drar en helt galen slutsats
# insinuerar rasism
# Faktaresistens

Det stackars utvalda offret
# En balt med sämre social status
# Landstillhörighet överbetonas i lidande termer (påminner om nationalromantik nästintill)
# Han är gift, trevlig, duktig arbetare och sådana mördar inte

Domen i TR var inget att bry sig om och det som berättas om våld och annat är det inte så noga med. Mordet och sexualsadism är så ovanligt att det kan man säga att det inte hänt.
Ett tillägg igen
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Ni glömmer att han inte "ser ut" som en psykopat samt att han verkar empatisk.
Och, då kan man vidareutveckla detta lite...
#Verkar empatisk för han blir ledsen när katten är ledsen.
#Ser inte ut som en psykopat, för hur en psykopat ser ut det vet väl alla?
#Verkar känslig, gråter i förhören när han förstår att han inte har en chans.
#Har egen tonårsdotter men är INTE hans fel att de inte träffas.
2016-01-18, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, varför skulle man inte hoppas på det?
En enkel lösning för Lisas anhöriga inte minst. Den köper man direkt förstås. NB berättar att han
råkat hitta en självmördare, deras dotter, och sen inte kunnat motstå lusten att tejpa och gosa l
lite med liket.

Den berättelsen ter sig ju så trovärdig och går inte att motbevisa och vips har hovrätten
avkunnat en frikännande dom.

Ja, du tror väl på det själv antagligen. Din stackare.

Kul att bortförklara mördares skuld eller hur?

finns en bättre historia att dra, i min mening går man förbi all dna och allt. men Nerjus säger inte ens det, inte heller Rönnbäck ber honom säga det. Läs gärna mitt inlägg

2016-01-18, 00:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Det finns en sak som jag tycker man har missat i den här utredningen. Inte långt från caféet på kinnekulle ligger det ett naturistbad som heter Truve. Det är känt över hela Sverige. Hit kommer alla sexdårar från alla delar av Sverige och även Europa för att ha sex. Naturist badet är uppdelat i två sektioner en för hederllga gamla naturister och den andra delen är bara sex. Stora labyrinter av vassruggar där folk möts och har sex i alla dess former. Alla sexgalningar från Sverige och Europa dras till denna plats. Kolla på kartan får ni se. Ligger till höger om Lidköping Truve /Filsbäck. Fortsätter man vägen österut förbi Truve och mot Stockholm svänger man vänster så är man på turisstråket på Kinnekulle och åker förbi cafeét. Min teori att det kan varit någon som dragits till denna plats som sedan fortsatt upp mot Kinnekulle som kan vara förövaren. Han har varit kvar några dagar i området och det är denne person som har en turistkarta och försöker lura in Adriana i bilen med att fråga efter vägen till Medelplana.

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=truve+bodycontact
Dra upp kartan så ser ni.

https://www.google.se/maps/@58.4936257,13.2545742,11z

Jag kan inte riktigt se kopplingen mellan frisinnad sex i naturen och ett sadistiskt mord i en gammal lada, kan du vänligen visa att det kan finnas ett samband.

Uttrycket sexgalning, använder du det för att förstärka fördomen om att de som inte enbart knullar vanilj i sängen är sjuka i huvudet på något vis?
2016-01-18, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det borde nästan få en egen rubricering.. versus det som verkligen indikerar en kuvad kvinna via den som anser sig vara "huvudet i familjen". Trakasserar, klappar till henne på ben, axlar lika hårt som mot en man, försökt ge sig på henne riktigt ordentligt? Håller på halva nätterna att psyka henne så hon gråter?
Här finns det tortyr att tala om förutom det mest vidriga extrema tortyren:
Mordet på Lisa.

Men det har en tendens att inte vara så noga - fokus är att rädda en balt.
Fokus från början har varit att hävda alternativ till vad polisen/åklagaren kommit fram till.
Fokus har varit på att NB är oskyldig för att åklagaren säger att han är skyldig.
Fokus är att försvara och hävda sin teori oavsett vad som framkommit i fallet.
Fokuset blir då att rädda en balt för att försöka rädda sitt ansikte.
2016-01-18, 00:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Ett tillägg igen

Och, då kan man vidareutveckla detta lite...
#Verkar empatisk för han blir ledsen när katten är ledsen.
#Ser inte ut som en psykopat, för hur en psykopat ser ut det vet väl alla?
#Verkar känslig, gråter i förhören när han förstår att han inte har en chans.
#Har egen tonårsdotter men är INTE hans fel att de inte träffas.
Ja, och hans blånekande är bara tecken på oskuld.
Han slickar heller inte svenskens röv så att de kan ha blivit grundlurade. Absolut inte, pure innocence.
2016-01-18, 00:56
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Du relaterar gång på gång till NB som om han skulle vara helt normal och logisk.
Inget av detta stämmer ju. Han är inte heller speciellt intelligent, däremot slug och beräknande.
Och, Adriana bor inte på Kinnekulle, du har fel.
NB kunde ha frågat om vägen till månen, det var inte en färdbeskrivning han var ute efter, han var ute efter en blond, ung tjej som han skulle mörda och skända.
Hajar du?

