Citat:
Ursprungligen postat av
Vaftrudner
He-he
Var med om exakt detta igår. Hade en larmreparatör hemma för att kolla inbrottslarmet. Det var ju oundvikligt att prata om inbrott och han sa utan omsvep att "det är faktiskt så att det är alla flyktingar och andra som gör att inbrotten rusar i höjden". Och han tillade snart: "Jag tror att SD kan få upp emot 30% i nästa val." Jag bekräftade hans testballong och höjde insatsen till "kanske över 40%. De senaste händelserna borde väcka kvinnorna och röstar lika många kvinnor som män SD så är de redan långt över 30%".
Jag arbetar på en kvinnodominerad arbetsplats och mina egna empiriska studier tyder på att den bollen varit rejält i rullning under en längre period. Det händer att politik kommer upp som samtalsämne och visst, det märks att de inte är helt bekväma med det, men jag lyckas så gott som alltid locka fram åsikter från dem som är som direkt hämtade ur SDs partiprogram.
Händelserna i Köln och nu senast i Kungsträdgården har såklart diskuterats och många av mina kollegor, särskilt i mindre sällskap, drar direkt paralellena till Sveriges totalhavererade invandringspolitik och den negativa inverkan muslimer har på vårt land. Jag börjar ana att många av de inte är så nyvakna som jag gått omkring och trott.