2016-01-17, 01:46
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Helt seriöst. Det var frågor om jag fes inför mina kollegor; Om jag inte kunde hålla inne mina fisar; Om jag fes framför min partner; om jag släppte smygfisar…

En ruskig massa fisfrågor. Jag har aldrig varit med om dess like…

Fick samma. Tycker det var tramsigt och kommer fråga dom om det. Får jag inte ett jävligt bra svar så går jag ur.

Sifo har senaste 2 månaderna kommit ut 22.00 på lördagen och publicerats som släppt på söndagen.
02.04 söndag nu och inget släppt. Verkar bli nästa lördag.
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2016-01-17 kl. 02:06.
2016-01-17, 09:00
Medlem
Nostradumbasss avatar
Nu har Expressen dammat av "järnrören" och David Baas ska sänka SD, once and for all.

http://www.expressen.se/nyheter/almqvists-pengakrav-efter-jarnrorsskandalen/

Inga andra media verkar bry sig nämnvärt; kommer det här att vara en gäspning och opinionen tuffar på eller vad tror ni?
2016-01-17, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Nu har Expressen dammat av "järnrören" och David Baas ska sänka SD, once and for all.

Inga andra media verkar bry sig nämnvärt; kommer det här att vara en gäspning och opinionen tuffar på eller vad tror ni?

Finns ingetvanmärkningsvärt att hitta där. Är snarare kotym och ingen kan vara överraskad.
2016-01-17, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Kan vara ett försök att kalibrera för omvänd Bradley och skämsfaktor.

Helt underbart!
Fick också svara på Yougov igår och ja, fisfrågorna var där. Haha kalibrera mot skämsfaktor, Skulle det vara på det viset är det bland det roligaste jag varit med om på länge!
2016-01-17, 10:20
Medlem
Tramset på Yougov har en mening, klickar du dig igenom undersökningen utan att läsa skriver du ingen om dom tramsiga frågorna i slutet. Ett kanske udda sätt men det fungerar för att rensa bort orelevant data. Vissa kanske inte skriver nått ändå, men dom som skriver har läst.
2016-01-17, 10:23
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Det funkade inte första gången, inte andra gången och det gör det inte nu heller.
Tvärtom blir de flesta av läsarna bara trötta och skeptiska till Expressens agenda.

SD kommer växa kraftigt under vintern/våren.
2016-01-17, 10:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Javisst, endast sådana OU, som visar på fortsatta opininionsframgångar för SD, är tvättäkta. Allt annat är manipulationer?
Problemet är att du har ett extremt gap mellan internationella institut likt Yougov och Sentio och institut likt Demoskop, SCB eller Sifo.
Hade skillnaden varit några procent, ingen stor grej, nu är det 8-10 %.
Det är extremt och någon av ytterligheterna ligger helt åt h-e.

Ser vi historiskt så är det Demoskop mfl sett till deras avvikande resultat jmf med facit, dvs valresultatet. Hade Demoskop landat runt 21-22 % hade jag inte sagt så mycket, men ett sådant resultat skulle göra SD till näst största parti vilket är en omöjlighet för PK beställarna och PK etablissemanget att erkänna.
Senast redigerad av Sonnenwende 2016-01-17 kl. 10:38.
2016-01-17, 14:32
Bannlyst
Citat:

David Baas borde kanske ta sig en titt på AB:s undersökning om vad som kännetecknar SD:s väljare

98% har ganska eller mycket lite förtroende för regeringen
93% tycker att landet är på väg åt fel håll
88% litar inte på media
61% tror på en ganska eller mycket sämre framtid

Även nya SD-väljare känner på ungefär samma sätt. Med andra ord så finns det ett massivt politiker- och journalistförakt utbrett bland SD:s väljare. Går man över så blir det svårt att tänka sig något annat.

Endast verkliga, kraftfulla förändringar kan återskapa förtroendet. Media kan inte göra ett smack åt saken.
2016-01-17, 17:08
Medlem
Citat:

Det spelar eventuellt bara SD i händerna, faktiskt. Det visar för konsumenten av nyheter att media inte är opartiskt, alla misstänker att det finns mycket fuffens bland andra politiker men just SD lyfts fram av och i media och det hela tiden.

Media Sverige fattar inte att de spelar inför öppen ridå för folket. De kan inte finta som de gör, bristande objektivitet syns.
2016-01-17, 19:40
Medlem
Men vad vi i alla fall kan få ut ur Demoskops undersökning är att M och S inte tar väljare av SD även efter deras utspel med ID-kontroller? Verkar ju som att de båda bara har fått väljare från de andra partierna om jag inte har missuppfattat siffrorna.
2016-01-17, 19:54
Medlem
Verkar mycket mystiskt att SD stått still i flera månader enligt denna OU. Klart att det finns mätfel, men är det inte mera troligt att det rör sig om rent skoj?

Se bara på sossarnas resultat i denna OU och jämför med detta partis agerande. Sossarna är nervösa, slåss inbördes, tangerar vad som är att anse som brottslighet - så börjar de plötsligt att dementera riktigheten i vad som tidigare varit deras allra heligaste evangelium

Jag tycker nog att det luktar framgång för SD, rejäl framgång långt utöver vad som redovisas i OU.

I den riktningen pekar även pågående nidskriverier i pressen om SD. Och törs inte sifo publicera sin ou denna månad?
2016-01-17, 21:10
Medlem
lyktstolpes avatar
Någon som har koll när kommande ou's kommer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in