Hajar du att jag har aldrig skrivit att hon bor på Kinnekulle och det har inte med saken att göra.
2016-01-18, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Otidsenligt? På vår gård eldar vi på brännhögen rel ofta. Och på dom flesta granngårdar är det likadant, tror ingen skulle reagera nämnvärt över det.

Det är väl olika beträffande vad man tycker är lämpligt beträffande eldning, men det vi vet är att Arnes litauiska drängar eldade, men att sökinsatsen antagligen hindrade Nero från att elda omedelbart. Han var väl rädd att göra något som väcker uppmärksamhet under tid det var en massa folk i omgivningarna.

Jag tror faktiskt att de flesta är försiktiga med att elda, och att de inte har rishögar kvar i juni. Särskilt när det är torrt ute.
Senast redigerad av Vresrosen 2016-01-18 kl. 01:10.
2016-01-18, 01:07
Bannlyst
Citat:
Det finns en sak som jag tycker man har missat i den här utredningen. Inte långt från caféet på kinnekulle ligger det ett naturistbad som heter Truve. Det är känt över hela Sverige. Hit dras alla sexdårar från alla delar av Sverige och även Europa för att ha sex. Naturist badet är uppdelat i två sektioner en för hederllga gamla naturister och den andra delen är bara sex. Stora labyrinter av vassruggar där folk möts och har sex i alla dess former. Alla sexgalningar från Sverige och Europa dras till denna plats. Kolla på kartan får ni se. Ligger till höger om Lidköping Truve /Filsbäck. Fortsätter man vägen österut förbi Truve väg 44 och mot Stockholm svänger man vänster så är man på turisstråket på Kinnekulle och åker förbi cafeét. Min teori att det kan varit någon som dragits till denna plats som sedan fortsatt upp mot Kinnekulle som kan vara förövaren. Och det är denne person som har en turistkarta och försöker lura in Adriana i bilen med att fråga efter vägen till Medelplana.

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=truve+bodycontact

Och vad menar du med det här inlägget? Att det är ett näste för sexuella sadister?
2016-01-18, 01:12
Bannlyst
Citat:
Hajar du att jag har aldrig skrivit att hon bor på Kinnekulle och det har inte med saken att göra.
Jag hajade att hela ditt resonemang saknade logik och förnuft.
2016-01-18, 01:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag tror att många i rummet skulle uppfatta tilltaget som ett ytterligare mord, ett karaktärsmord.
Nu hittar jag inte de forna inläggen men jag såg detta om Blomberg 10 av ett vittne som passerar. Inte för att det tillför nåt men fakta är fakta. Det tillkom en balkong.
Citat:
En man höll på med panelarbete runt ytterlampan som satt till vänster om entrédörren. Henrik såg att panelduken som finns under panelen var frilagd. Det verkade också som om man höll på med arbete med ett balkongräcke på den norra gaveln av huset.
2016-01-18, 01:19
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det finns en sak som jag tycker man har missat i den här utredningen. Inte långt från caféet på kinnekulle ligger det ett naturistbad som heter Truve. Det är känt över hela Sverige. Hit dras alla sexdårar från alla delar av Sverige och även Europa för att ha sex. Naturist badet är uppdelat i två sektioner en för hederllga gamla naturister och den andra delen är bara sex. Stora labyrinter av vassruggar där folk möts och har sex i alla dess former. Alla sexgalningar från Sverige och Europa dras till denna plats. Kolla på kartan får ni se. Ligger till höger om Lidköping Truve /Filsbäck. Fortsätter man vägen österut förbi Truve väg 44 och mot Stockholm svänger man vänster så är man på turisstråket på Kinnekulle och åker förbi cafeét. Min teori att det kan varit någon som dragits till denna plats som sedan fortsatt upp mot Kinnekulle som kan vara förövaren. Och det är denne person som har en turistkarta och försöker lura in Adriana i bilen med att fråga efter vägen till Medelplana.

Liite ointressant så här i Hovrättstider eller? Har nudisterna någon slags gräddfil till att vara sadistmördare eller vad är du ute efter? Så om du inte har mer bevisning än ett nudistbad, så ser det lite oseriöst ut.
Nej Adriana som är jurist har pekat ut NB så säkrare kan det inte bli. Återstår att se hur HR ser på just det vittnesmålet. Hemskt ruggigt att han kunde slagit till mot Adriana. Tror det var en skakande insikt.
2016-01-18, 01:21
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag kan inte riktigt se kopplingen mellan frisinnad sex i naturen och ett sadistiskt mord i en gammal lada, kan du vänligen visa att det kan finnas ett samband.

Uttrycket sexgalning, använder du det för att förstärka fördomen om att de som inte enbart knullar vanilj i sängen är sjuka i huvudet på något vis?

Ja ja men jag kan väl göra några utdrag då när man gogglar så kanske det förtydligar en aning. För övrigt har jag inga moraliska fördomar om det. Men faktum är att det dras också mycket udda ytterlighets personligheter rent perversa sexdårar till området. De samlas där under sommarmånaderna.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2799841-sexmoten-oroar-nakenbadare
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=truve+sex
K
http://snuska.com/topic/58905-vi-som-gillar-truvebadet/page-2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in