2016-01-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Deltog i en YouGov's VU idag.
Det skall bli mycket intressant att få se hur den senaste tidens, milt uttryckt, turbulenta händelser avspeglar sig i väljaropinionen.

SD borde rimligtvis ta väljare från S.
Det borde vara fullständigt uppenbart för var och en att S företrädare är häpnadsväckande inkompetenta samt att Såssarna fortfarande inte lever som de lär.

Inbillar mig att även M borde tappa, i synnerhet sedan vänsterextremisterna MUF's krav på AKB att fälla regeringen inte verkar ha hamnat i god jord.
För övrigt begriper jag inte hur folk orkar lyssna på AKB vars tonläge och obegripliga intonering gör en fullständigt sjösjuk.
Skicka människan till talpedagog, för böveln!

Framför allt när de två regeringspartierna endast har ca 25 % väljarstöd i OM tillsammans.
När man uttalar sig i media låter sossar och MP-are som man blivit utsedda av Gud Fader själv!
Någon som helst blygsamhet eller självkritik existerar icke!
2016-01-16, 20:26
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RettaVisan
status.st

Se själva så slipper ni gissa.

Ahh, tack. Vilken bra sida

Svarade också på en Yougov igår. Första om politik från dom (till mig) sedan i somras.
Var om vad man röstade 2014, skulle rösta på idag samt om förtroendet för partiledarna och regeringen. Även om man tyckte att "omsvängningen" av regeringen i asylfrågan var tillräcklig
2016-01-16, 21:09
Medlem
Kan någon länka till hur stora SD är bland invandrare?
2016-01-16, 21:23
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanata
Kan någon länka till hur stora SD är bland invandrare?

Du behöver fråga väldigt många för att få tillräckligt många svar för att kunna svara på den frågan, därför är det få OI som gör det.

SCB Nov 2015 säger att SD har stöd av 14,5 % av hela väljarkåren och 9,1 % av de med "utländsk bakgrund" och 8,6 % av de som är utrikes födda.

Även om SCB underskattar SD:s totala opinionsstöd kan säkert proportionerna vara riktiga. Alltså att SD har ungefär 2/3-del så stort stöd bland utrikes födda/utländsk bakgrund.

Ett väldigt stort men är att SCB inte skiljer på vilket land väljarna kommer ifrån. I vallokalsundersökningarna som gör det har SD nästan obefintligt stöd bland utomeuropéer, men väldigt stort stöd bland européer (väldigt mycket finsk, norsk, dansk, jugoslavisk bakgrund).
2016-01-16, 21:46
Medlem
Menveds avatar
Borde komma en Sifo i natt. På senare tid har SvD publicerat Sifo relativt tidigt. Redan vid 10-snåret på lördagskvällen.

Tillägg: Ser att SvD nu rapporterar om en Sifo-mätning om förtroendet för polisen. Då kan vi nog vara rätt så säkra på att Sifo kommer inatt och inte på söndag om en vecka.

http://unvis.it/http://www.svd.se/sifo-var-fjarde-man-litar-inte-pa-polisen/om/overgreppen-under-we-are-sthlm
Senast redigerad av Menved 2016-01-16 kl. 22:00.
2016-01-16, 22:18
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Ahh, tack. Vilken bra sida

Svarade också på en Yougov igår. Första om politik från dom (till mig) sedan i somras.
Var om vad man röstade 2014, skulle rösta på idag samt om förtroendet för partiledarna och regeringen. Även om man tyckte att "omsvängningen" av regeringen i asylfrågan var tillräcklig

Mot slutet tyckte jag dock det dök upp ett antal underliga följdfrågor…
2016-01-16, 22:54
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Mot slutet tyckte jag dock det dök upp ett antal underliga följdfrågor…
Hur löd de?
På vilket sätt var de underliga?
2016-01-17, 00:05
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RettaVisan
Hur löd de?
På vilket sätt var de underliga?

Jag tyckte också att det var en hel del underliga frågor i Yougovs senaste.
T. ex. ville de veta om jag brukar fisa när jag åker kollektivt.
Jag skrev, att då jag vill fisa, ringer jag alltid efter en taxi.
2016-01-17, 00:09
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Jag tyckte också att det var en hel del underliga frågor i Yougovs senaste.
T. ex. ville de veta om jag brukar fisa när jag åker kollektivt.
Jag skrev, att då jag vill fisa, ringer jag alltid efter en taxi.

Skämtar du?
2016-01-17, 00:51
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Skämtar du?
Helt seriöst. Det var frågor om jag fes inför mina kollegor; Om jag inte kunde hålla inne mina fisar; Om jag fes framför min partner; om jag släppte smygfisar…

En ruskig massa fisfrågor. Jag har aldrig varit med om dess like…
2016-01-17, 00:55
Medlem
atts avatar
Citat:
Helt seriöst. Det var frågor om jag fes inför mina kollegor; Om jag inte kunde hålla inne mina fisar; Om jag fes framför min partner; om jag släppte smygfisar…

Hoppas att de frågorna ställdes på uppdrag av någon antiflatulens-preparat-tillverkare, och inte som en följdfråga på partisympatierna!
Senast redigerad av att 2016-01-17 kl. 00:57.
2016-01-17, 00:56
Medlem
Citat:

Kan vara ett försök att kalibrera för omvänd Bradley och skämsfaktor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in