2016-01-15, 20:20
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
http://nyanser.se/5845/sd-far-273-procent-i-ny-matning/

27,3 i Yougov! Finfint!

Sep 16, 2015 | Klockan: 22:14
2016-01-15, 21:46
Medlem
Genom superhemliga kanaler har jag tagit del av de kommande - ännu ej offentliggjorda - opinionsmätningarna medan dessa fortfarande pågår.
För att inte påverka de ännu ej slutförda mätningarna, vill jag som alla säkert förstår inte i nuläget uttala mig alltför detaljerat, då detta kan påverka mätresultatet.
Säger därför endast följande:
SD:s kommande opinionssiffror gör vare sig fans eller motståndare entusiastiska. De förra hade hoppats på högre. De senare på lägre. Båda lägren förbannar verkligheten - all politiks värste vedersakare.
2016-01-15, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Genom superhemliga kanaler har jag tagit del av de kommande - ännu ej offentliggjorda - opinionsmätningarna medan dessa fortfarande pågår.
För att inte påverka de ännu ej slutförda mätningarna, vill jag som alla säkert förstår inte i nuläget uttala mig alltför detaljerat, då detta kan påverka mätresultatet.
SD:s kommande opinionssiffror gör vare sig fans eller motståndare entusiastiska. De förra hade hoppats på högre. De senare på lägre. Båda lägren förbannar verkligheten - all politiks värste vedersakare.

Spännande, 18,7...? Gå och lägg dig.
2016-01-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Hm. Konstaterar att SD har en bit kvar till de 30% som vissa tror stödjer Sverigedemokraterna. Drar inga växlar alls på denna undersökning bara konstaterar fakta.

Fortsätt med din förnekelse, du vet som alla andra att Demoskop inte ens är nära rätt siffror i sina mätningar.
2016-01-15, 22:19
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Någon ljuger och det är inte nätinstituten då de är fria från svensk bias.
2016-01-16, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Någon ljuger och det är inte nätinstituten då de är fria från svensk bias.

Javisst, endast sådana OU, som visar på fortsatta opininionsframgångar för SD, är tvättäkta. Allt annat är manipulationer?
2016-01-16, 01:44
Medlem
Citat:
Javisst, endast sådana OU, som visar på fortsatta opininionsframgångar för SD, är tvättäkta. Allt annat är manipulationer?

Får ju tänka på vilka institut som varit närmast rätt förut också
2016-01-16, 02:11
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Tror du att Demoskops siffror är representativa för SD i opinionen på riktigt?
2016-01-16, 09:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

De som aldrig varit i närheten av facit kan man förstås inte lita. Sentio är det enda institut som legat rätt i val efter val. Senast låg de bara ett par tiondelar för lågt.
2016-01-16, 10:01
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Tror du att Demoskops siffror är representativa för SD i opinionen på riktigt?

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
De som aldrig varit i närheten av facit kan man förstås inte lita. Sentio är det enda institut som legat rätt i val efter val. Senast låg de bara ett par tiondelar för lågt.

status.st

Se själva så slipper ni gissa.
2016-01-16, 11:32
Medlem
Vadaadaas avatar
Deltog i en YouGov's VU idag.
Det skall bli mycket intressant att få se hur den senaste tidens, milt uttryckt, turbulenta händelser avspeglar sig i väljaropinionen.

SD borde rimligtvis ta väljare från S.
Det borde vara fullständigt uppenbart för var och en att S företrädare är häpnadsväckande inkompetenta samt att Såssarna fortfarande inte lever som de lär.

Inbillar mig att även M borde tappa, i synnerhet sedan vänsterextremisterna MUF's krav på AKB att fälla regeringen inte verkar ha hamnat i god jord.
För övrigt begriper jag inte hur folk orkar lyssna på AKB vars tonläge och obegripliga intonering gör en fullständigt sjösjuk.
Skicka människan till talpedagog, för böveln!
2016-01-16, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Deltog i en YouGov's VU idag.
Det skall bli mycket intressant att få se hur den senaste tidens, milt uttryckt, turbulenta händelser avspeglar sig i väljaropinionen.

SD borde rimligtvis ta väljare från S.
Det borde vara fullständigt uppenbart för var och en att S företrädare är häpnadsväckande inkompetenta samt att Såssarna fortfarande inte lever som de lär.

Inbillar mig att även M borde tappa, i synnerhet sedan vänsterextremisterna MUF's krav på AKB att fälla regeringen inte verkar ha hamnat i god jord.
För övrigt begriper jag inte hur folk orkar lyssna på AKB vars tonläge och obegripliga intonering gör en fullständigt sjösjuk.
Skicka människan till talpedagog, för böveln!

Nej, regeringens inkompetens är inte uppenbar för var och en. ID-kontrollerna infördes samtidigt med kyla och snö och asylanterna minskade i antal. Att orsakssambandet är oklart går många förbi, liksom statistiken som just nu beskriver att 1000 i veckan söker asyl. Nivån är fortfarande katastrofal, men ändå en rejäl sänkning och då är många tillfälligt lugnade. Tror inte på något jättetapp från S till SD just nu. Gissar mer på en fortsatt lugn diffusion som det ser ut nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in