2016-01-17, 22:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Någon som har koll när kommande ou's kommer?

Jag svarade på Inizio för ett par dagar sedan.
2016-01-18, 00:11
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
He-he

Var med om exakt detta igår. Hade en larmreparatör hemma för att kolla inbrottslarmet. Det var ju oundvikligt att prata om inbrott och han sa utan omsvep att "det är faktiskt så att det är alla flyktingar och andra som gör att inbrotten rusar i höjden". Och han tillade snart: "Jag tror att SD kan få upp emot 30% i nästa val." Jag bekräftade hans testballong och höjde insatsen till "kanske över 40%. De senaste händelserna borde väcka kvinnorna och röstar lika många kvinnor som män SD så är de redan långt över 30%".
Jag arbetar på en kvinnodominerad arbetsplats och mina egna empiriska studier tyder på att den bollen varit rejält i rullning under en längre period. Det händer att politik kommer upp som samtalsämne och visst, det märks att de inte är helt bekväma med det, men jag lyckas så gott som alltid locka fram åsikter från dem som är som direkt hämtade ur SDs partiprogram.

Händelserna i Köln och nu senast i Kungsträdgården har såklart diskuterats och många av mina kollegor, särskilt i mindre sällskap, drar direkt paralellena till Sveriges totalhavererade invandringspolitik och den negativa inverkan muslimer har på vårt land. Jag börjar ana att många av de inte är så nyvakna som jag gått omkring och trott.
2016-01-18, 03:16
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHatter
Jag arbetar på en kvinnodominerad arbetsplats och mina egna empiriska studier tyder på att den bollen varit rejält i rullning under en längre period. Det händer att politik kommer upp som samtalsämne och visst, det märks att de inte är helt bekväma med det, men jag lyckas så gott som alltid locka fram åsikter från dem som är som direkt hämtade ur SDs partiprogram.

Händelserna i Köln och nu senast i Kungsträdgården har såklart diskuterats och många av mina kollegor, särskilt i mindre sällskap, drar direkt paralellena till Sveriges totalhavererade invandringspolitik och den negativa inverkan muslimer har på vårt land. Jag börjar ana att många av de inte är så nyvakna som jag gått omkring och trott.

Intressant! Köln och Kungsan mm bör ha väckt en hel del kvinnor. Men sedan kan man ju även tänka sig att den stora tillväxten hos män (SD störst bland män, störst i LO osv) till slut smittar av sig på kvinnorna. Män pratar med sina fruar och det diskuteras allt mer på arbetsplatser. Och det faktum att SD har lika många kvinnor som MP, V och Fi tillsammans i OU, torde ju också göra avtryck när kvinnor pratar med varandra.

Skulle vara intressant att följa kvinnor/män i www.status.st - skall SD bli verkligt stora, så måste de helt enkelt bli åtminstone nästan lika stora hos kvinnor som hos män.
2016-01-18, 14:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Demoskops webpanel kom med frågor idag. Förutom de vanliga frågorna om vem man skulle rösta på osv, så var en massa om livsmedel, bäst före-datum osv. Avslutas på onsdag, så ett ev. resultat kan ju komma till helgen.
2016-01-18, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Demoskops webpanel kom med frågor idag. Förutom de vanliga frågorna om vem man skulle rösta på osv, så var en massa om livsmedel, bäst före-datum osv. Avslutas på onsdag, så ett ev. resultat kan ju komma till helgen.

"Sverigedemokrater äter utgången ost och släpper sig på bussen", kan bli det nya narrativet.
2016-01-18, 15:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
"Sverigedemokrater äter utgången ost och släpper sig på bussen", kan bli det nya narrativet.
Ja, för det var väl Sifo som gjorde en djupanalys av fisvanorna?

Thulineffekten den här gången är för övrigt att väljarströmmen går från S->SD
2016-01-18, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ja, för det var väl Sifo som gjorde en djupanalys av fisvanorna?

Thulineffekten den här gången är för övrigt att väljarströmmen går från S->SD

Nä fisvanorna var Yougov. Den borde komma snart tycker jag, väldigt nyfiken på partiernas fisvanor faktiskt. Vågar man gissa att miljöpartister är fega "smygare" och sverigedemokrater är "brakare" tro?
2016-01-18, 15:33
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Helt seriöst. Det var frågor om jag fes inför mina kollegor; Om jag inte kunde hålla inne mina fisar; Om jag fes framför min partner; om jag släppte smygfisar…

En ruskig massa fisfrågor. Jag har aldrig varit med om dess like…
Jag hade ifrågasatt idioten som ställde frågan och avböjt att svara. Närgångna frågor från okända som kränker den personliga integriteten ska man naturligtvis inte svara på. Det handlar ytterst om respekten för sin egen person.

Förmodligen ställdes frågorna för någon kvällstidnings räkning som ska köra något söndagslöp med "Så fiser det svenska folket". Media/journalister älskar att klafsa runt i folks personliga angelägenheter och göra slafsrepotage om det. Hundar är dom.
Senast redigerad av Kloss 2016-01-18 kl. 16:03.
2016-01-18, 17:49
Medlem
Den konspiratoriskt lagde kan förstås fundera på om fisfrågorna är strategiskt beställda av någon i avsikt att kleta ett nytt slags brunt över en OU som brukar få höga siffror på SD.
2016-01-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Skulle vara intressant att följa kvinnor/män i www.status.st - skall SD bli verkligt stora, så måste de helt enkelt bli åtminstone nästan lika stora hos kvinnor som hos män.

Javisst! SD måste anpassa sig och bli mer feministiskt. Så sker nog redan.
2016-01-18, 18:50
Medlem
Aja Bajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Javisst! SD måste anpassa sig och bli mer feministiskt. Så sker nog redan.
Jag ser gärna att dom blir 100% mer feministiska. Det vill säga fortfarande 0% feminister.
2016-01-18, 18:51
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Demoskops webpanel kom med frågor idag. Förutom de vanliga frågorna om vem man skulle rösta på osv, så var en massa om livsmedel, bäst före-datum osv.

Bättre det än att behöva svara på hur ens väderspänningar manifesterar sig i ens sociala liv…
Senast redigerad av Vadaadaa 2016-01-18 kl. 18:55.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in